Sprzedaż, prezentacja i autoprezentacja na targach

carnival-2024563__480TARGI – BIERNA POSTAWA CZY AKTYWNE SPRZEDAWANIE?

Kilka razy w roku wysyłasz swoich pracowników na targi, podczas których prezentują oni ofertę, podkuty Twojej firmy. Czy skutecznie to robią? Czy jesteś zadowolony z przełożenia zainwestowanych pieniędzy na kontakty handlowe? Jak klient widzi Twoich pracowników na stoisku targowym: jako aktywnych, czy jako siedzących lub pochłoniętych rozmowami między sobą, znudzonych?

Targi to przede wszystkim możliwość pozyskania w szybkim czasie klientów, umocnienie z nimi relacji, sprzedaży, poszerzenia lub weryfikacji bazy klientów.

Aby osiągnąć  cel, z którym Twoi pracownicy jadą na targi, należy wyróżnić się z tłumu prezentującej się  konkurencji. Jak to zrobić? W jaki sposób przygotować odpowiednią prezentacje handlową? W jaki sposób szybko zainteresować klienta i rozpocząć z nim rozmowę? Jak spowodować, by klienci chętnie odwiedzali właśnie Twoje stoisko?

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:

  • poznają wiele użytecznych technik prezentacji i autoprezentacji Firmy na targach
  • nauczą się interesująco prezentować Firmę i produkty
  • wzbudzą u potencjalnych klientów zaufanie i chęć zakupu
  • poznają techniki pozwalające na zamknięcie sprzedaży „tu i teraz”
  • dowiedzą się jak nie ulegać zapewnieniom klienta, że sam się skontaktuje z firmą
  • nauczą się jak wywierać niezapomniane pierwsze wrażenie

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Techniki skutecznego przygotowania do prezentacji  produktów i Firmy

  • Przygotowanie wystąpienia
  • Cele nabywców a cele wystawców
  • Motywacja i przekonania – jako źródło sukcesu i porażek podczas targów

2. Określanie celu wystawiania się na targach

  • Co chcemy osiągnąć dzięki targom? Określanie celu targów
  • Sposoby określania celu
  • Cele realne i nierealne
  • Określanie celu jako zwiększanie własnej efektywności handlowej

3. Struktura prezentacji na targach

  • Jak zostać mistrzem pozytywnego wrażenia?  O roli początku i końca rozmowy z kupującym
  • Formuły wstępne
  • Perspektywy i korzyści słuchaczy
  • Czym zastąpić „Chciałbym pokazać.” i „Nasza firma wprowadziła nowy…”
  • Zasady ustalania toku wystąpienia
  • Prawidła prezentacji partii materiału
  • Emocje i intelekt – ich rola w procesie prezentacji

4. Zakłócenia

Sposoby przewidywania i zapobiegania zakłóceń

5. Autoprezentacja

  • Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
  • Efekt aureoli
  • Techniki autoprezentacyjne, manipulacje autoprezentacją

6. Strategie prezentacji oferty

Techniki wzbudzania sympatii i akceptacji rozmówcy
Komunikacja niewerbalna jako narzędzie wpływania na odbiorcę

Przygotowanie warstwy lingwistycznej:

  • sposoby przekonywania do własnych racji
  • pytania i odpowiedzi podczas prezentacji oferty Firmy
  • techniki reagowania na obiekcje
  • słowa – klucze budujące motywację wewnętrzną
  • słowa działające na wyobraźnię
  • słowa, których należy unikać

Pytania podczas prezentacji oferty:

  • W celu zebrania informacji
  • W celu poznania uczuć i nastawień słuchaczy
  • Nakierowujące

Wykorzystanie Neurolingwistycznego Programowania

  • Systemy reprezentacji
  • Metaprogramy
  • Uruchamianie wyobrażeń

7. Rozmowa z kupującym

  • Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia.
  • Bezbłędne rozpoznanie potrzeb i oczekiwań
  • Eliminacja obiekcji
  • Plan i przebieg rozmowy

8. Opór psychologiczny – zasady pokonywania oporu

  • Utrzymywanie zainteresowania grupy
  • Aktywizowanie szarych eminencji
  • Przekształcanie przeciwników w sojuszników
  • Budowanie poczucia pewności i techniki panowania nad uczestnikami dyskusji

9. Trudne sytuacje i trudni kupujący

Ustalenie indywidualnych trudnych nabywców dla każdego uczestnika.
Sposoby radzenia sobie z krytyką i agresją.

10. Techniki radzenia sobie z tremą, stresem, negatywnymi emocjami

11. Zamknięcie prezentacji oferty sprzedażą „tu i teraz”

12. Nagrywanie wystąpień kamerą