Techniki sprzedaży i telemarkieting
W SPRZEDAŻY CHODZI O DOBRY KONTAKT…
Aktywna sprzedaż i telemarketing jest procesem niekiedy bardzo złożonym i trudnym. Sukces na polu sprzedaży wymaga od pracownika ciągłego doskonalenia umiejętności, wytrwałości i konsekwencji w działaniu. Niekiedy jest on efektem pracy całego zespołu.
Handlowcy muszą zmierzyć się ze swoimi własnymi przekonaniami, obiekcjami i lękami, aby cele sprzedażowe były realizowane regularnie. Praca w sprzedaży naprawdę może stać się pasjonująca i przyjemna. Trzeba tylko raz na zawsze skończyć z samoutrudnianiem i pozwolić sobie na to, by osiągnąć sukces.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- dowiedzą się, jak podwyższyć efektywność handlowców;
- dowiedzą się, jak pozyskiwać klientów przez telefon, jak skutecznie umawiać się na spotkania, jak docierać do właściwej i decyzyjnej osoby;
- zdobędą nowe umiejętności z zakresu telemarketingu oraz poznają szybkie i konkretne techniki ułatwiające pracę z różnymi typami klientów;
- nauczą się aktywnie sprzedawać i zachęcać klienta do zakupu produktu lub usług Twojej Firmy;
- nauczą się sposobów skutecznego pozyskiwania większej liczby klientów nawet przy niesprzyjających warunkach rynkowych;
- otrzymają narzędzia, które sprawią, że klienci będą wybierać właśnie Twoją firmę;
- poznają i rozwiną zdolności niezbędne do nawiązywania długofalowych kontaktów z klientami;
- zdobędą sposoby na zwiększenie własnej motywacji do pracy i sprzedaży;
- nauczą się sprzedawać w oparciu o korzyści, a nie tylko o ceny.
PROGRAM SZKOLENIA:
TELEMARKETING
1. Po pierwsze – aktywność, po drugie – aktywność, po trzecie – aktywność.
- Znaczenie aktywności w pozyskiwaniu klientów jako niezbędny warunek dobrego rezultatu w sprzedaży
2. Zasady prowadzenia profesjonalnej rozmowy telefonicznej.
- Przebieg i plan rozmowy z klientem
- Przedstawienie się
- Cel rozmowy
- Autoprezentacja
- Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
- Efekt aureoli
- Techniki prowadzenia rozmowy
- Kończenie rozmów
- Inicjowanie kontaktu
- Przyjmowanie rozmów
3. O psychologii klienta typu VIP (prezes, dyrektor, właściciel, specjalista)
- Co każdy handlowiec powinien wiedzieć o kliencie typu VIP?
- Grupy klientów typu VIP. Potrzeby psychologiczne i techniki ich zaspakajania.
- Pokonywanie bariery sekretariatu
- Docieranie do osób decyzyjnych
TECHNIKI WPŁYWU na decyzje klienta w telemarketingu i sprzedaży
1. Inicjowanie spotkania
- Jak umówić się na spotkanie?
- Jak reagować w sytuacji odmowy klienta?
- Jak nie dać się zbyć prośbą o przysłanie oferty?
2. Pierwsze bariery… i Twoje techniki na:
- Czego na pewno nie robić i jak nie zaczynać rozmowy?
- Pokonanie sekretariatu – czyli jak uczynić z sekretarki swoją sojuszniczkę?
- Techniki reakcji na odmowę klienta
- Gdy klient Cię unika… lub mówi, że nie miał czasu na zapoznanie się z ofertą
- Gdy klient zbywa Cię prośbą o przesłanie mu oferty…
- Gdy klient mówi Ci, że sam się z Tobą skontaktuje…
3. Narzędzia sprzedaży
- Indywidualne wzorce przekonywania – nauka twórczych i typowych – sposobów prezentacji oferty
- Aktywne słuchanie
- Podświadome kodowanie – narzędzie wpływu
- Analiza języka, czytanie „między wierszami”
- Polaryzowanie klienta
- Uzasadnianie i argumentacja wyboru
- Sposoby okazywania klientowi poczucia ważności
4. Techniki wpływu na decyzje klienta
- Techniki psychologicznego nacisku na klienta
- Zachęcanie klienta do współpracy
- Nakłanianie klientów do rozszerzania współpracy
- Zachęta do kupna droższych produktów
- Przekonywanie klienta w sytuacji, kiedy produkt nie spełnia wszystkich jego oczekiwań
5. Sposoby zamknięcia sprzedaży
- Jak rozpoznać właściwy moment zakończenia sprzedaży
- Techniki nie pozwalające klientowi odejść bez zobowiązania
- Rozpoznawanie przekonań handlowca ograniczających sprzedaż, a dotyczących momentu zamknięcia sprzedaży
6. Podtrzymywanie kontaktu z pozyskanym klientem
TRUDNE SYTUACJE W SPRZEDAŻY
1. Komunikacja partnerska w trudnych sytuacjach
- Jak być partnerem w rozmowie a nie petentem?
- Radzenie sobie z krytyką i agresją słowną klienta
- Asertywna obrona swoich praw
- Asertywne wyrażanie opinii
- Zasady asertywnej odmowy
2. Sposoby pozyskiwania i współpracy z klientem konkurencji
- Jak przekonać klienta do rozmów/ współpracy z nową firmą?
- Sposoby pozyskiwania klienta zadowolonego ze współpracy z konkurencją
3. Obiekcje i wątpliwości klienta – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami