Kierowanie zespołem na produkcji

KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNKÓW PRODUKCJI, PROWADZENIE ROZMÓW DYSCYPLINUJĄCYCH I BUDOWANIE AUTORYTETU ZWIERZCHNIKA

To szkolenie jest szczególnie ważne dla osób, które wyszły z zespołu na drodze awansu wewnętrznego lub chcą doskonalić swoje kompetencje kierownicze i zobaczyć, jak inni rozwiązują problemy, sytuacje trudne w kierowaniu. Szkolenie pokazuje, że można w sposób efektywny połączyć pracę operacyjną z wykonywaniem zadań kierowniczych. Proponowane przez nasz szkolenie jest kierowane dla osób zarządzających produkcją i zespołami produkcyjnymi, takich, jak:

  • Liderzy zespołów projektowych;
  • Brygadziści;
  • Mistrzowie;
  • Kierownicy Zmian;
  • Kierownicy działów;
  • Kierownicy produkcji. 

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU LIDERZY PRODUKCJI:

  • dowiedzą się, jak zbudować autorytet kierowniczy;
  • nauczą się skutecznie wydawać polecenia, egzekwować wykonywanie zadań;
  • rozwiążą wiele problemów dotyczących zarządzania ludźmi;
  • nauczą się odpowiedniego sposobu komunikowania się z zespołem;
  • dowiedzą się, jak mocno komunikacja wpływa na wyniki osiągane przez firmę;
  • nauczą się, jak budować odpowiedni wizerunek siebie jako zwierzchnika;
  • poznają czym jest kierowanie sytuacyjne i dowiedzą się, jak inni korzystają z tych umiejętności;
  • poznają techniki wpływu psychologicznego wykorzystywane w sytuacji zarządzania ludźmi;
  • poznają zasadniczą różnicę pomiędzy motywowaniem i dyscyplinowaniem;
  • dowiedzą się, jak prowadzić rozmowy dyscyplinujące z pracownikami;
  • określą cele i oczekiwania co do pracy zespołu (fundament kierowniczy Menedżera Liniowego);
  • wezmą udział wielu symulacjach kierowniczych oraz symulacjach trudnych rozmów, by w praktyce ćwiczyć zdobytą wiedzę.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Rola Menedżera Liniowego w strukturze zarządzania procesami produkcyjnymi.

  • Menedżer Liniowy – nie tylko profity, ale przede wszystkim obowiązki
  • Podstawowe zadania kierownicze Menedżera Liniowego
  • Menedżer Liniowy jako nośnik wartości firmy  – rola wychowawcza

2. Menedżer Liniowy – kolega i zwierzchnik.

  • Trudności w kierowaniu grupą wcześniejszych kolegów
  • Trudności w kierowaniu osobami starszymi, młodszymi, bardziej lub mniej doświadczonymi
  • Postawy uległe, koleżeńskie i postawy autokratyczne, autorytarne jako najczęstsze błędy
  • Konflikt roli, czyli zachowanie Menedżera Liniowego, gdy nie wie, jak zbudować swój autorytet
  • Ustalenie nowych relacji i celów pracy
  • Fazy rozwoju grupy i ich konsekwencje dla efektywności zespołu

3. Style kierowania

  • Ocena własnego stylu kierowania i jego wpływ na efektywność pracy
  • Cechy, umiejętności i zachowania skutecznego Menedżera Liniowego

4. Autorytet Menedżera Liniowego

  • Autorytet wynikający z postawy, nie ze stanowiska
  • Jak zbudować autorytet „bez przekleństw”
  • Praca nad budowaniem prawidłowej postawy Menedżera Liniowego

5. Wprowadzanie zasad komunikowania się w zespole.

  • Komunikacja partnerska, asertywna
  • Komunikacja jako narzędzie budowania autorytetu zwierzchnika
  • Podstawowe techniki komunikacji na linii zwierzchnik – podwładny

6. Jak skutecznie komunikować się z podwładnymi?

  • Wydawanie poleceń
  • Sprawdzanie zrozumienia polecenia
  • Określenie warunków  realizacji oraz sposobu kontroli zadań
  • Sposoby argumentacji poleceń, zlecania zadań bez wzbudzania reakcji typu „dlaczego ja?”
  • Budowanie wzajemnego zaufania
  • Kulturalna rozmowa z pracownikiem
  • Techniki rozwiązywania trudnych sytuacji
  • Udzielanie informacji zwrotnych o pracy, ich rola w motywowaniu i dyscyplinowaniu pracownika
  • Wyrażanie pochwał i konstruktywnej krytyki

7. Co jest dla mnie ważne w pracy?

  • Określenie własnych oczekiwań co do pracy zespołu
  • Cele, jakie pracownicy powinni realizować pracując z Menedżerem Liniowym
  • Określenie własnego systemu wartości Menedżera Liniowego

8.    Feedback, udzielanie bieżących informacji zwrotnych

  • Sposoby wypowiadania opinii o poziomie wykonania zadania
  • Zasady uprzejmego oceniania bieżącej pracy podwładnych
  • Techniki motywowania pracowników do zmian
  • Wpływ kierowniczy i praca wychowawcza Menedżera Liniowego jako fundamentalne zadanie
  • Techniki budowania postaw lojalności i zaangażowania
  • Przekazywanie negatywnych informacji (ostrzeżenia, gradacja zaplecza)
  • Poinformowanie pracownika o możliwości zastosowania sankcji

8. Rozmowa dyscyplinująca

  • Kiedy motywować a kiedy dyscyplinować?
  • Motywowanie do czegoś
  • Dyscyplinowanie do czegoś
  • Techniki rozmowy z pracownikiem nie realizującym odpowiednio celów pracy