Jak pokonać konkurencję?

beach-1362944__480JA PRZEKOPAŁAM DZISIAJ CAŁĄ PLAŻĘ- TY NA PEWNO MOŻESZ ZROBIĆ COŚ WIĘCEJ, BY POZYSKAĆ KLIENTA

Pracownicy Państwa firmy codziennie wykorzystują wiele sposobów i technik w sprzedaży, by zwiększyć swoją skuteczność. Pozyskiwanie nowych klientów, profesjonalna obsługa, rozszerzanie koszyka produktów to tylko niektóre z działań pracownika działu sprzedaży/handlowego.

Jakie jeszcze metody mogą wykorzystać Państwa pracownicy by pozyskać klientów?

Często zdarza się tak, że podczas spotkania z kontrahentem przedstawiciel handlowy otrzymuje informacje, że klient współpracuje już… ale z naszym konkurentem. Wielu przedstawicieli handlowych uważa, że w takiej sytuacji nie da się już nic zrobić. Prezentują ofertę, produkty, ale uważają, że są na straconej pozycji. Wycofują się. Co robić w takiej sytuacji. W jaki sposób rozmawiać z klientem, aby elegancko obniżyć wartość konkurencji i pozyskać klient? Zapraszamy na szkolenie „Jak pokonać konkurencję. Techniki pozyskiwania Klienta Konkurencji”.

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:

  • Zwiększą swoją skuteczność i motywację do pracy
  • Poznają efektywne techniki pozyskiwania klientów, zwłaszcza współpracujących z konkurencją
  • Nauczą się skutecznie prezentować własną firmę
  • Nauczysz się elegancko obniżać wartość konkurencji
  • Dowiedzą się, jak powstrzymać klienta od współpracy z konkurencją
  • Nauczą się motywować klienta do współpracy
  • Poznają sposoby przedstawiania własnej oferty na tle konkurencji

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Cel badania konkurencji – upozowanie firmy

2. Dlaczego klient powołuje się na współpracę z konkurencją?

  • Dlaczego klienci odchodzą do konkurencji?
  • Interesy a stanowiska – analiza interesów stron.
  • Jakie interesy klienta może zaspokoić Państwa firma?

3. Konkurent

  • Co wiesz o konkurencie i jak możesz to wykorzystać w rozmowie z klientem
  • Tożsamość konkurencyjnej firmy
  • Kanały dystrybucji
  • Postrzeganie konkurencyjnych produktów
  • Polityka cenowa
  • Zwroty i reklamacje
  • Sposoby podtrzymania kontaktu z klientami, poziom obsługi klienta
  • Co twój konkurent wie o Tobie i jak to może wykorzystać
  • Jak dobrze wypowiadać się o konkurencji, co i kiedy powiedzieć

4. Przygotowanie do negocjacji

  • Jakie techniki wykorzystać na odmowę współpracy?
  • Lęki w pozyskiwaniu klientów konkurencji
  • Czego boi się mój klient? (strata, nieznane, porażka)
  • Czego boi się Przedstawiciel Handlowy?

5. Mity w kontakcie z klientem konkurencji

  • Mit ceny
  • Mit lepszej konkurencji

6. Techniki przekonywania i zachęcania do współpracy

  • Czym mogę przekonać klienta? Dlaczego inni klienci u mnie kupują?
  • Świadomość tożsamości własnej firmy
  • Elementy pozacenowe w procesie sprzedaży
  • Poznaj własnego klienta. Szefowie i przedstawiciele klienta
  • Pokonywanie oporu klienta
  • Skuteczne pytania
  • Techniki zamykania negocjacji

7. Niwelowanie poziomu niepewności klienta i jego obawy przed „nowym”

  • Wykorzystanie pytań
  • Niwelowanie przez wnioskowanie
  • Niwelowanie poprzez wykorzystanie prototypu

8. Manipulacje klienta i manipulacje przedstawiciela. Kiedy i co wykorzystać?

Twoje najważniejsze atuty – co zrobić, gdy klient obniża ich wartość?

9. Budowanie przywiązania klienta do marki firmy