Kierowanie zespołem na produkcji
KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNKÓW PRODUKCJI, PROWADZENIE ROZMÓW DYSCYPLINUJĄCYCH I BUDOWANIE AUTORYTETU ZWIERZCHNIKA
To szkolenie jest szczególnie ważne dla osób, które wyszły z zespołu na drodze awansu wewnętrznego lub chcą doskonalić swoje kompetencje kierownicze i zobaczyć, jak inni rozwiązują problemy, sytuacje trudne w kierowaniu. Szkolenie pokazuje, że można w sposób efektywny połączyć pracę operacyjną z wykonywaniem zadań kierowniczych. Proponowane przez nasz szkolenie jest kierowane dla osób zarządzających produkcją i zespołami produkcyjnymi, takich, jak:
- Liderzy zespołów projektowych;
- Brygadziści;
- Mistrzowie;
- Kierownicy Zmian;
- Kierownicy działów;
- Kierownicy produkcji.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU LIDERZY PRODUKCJI:
- dowiedzą się, jak zbudować autorytet kierowniczy;
- nauczą się skutecznie wydawać polecenia, egzekwować wykonywanie zadań;
- rozwiążą wiele problemów dotyczących zarządzania ludźmi;
- nauczą się odpowiedniego sposobu komunikowania się z zespołem;
- dowiedzą się, jak mocno komunikacja wpływa na wyniki osiągane przez firmę;
- nauczą się, jak budować odpowiedni wizerunek siebie jako zwierzchnika;
- poznają czym jest kierowanie sytuacyjne i dowiedzą się, jak inni korzystają z tych umiejętności;
- poznają techniki wpływu psychologicznego wykorzystywane w sytuacji zarządzania ludźmi;
- poznają zasadniczą różnicę pomiędzy motywowaniem i dyscyplinowaniem;
- dowiedzą się, jak prowadzić rozmowy dyscyplinujące z pracownikami;
- określą cele i oczekiwania co do pracy zespołu (fundament kierowniczy Menedżera Liniowego);
- wezmą udział wielu symulacjach kierowniczych oraz symulacjach trudnych rozmów, by w praktyce ćwiczyć zdobytą wiedzę.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Rola Menedżera Liniowego w strukturze zarządzania procesami produkcyjnymi.
- Menedżer Liniowy – nie tylko profity, ale przede wszystkim obowiązki
- Podstawowe zadania kierownicze Menedżera Liniowego
- Menedżer Liniowy jako nośnik wartości firmy – rola wychowawcza
2. Menedżer Liniowy – kolega i zwierzchnik.
- Trudności w kierowaniu grupą wcześniejszych kolegów
- Trudności w kierowaniu osobami starszymi, młodszymi, bardziej lub mniej doświadczonymi
- Postawy uległe, koleżeńskie i postawy autokratyczne, autorytarne jako najczęstsze błędy
- Konflikt roli, czyli zachowanie Menedżera Liniowego, gdy nie wie, jak zbudować swój autorytet
- Ustalenie nowych relacji i celów pracy
- Fazy rozwoju grupy i ich konsekwencje dla efektywności zespołu
3. Style kierowania
- Ocena własnego stylu kierowania i jego wpływ na efektywność pracy
- Cechy, umiejętności i zachowania skutecznego Menedżera Liniowego
4. Autorytet Menedżera Liniowego
- Autorytet wynikający z postawy, nie ze stanowiska
- Jak zbudować autorytet „bez przekleństw”
- Praca nad budowaniem prawidłowej postawy Menedżera Liniowego
5. Wprowadzanie zasad komunikowania się w zespole.
- Komunikacja partnerska, asertywna
- Komunikacja jako narzędzie budowania autorytetu zwierzchnika
- Podstawowe techniki komunikacji na linii zwierzchnik – podwładny
6. Jak skutecznie komunikować się z podwładnymi?
- Wydawanie poleceń
- Sprawdzanie zrozumienia polecenia
- Określenie warunków realizacji oraz sposobu kontroli zadań
- Sposoby argumentacji poleceń, zlecania zadań bez wzbudzania reakcji typu „dlaczego ja?”
- Budowanie wzajemnego zaufania
- Kulturalna rozmowa z pracownikiem
- Techniki rozwiązywania trudnych sytuacji
- Udzielanie informacji zwrotnych o pracy, ich rola w motywowaniu i dyscyplinowaniu pracownika
- Wyrażanie pochwał i konstruktywnej krytyki
7. Co jest dla mnie ważne w pracy?
- Określenie własnych oczekiwań co do pracy zespołu
- Cele, jakie pracownicy powinni realizować pracując z Menedżerem Liniowym
- Określenie własnego systemu wartości Menedżera Liniowego
8. Feedback, udzielanie bieżących informacji zwrotnych
- Sposoby wypowiadania opinii o poziomie wykonania zadania
- Zasady uprzejmego oceniania bieżącej pracy podwładnych
- Techniki motywowania pracowników do zmian
- Wpływ kierowniczy i praca wychowawcza Menedżera Liniowego jako fundamentalne zadanie
- Techniki budowania postaw lojalności i zaangażowania
- Przekazywanie negatywnych informacji (ostrzeżenia, gradacja zaplecza)
- Poinformowanie pracownika o możliwości zastosowania sankcji
8. Rozmowa dyscyplinująca
- Kiedy motywować a kiedy dyscyplinować?
- Motywowanie do czegoś
- Dyscyplinowanie do czegoś
- Techniki rozmowy z pracownikiem nie realizującym odpowiednio celów pracy