Twarde negocjacje handlowe
NIEPRZYGOTOWANIE W NEGOCJACJACH, TO PRZYGOTOWANIE NIEPOWODZENIA
Najważniejszym działaniem pracownika działu handlowego jest umiejętność zamykania sprzedaży i doprowadzenia do korzystnej finalizacji transakcji.
Jak to zrobić, gdy po drugiej stronie zasiada ktoś, kto jest przekonany o swojej silnej pozycji? Jak negocjować z silniejszym „partnerem”, który stosuje różne gry i manipulacje? Czy bycie partnerskim negocjatorem jest wtedy odpowiednie?
Znamy zachowania negocjacyjne kupców i możemy przygotować Twoich pracowników do skutecznych z nimi negocjacji.
W jaki sposób rozpoznać gierki stosowane świadomie bądź nieświadomie przez państwa kontrahentów? Jak budować swoją silną pozycję podczas negocjacji i reagować na różne zachowania Państwa silnych partnerów biznesowych? Odpowiedź na te ważne pytania znajdziecie Państwo na szkoleniu.
Naucz się bronić swojej oferty, przedstawiać swoje warunki współpracy i jednocześnie pozostać w dobrych partnerskich relacjach z kontrahentem.
Zapraszamy na szkolenie z Twardych Negocjacji Handlowych. Jest to oferta skierowana do tych, którzy chcą być najlepsi…
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- zwiększą swoje umiejętności negocjacyjne
- dowiedzą się, jak wprawnie użyte techniki podejścia wpływają na budowanie relacji z kontrahentem
- poznają skuteczne techniki nawiązywania relacji z silniejszymi i słabszymi
- nauczą się prowadzić trudne rozmowy z kupcami
- dowiedzą się, jakie standardy zachowań powinni jako reprezentanci firmy prezentować podczas rozmów z kupcami
- poznają swoje mocne i słabsze strony w zakresie negocjacji i otrzymają narzędzia doskonalenia
- zwiększą poczucie pewności siebie w kontaktach z innymi negocjatorami
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Pozycja kupca i nasza
- Gdy nasza pozycja jest subiektywnie słaba
- Jeden z wielu dostawców
- Techniki psychologicznego obniżania wartości dostawcy
- Jak nie pozwolić obniżyć własnej wartości. Techniki budowania przygotowania i nastawienia w budowaniu relacji z klientami.
- Gdy nasza pozycja jest subiektywnie silna.
- Wycisnąć ile się da – w jakich okolicznościach dobra jest ta strategia.
- Jak dużo zyskać w negocjacjach i dać poczucie zadowolenia drugiej stronie?
2. Osoba kupca – analiza indywidualnych motywatorów i preferencji
Przetarg w zaspokajaniu motywatorów kupca – jeśli chcesz kogoś do czegoś zmotywować, musisz wiedzieć, co kogo motywuje.
Zbieranie informacji o oczekiwaniach kupca:
- jak umówić się na spotkanie z kupcem i z którym z nich jest to możliwe
- zasady zbierania informacji o indywidualnych oczekiwaniach i ich źródła
- zasady dążenia do prywatnej rozmowy z kupcem
- większa pozycja przetargowa dzięki lepszym informacjom
- zainteresowania kupca
- rodzina kupca
- zaciekawianie kupca propozycjami
Ćwiczenia w prowadzeniu nieformalnych rozmów z kupcami
3. Osoba kupca – analiza osobowości kupieckiej
Kupcem nikt się nie rodzi, ale nie wszyscy się do tego zawodu nadają.
Ukierunkowanie na korzyści swojej organizacji, brak sentymentów, znajomość psychologii, chłodna kalkulacja, cechy analityczne – podstawowe cechy kupca
Z drugiej strony kupiec to też człowiek – coś go motywuje. Umiejętność odkrywania indywidualnych czynników motywacyjnych i ważnych dla kupca wartości – metoda analizy lingwistycznej
- Hobby kupca – czyli co nieprzyjemnego może nas spotkać ze strony kupca:
- Czynienie czynnika destrukcyjnego ze stresu
- Handlowiec jako wróg nr 1
- Zakaz okazywania sympatii handlowcowi
- Granie znaczonymi kartami
- Dopuszczanie fałszywych argumentów
4. Ochrona poczucia własnej wartości przedstawiciela firmy. Pilnowanie negatywnych przekonań.
- Doskonalenie samokontroli w myśleniu i zachowaniu przez przedstawiciela firmy.
- Uczenie się dystansu do zachowań rywalizacyjnych.
- Zdolność zamiany walki we współpracę.
- Gruntowna analiza własnego stylu negocjowania i reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
- Budowanie poczucia własnej wartości i silnej pozycji poprzez profesjonalizm zachowania:
- Zachowanie
- Wygląd
- Mowa ciała
- Dążenie do efektywności sprzedaży:
- Maksymalne wykorzystanie wyjazdu do klienta w celu spotkania się ze wszystkimi dostępnymi osobami. Zbieranie informacji o dostępności pożądanych kupców.
5. Kupiec i handlowiec – katalogi zachowań w grze. Pojmowanie relacji jako gry handlowej
Role i atrybuty kupca:
- Presja czasu i straszenie.
- Rutynowe „nie”.
- Frontalny atak – napiętnowanie błędu handlowca, jego firmy
- Zdarta płyta – stanowcze powtarzanie stwierdzenia o zabarwieniu negatywnym
- Próbny balon – technika testująca zamiary i możliwości handlowca.
- Szokująca oferta.
- Podkreślanie własnej siły.
- Półka nie jest z gumy.
- Szyderstwo.
- Obwinianie – wzbudzanie negatywnej samooceny handlowca.
- Szalupa ratunkowa – gwarancja renegocjowania ustaleń.
- Sankcje – taktyka dyscyplinująca.
Role i atrybuty handlowca:
- pozytywny nastrój
- propozycja – ujawnienie zakresu rozwiązań
- plan spotkania – eliminowanie niepożądanych wątków
- efekt „wow” – zaskakujące zachowanie
- pytanie „dlaczego?” o motywy decyzji, jako najważniejsze pytanie w negocjacjach
- wejście w czyjeś buty – przyjęcie perspektywy drugiej strony
- zmiana tematu – ochrona przed niekorzystnym rozwojem danego wątku
- coś za coś – ustępstwa realizujące interesy obu stron
- komplementowanie, techniki ingracjacji – podnoszenie wartości kupca
- dwuznaczność – odmienny sposób interpretacji poruszanej kwestii
- konkretyzacja – sprowadzanie dyskusji do konkretnych wskaźników
- podsumowanie – technika kontrolowanie przebiegu rozmowy
Zrozumienie istoty relacji kupiec – handlowiec i przyzwolenie na odgrywanie ról jako zwiększenie szansy powodzenia w zbudowaniu pożądanej relacji.
6. Analiza Transakcyjna w budowaniu relacji. Kontakty międzyludzkie jako transakcje. „W co ludzie grają?” – gry, pułapki i manipulacje.
- Czym różni się gra od manipulacji?
- Najpopularniejsze gry:
- W co grają klienci – kupcy?
- Kupiec jako psychologiczny PRZEŚLADOWCA szukający OFIARY.
- Automatyczne wchodzenie w role – jak się przed tym ustrzec?
- Kupiec jako psychologiczna OFIARA szukająca WYBAWCY? Jak nie wybawiać kupca – agensa I NIE BYĆ ZBYT ULEGŁYM
7. Gry handlowe- katalog gier
- Gry kupców i typowe reakcje handlowców
- Gry handlowców i typowe reakcje kupców
- Gry inicjowane w sytuacji rozmów handlowych
- Celowe inicjowanie gier w sytuacjach trudnych
8. Twoje techniki wobec gier
- Jak rozpoznawać gry?
- Techniki przerywania gier
9. Osobowość handlowca – podatność na gry, role i styl sprzedaży
- Diagnoza struktury własnej osobowości (testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne)
- Czy w każdym z nas żyje jeszcze troje ludzi? O Dziecku, Rodzicu, Dorosłym.
- Wpływ struktury osobowości na komunikację i relacje z innymi ludźmi.
- Wpływ „gier” i wzorców komunikacji na style pracy i osiągnięcia zawodowe.
- O pozytywnych i negatywnych aspektach nieświadomie inicjowanych gier
10. Zestaw trudnych tematów. Negocjowanie korzystnych warunków współpracy z kupcami i zawieranie ich w umowie
Zestaw tematów jest ustalany podczas rozmów przed szkoleniem z uczestnikami
11. Zamykanie sprzedaży
- Czym jest zamknięcie sprzedaży.
- Zamknięcie jako czynności wykonywane od pierwszego kontaktu z kupcem.
- Zamykanie sprzedaży jako podejście procesowe.
- Badanie indywidualnych predyspozycji uczestników do zamknięcia – nastawienie na cel, nastawienie zadaniowe.