Gry Handlowe z wykorzystaniem Analizy Transakcyjnej
W JAKĄ GRĘ ZAGRASZ DZIŚ ZE SWOIM KLIENTEM?
Często mówi się, że handlowanie jest grą. Grą słów, zachowań, wymówek między kupującym a sprzedawcą. W momencie negocjacji, ustalania warunków współpracy obie strony transakcji mogą stosować gry psychologiczne, manipulacje, które mają doprowadzić do osiągnięcia wcześniej obranego celu przez jednego z partnerów handlowych.
Jeżeli macie Państwo czasami wrażenie, że osoba, z którą rozmawiacie nagle próbuje obniżyć waszą wartość, w jednym monecie staje się agresywna, nie chce dalej rozmawiać na temat proponowanych warunków współpracy, to właśnie są zachowania świadczące o stosowaniu świadomych bądź nieświadomych gier handlowych. W jaki sposób rozpoznawać tego typu zachowania stosowane przez waszych klientów i odpowiednio na nie zareagować? W jaki sposób inicjować tego typu gierki, aby osiągnąć swoje cele?
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- nauczą się rozpoznawać gry i manipulacje klientów
- poznają techniki pomocne w rozwiązywaniu konfliktów w zespole
- nauczą się słuchać i czerpać wiedzę psychologiczną z wypowiedzi klienta
- otrzymają bogaty zbiór technik i reakcji na manipulacje klienta
- poznają skuteczne sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami
- dowiedzą się, jak unikać gier i manipulacji
- nauczą się przeciwdziałać próbom manipulacji
- wzbogacą swój warsztat pracy o zaawansowane techniki wpływu na klienta
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Manipulacje a relacje z klientem
Co to jest manipulacja?
Kto stosuje manipulacje?
Zagrożenia wynikające z manipulacji
2. Rozpoznawanie manipulacji klienta
Najczęstsze manipulacje
Typowe reakcje handlowców na manipulacje klienta
3. Techniki demaskowania i reagowania na manipulacje
- „W co ludzie grają?” – gry, pułapki i manipulacje.
- Czym różni się gra od manipulacji?
- Najpopularniejsze gry:
- Gry w pracy
- W co grają klienci?
4. Gry handlowe
- Gry klientów i typowe reakcje handlowców.
- Gry handlowców i typowe reakcje klientów.
- Gry inicjowane w sytuacji rozmów handlowych.
- Celowe inicjowanie gier w sytuacjach trudnych.
5. Twoje techniki wobec gier
Jak rozpoznawać gry?
Techniki przerywania gier.
6. Osobowość handlowca – podatność na gry, role i styl sprzedaży
Diagnoza struktury własnej osobowości (testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne).
Czy w każdym z nas żyje jeszcze troje ludzi? O Dziecku, Rodzicu, Dorosłym.
Wpływ struktury osobowości na komunikację i relacje z innymi ludźmi – z klientami, ze zwierzchnikami, z podwładnymi i współpracownikami.
Wpływ „gier” i wzorców komunikacji na style pracy i osiągnięcia zawodowe
O pozytywnych i negatywnych aspektach nieświadomie inicjowanych gier.
7. Korzyści i niedogodności wynikające z dominacji różnych stron osobowości. Skąd się biorą i jak je kształtować?
- Sukcesy zawodowe
- Style pracy
- Wzorce zachowań
- Komunikowanie się z innymi
- Samoocena i pewność siebie
- Style myślenia
- Podejmowanie decyzji
8. Twoje gry w sprzedaży. Celowe inicjowanie gier w sytuacjach trudnych.
- Ofiara, prześladowca czy wybawca? Wybór najlepszej strategii.
- Typowe gry ofiary, gry prześladowcy, gry wybawcy
- Skuteczne gry w kontakcie z klientem
- Gry wzmacniające współpracę i efektywność
- Ujawnianie i przerywanie gier
9. Techniki i triki w negocjowaniu z trudnymi klientami
- Negocjowanie z silniejszym
- Negocjacje z agresywnym klientem
- Negocjacje z klientami konkurencji
- Typowe reakcje
- Skuteczne taktyki
- Podstawowe zasady przełamywania „lodów”
- Potrzeby i interesy klienta
- Nawiązanie współpracy
- Zagrożenia
10. Budowanie postawy partnerskiej
Dlaczego partnerstwo jest najlepszą postawą wobec klienta
Techniki budowania partnerstwa
Granice partnerstwa