Sprzedaż, prezentacja i autoprezentacja na targach
TARGI – BIERNA POSTAWA CZY AKTYWNE SPRZEDAWANIE?
Kilka razy w roku wysyłasz swoich pracowników na targi, podczas których prezentują oni ofertę, podkuty Twojej firmy. Czy skutecznie to robią? Czy jesteś zadowolony z przełożenia zainwestowanych pieniędzy na kontakty handlowe? Jak klient widzi Twoich pracowników na stoisku targowym: jako aktywnych, czy jako siedzących lub pochłoniętych rozmowami między sobą, znudzonych?
Targi to przede wszystkim możliwość pozyskania w szybkim czasie klientów, umocnienie z nimi relacji, sprzedaży, poszerzenia lub weryfikacji bazy klientów.
Aby osiągnąć cel, z którym Twoi pracownicy jadą na targi, należy wyróżnić się z tłumu prezentującej się konkurencji. Jak to zrobić? W jaki sposób przygotować odpowiednią prezentacje handlową? W jaki sposób szybko zainteresować klienta i rozpocząć z nim rozmowę? Jak spowodować, by klienci chętnie odwiedzali właśnie Twoje stoisko?
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- poznają wiele użytecznych technik prezentacji i autoprezentacji Firmy na targach
- nauczą się interesująco prezentować Firmę i produkty
- wzbudzą u potencjalnych klientów zaufanie i chęć zakupu
- poznają techniki pozwalające na zamknięcie sprzedaży „tu i teraz”
- dowiedzą się jak nie ulegać zapewnieniom klienta, że sam się skontaktuje z firmą
- nauczą się jak wywierać niezapomniane pierwsze wrażenie
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Techniki skutecznego przygotowania do prezentacji produktów i Firmy
- Przygotowanie wystąpienia
- Cele nabywców a cele wystawców
- Motywacja i przekonania – jako źródło sukcesu i porażek podczas targów
2. Określanie celu wystawiania się na targach
- Co chcemy osiągnąć dzięki targom? Określanie celu targów
- Sposoby określania celu
- Cele realne i nierealne
- Określanie celu jako zwiększanie własnej efektywności handlowej
3. Struktura prezentacji na targach
- Jak zostać mistrzem pozytywnego wrażenia? O roli początku i końca rozmowy z kupującym
- Formuły wstępne
- Perspektywy i korzyści słuchaczy
- Czym zastąpić „Chciałbym pokazać.” i „Nasza firma wprowadziła nowy…”
- Zasady ustalania toku wystąpienia
- Prawidła prezentacji partii materiału
- Emocje i intelekt – ich rola w procesie prezentacji
4. Zakłócenia
Sposoby przewidywania i zapobiegania zakłóceń
5. Autoprezentacja
- Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
- Efekt aureoli
- Techniki autoprezentacyjne, manipulacje autoprezentacją
6. Strategie prezentacji oferty
Techniki wzbudzania sympatii i akceptacji rozmówcy
Komunikacja niewerbalna jako narzędzie wpływania na odbiorcę
Przygotowanie warstwy lingwistycznej:
- sposoby przekonywania do własnych racji
- pytania i odpowiedzi podczas prezentacji oferty Firmy
- techniki reagowania na obiekcje
- słowa – klucze budujące motywację wewnętrzną
- słowa działające na wyobraźnię
- słowa, których należy unikać
Pytania podczas prezentacji oferty:
- W celu zebrania informacji
- W celu poznania uczuć i nastawień słuchaczy
- Nakierowujące
Wykorzystanie Neurolingwistycznego Programowania
- Systemy reprezentacji
- Metaprogramy
- Uruchamianie wyobrażeń
7. Rozmowa z kupującym
- Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia.
- Bezbłędne rozpoznanie potrzeb i oczekiwań
- Eliminacja obiekcji
- Plan i przebieg rozmowy
8. Opór psychologiczny – zasady pokonywania oporu
- Utrzymywanie zainteresowania grupy
- Aktywizowanie szarych eminencji
- Przekształcanie przeciwników w sojuszników
- Budowanie poczucia pewności i techniki panowania nad uczestnikami dyskusji
9. Trudne sytuacje i trudni kupujący
Ustalenie indywidualnych trudnych nabywców dla każdego uczestnika.
Sposoby radzenia sobie z krytyką i agresją.
10. Techniki radzenia sobie z tremą, stresem, negatywnymi emocjami
11. Zamknięcie prezentacji oferty sprzedażą „tu i teraz”
12. Nagrywanie wystąpień kamerą