Trening rozwiązywania konfliktów
TRENING ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW I TRUDNYCH SYTUACJI W ZESPOLE PRACOWNIKÓW PRODUKCJI
JAK SZUKAĆ PRAWDZIWYCH PRZYCZYN I JAK GENEROWAĆ ROZWIĄZANIA NA DRODZE WSPÓŁPRACY?
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU MENADŻEROWIE LINOWI:
- zanalizują typowe konflikty międzyludzkie z podwładnymi i ze zwierzchnikami;
- poznają konkretne techniki pomocne w rozwiązywaniu konfliktów w zespole;
- nabiorą większej wiedzy i pewności siebie wobec trudnych sytuacji;
- zdobędą umiejętność szybkiego rozpoznawania nieporozumień i konfliktów;
- nauczą się, jak przeciwdziałać typowym w firmie i zespole sporom;
- dowiedzą się, jak wykorzystać korzyści płynące z powstawania konfliktów;
- poznają dynamikę konfliktu i przeciwdziałanie negatywnym konsekwencjom w każdej jego fazie;
- poznają podstawowe i najczęściej pojawiające się w zespołach przyczyny powstawania konfliktów.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Dlaczego się nie rozumiemy. Podstawowe prawa psychologiczne odnośnie relacji międzyludzkich. Analiza przyczyn powstawania konfliktów.
2. Rodzaje konfliktów. Czynniki determinujące ich rozwój i przebieg
3. Jak przygotować się do rozwiązywania konfliktów
- diagnoza własnego stylu rozwiązywania konfliktów – testy i zabawy psychologiczne
– najczęstsze tradycyjne sposoby rozwiązywania konfliktów – powody ich nieskuteczności
– ustalenie celu idealnego, pośredniego, BATNY
– ćwiczenia budujące empatię – czyli jak to jest być po „drugiej stronie”
– sposoby radzenia sobie ze stresem
4. Jak rodzi się konflikt
- Dynamika konfliktu
– Koło konfliktu jako diagnoza podstawowych przyczyn konfliktów miedzy ludźmi
5. Na drodze do porozumienia… Konstruktywne sposoby radzenia sobie z konfliktami
- rozwijanie umiejętności niezbędnych do rozwiązywania konfliktów
– mediacje i sąd – czy warto się do nich odwoływać?
– techniki i podstawy skutecznych negocjacji
– komunikacja asertywna – dlaczego łatwo przynosi szybkie efekty?
– metamodel – narzędzie definiowania przedmiotu sporu.
– jak zmusić odbiorcę do brania odpowiedzialności za swoje słowa?
– jak sobie radzić z presją, agresją i manipulacją?
6. Niekonwencjonalne techniki skutecznego rozwiązywania konfliktów
- Co decyduje o ich skuteczności?
– Bogaty wybór konkretnych sposobów na rozwiązywanie trudnych sytuacji
7. Dlaczego źle się czuję w kontakcie z niektórymi ludźmi?
- Diagnoza przyczyn i wprowadzanie zmian.
– Ustalanie tzw. trudnego partnera komunikacyjnego indywidualnie dla każdego uczestnika treningu
8. Zarządzanie ludźmi a rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich
- zmiana nieprawidłowej komunikacji
– osobowość, odmienność potrzeb i wartości pracowników a konflikty
– dostęp do informacji
– rozpoznawanie gier i manipulacji
– agresja – co ją wywołuje i jak jej przeciwdziałać?
– sposoby rozwiązywania sporów w zespole pracowników
– konflikty zwierzchnik – podwładny
9. Czy można celowo wywoływać konflikty?
10. Typowe konflikty w zespołach produkcji
Analiza i wypracowanie rozwiązań na linii:
– Menedżer Liniowy – Menedżer Liniowy
– operator – operator
– Menedżer Liniowy – operator
– między kadrą kierowniczą produkcji, operatorami a pracownikami z działów wspomagających
11. Praca nad rozwiązaniem konkretnych problemów – praca uczestników nad szukaniem przyczyn sytuacji trudnych i wypracowanie wspólnych zasad, rozwiązań.