Jak pokonać konkurencję?
JA PRZEKOPAŁAM DZISIAJ CAŁĄ PLAŻĘ- TY NA PEWNO MOŻESZ ZROBIĆ COŚ WIĘCEJ, BY POZYSKAĆ KLIENTA
Pracownicy Państwa firmy codziennie wykorzystują wiele sposobów i technik w sprzedaży, by zwiększyć swoją skuteczność. Pozyskiwanie nowych klientów, profesjonalna obsługa, rozszerzanie koszyka produktów to tylko niektóre z działań pracownika działu sprzedaży/handlowego.
Jakie jeszcze metody mogą wykorzystać Państwa pracownicy by pozyskać klientów?
Często zdarza się tak, że podczas spotkania z kontrahentem przedstawiciel handlowy otrzymuje informacje, że klient współpracuje już… ale z naszym konkurentem. Wielu przedstawicieli handlowych uważa, że w takiej sytuacji nie da się już nic zrobić. Prezentują ofertę, produkty, ale uważają, że są na straconej pozycji. Wycofują się. Co robić w takiej sytuacji. W jaki sposób rozmawiać z klientem, aby elegancko obniżyć wartość konkurencji i pozyskać klient? Zapraszamy na szkolenie „Jak pokonać konkurencję. Techniki pozyskiwania Klienta Konkurencji”.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- Zwiększą swoją skuteczność i motywację do pracy
- Poznają efektywne techniki pozyskiwania klientów, zwłaszcza współpracujących z konkurencją
- Nauczą się skutecznie prezentować własną firmę
- Nauczysz się elegancko obniżać wartość konkurencji
- Dowiedzą się, jak powstrzymać klienta od współpracy z konkurencją
- Nauczą się motywować klienta do współpracy
- Poznają sposoby przedstawiania własnej oferty na tle konkurencji
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Cel badania konkurencji – upozowanie firmy
2. Dlaczego klient powołuje się na współpracę z konkurencją?
- Dlaczego klienci odchodzą do konkurencji?
- Interesy a stanowiska – analiza interesów stron.
- Jakie interesy klienta może zaspokoić Państwa firma?
3. Konkurent
- Co wiesz o konkurencie i jak możesz to wykorzystać w rozmowie z klientem
- Tożsamość konkurencyjnej firmy
- Kanały dystrybucji
- Postrzeganie konkurencyjnych produktów
- Polityka cenowa
- Zwroty i reklamacje
- Sposoby podtrzymania kontaktu z klientami, poziom obsługi klienta
- Co twój konkurent wie o Tobie i jak to może wykorzystać
- Jak dobrze wypowiadać się o konkurencji, co i kiedy powiedzieć
4. Przygotowanie do negocjacji
- Jakie techniki wykorzystać na odmowę współpracy?
- Lęki w pozyskiwaniu klientów konkurencji
- Czego boi się mój klient? (strata, nieznane, porażka)
- Czego boi się Przedstawiciel Handlowy?
5. Mity w kontakcie z klientem konkurencji
- Mit ceny
- Mit lepszej konkurencji
6. Techniki przekonywania i zachęcania do współpracy
- Czym mogę przekonać klienta? Dlaczego inni klienci u mnie kupują?
- Świadomość tożsamości własnej firmy
- Elementy pozacenowe w procesie sprzedaży
- Poznaj własnego klienta. Szefowie i przedstawiciele klienta
- Pokonywanie oporu klienta
- Skuteczne pytania
- Techniki zamykania negocjacji
7. Niwelowanie poziomu niepewności klienta i jego obawy przed „nowym”
- Wykorzystanie pytań
- Niwelowanie przez wnioskowanie
- Niwelowanie poprzez wykorzystanie prototypu
8. Manipulacje klienta i manipulacje przedstawiciela. Kiedy i co wykorzystać?
Twoje najważniejsze atuty – co zrobić, gdy klient obniża ich wartość?
9. Budowanie przywiązania klienta do marki firmy