Zarządzanie talentami
Pracownik utalentowany – jaki to pracownik? Często w firmach pracują ludzie, którzy chcą się rozwijać, chcą awansować, są wysokiej klasy specjalistami, ale nie możemy zaproponować im kolejnego awansu lub podwyżki. Co zrobić w takiej sytuacji, jak tych ludzi zatrzymać? Może włączyć ich do programu Zarządzania Talentami?
Zarządzanie talentami to proces selekcji i rozwoju najbardziej wartościowych z punktu widzenia organizacji pracowników. To właśnie osoby utalentowane stanowią prawdziwą wartość organizacji i są odpowiedzialne za innowacyjne rozwiązania. Dlatego warto zadbać o takich pracowników, aby to właśnie dla Państwa firmy chcieli korzystać ze swych atutów. Jak jednak ich wyłowić, jak zdiagnozować talent i czym on jest? Jak połączyć oczekiwania utalentowanych pracowników z możliwościami firmy, z budżetem?
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Zdefiniujesz pojęcie talentu
- Dowiesz się, jakie są skuteczne metody wyszukiwania talentów w firmie
- Poznasz metody rozwoju talentów w organizacji
- Nauczysz się budować system komunikacji w firmie związany z zarządzaniem talentami
- Poznasz metody budowania ścieżek kariery dla pracowników utalentowanych
Program szkolenia:
1. Czym jest talent dla organizacji ?
- ustalenie definicji talentu w firmie
- przejawy talentu w działaniu pracowników
- mity dotyczące talentów
- dlaczego talent jest ważniejszy od doświadczenia
- kompetencje a talent
2. Zarządzanie strategiczne a talenty – Analiza strategii firmy
3. Identyfikacja talentu
- autodiagnoza talentu
- rola działu personalnego w kampanii odkrywania talentów
- rola bezpośredniego przełożonego w identyfikacji talentów
- metody diagnozowania talentów w organizacji
4. Kultura otwartej komunikacji sprzyjającej rozwijaniu talentów
- komunikowanie przez dział HR planów i sposobów wdrożenia systemu zarządzania talentami
- jak połączyć system ocen okresowych z zarządzaniem talentami
- udzielanie informacji pracownikom o ich mocnych stronach
- rozmowy z pracownikami na temat postrzegania własnego rozwoju w firmie
- przygotowanie szkoleń dla kadry menedżerskiej z zakresu zbierania informacji o talentach
- budowanie bazy informacji o pracownikach i ich talentach
- tworzenie ścieżek komunikacji w procesie zarządzania talentami
5. Metodologia diagnozy talentów
- analiza stanowiska pracy
- analiza dokumentacji systemu ocen pracowniczych
- obserwacja
- wywiad
- Development Center
- testy psychologiczne i kwestionariusze
- niestandardowe metody diagnozy talentów
6. Sposoby rozwijanie talentów w organizacji
- szkolenie
- coaching
- nowe zadania
- udział w zespołach projektowych
7. Tworzenie ścieżek rozwoju
- analiza struktury organizacyjnej
- dopasowywanie struktury organizacyjnej do strategii firmy
- 5 etapów tworzenia ścieżek kariery
- stworzenie planu rozwoju poszczególnych stanowisk pracy
- ścieżki kariery jako element systemu motywacyjnego w organizacji
8. Jeśli nie awans to co?
9. Rola działu HR w monitorowaniu systemu zarządzania talentami i ścieżek rozwoju