Techniki sprzedaży i telemarkieting

kontakt

W SPRZEDAŻY CHODZI O DOBRY KONTAKT…

Aktywna sprzedaż i telemarketing jest procesem niekiedy bardzo złożonym i trudnym. Sukces na polu sprzedaży wymaga od pracownika ciągłego doskonalenia umiejętności, wytrwałości i konsekwencji w działaniu. Niekiedy jest on efektem pracy całego zespołu.

Handlowcy muszą zmierzyć się ze swoimi własnymi przekonaniami, obiekcjami i lękami, aby cele sprzedażowe były realizowane regularnie. Praca w sprzedaży naprawdę może stać się pasjonująca i przyjemna. Trzeba tylko raz na zawsze skończyć z samoutrudnianiem i pozwolić sobie na to, by osiągnąć sukces.

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:

  • dowiedzą się, jak podwyższyć efektywność handlowców;
  • dowiedzą się, jak pozyskiwać klientów przez telefon, jak skutecznie umawiać się na spotkania, jak docierać do właściwej i decyzyjnej osoby;
  • zdobędą nowe umiejętności z zakresu telemarketingu oraz poznają szybkie i konkretne techniki ułatwiające pracę z różnymi typami klientów;
  • nauczą się aktywnie sprzedawać i zachęcać klienta do zakupu produktu lub usług Twojej Firmy;
  • nauczą się sposobów skutecznego pozyskiwania większej liczby klientów nawet przy niesprzyjających warunkach rynkowych;
  • otrzymają narzędzia, które sprawią, że klienci będą wybierać właśnie Twoją firmę;
  • poznają i rozwiną zdolności niezbędne do nawiązywania długofalowych kontaktów z klientami;
  • zdobędą sposoby na zwiększenie własnej motywacji do pracy i sprzedaży;
  • nauczą się sprzedawać w oparciu o korzyści, a nie tylko o ceny.

PROGRAM SZKOLENIA:

TELEMARKETING

1. Po pierwsze – aktywność, po drugie – aktywność, po trzecie – aktywność.

- Znaczenie aktywności w pozyskiwaniu klientów jako niezbędny warunek dobrego rezultatu w sprzedaży

2. Zasady prowadzenia profesjonalnej rozmowy telefonicznej.

  • Przebieg i plan rozmowy z klientem
  • Przedstawienie się
  • Cel rozmowy
  • Autoprezentacja
  • Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
  • Efekt aureoli
  • Techniki prowadzenia rozmowy
  • Kończenie rozmów
  • Inicjowanie kontaktu
  • Przyjmowanie rozmów

3. O psychologii klienta typu VIP (prezes, dyrektor, właściciel, specjalista)

  • Co każdy handlowiec powinien wiedzieć o kliencie typu VIP?
  • Grupy klientów typu VIP. Potrzeby psychologiczne i techniki ich zaspakajania.
  • Pokonywanie bariery sekretariatu
  • Docieranie do osób decyzyjnych

TECHNIKI WPŁYWU na decyzje klienta w telemarketingu i sprzedaży

1. Inicjowanie spotkania

  • Jak umówić się na spotkanie?
  • Jak reagować w sytuacji odmowy klienta?
  • Jak nie dać się zbyć prośbą o przysłanie oferty?

2. Pierwsze bariery… i Twoje techniki na:

  • Czego na pewno nie robić i jak nie zaczynać rozmowy?
  • Pokonanie sekretariatu – czyli jak uczynić z sekretarki swoją sojuszniczkę?
  • Techniki reakcji na odmowę klienta
  • Gdy klient Cię unika… lub mówi, że nie miał czasu na zapoznanie się z ofertą
  • Gdy klient zbywa Cię prośbą o przesłanie mu oferty…
  • Gdy klient mówi Ci, że sam się z Tobą skontaktuje…

3. Narzędzia sprzedaży

  • Indywidualne wzorce przekonywania – nauka twórczych i typowych – sposobów prezentacji oferty
  • Aktywne słuchanie
  • Podświadome kodowanie – narzędzie wpływu
  • Analiza języka, czytanie „między wierszami”
  • Polaryzowanie klienta
  • Uzasadnianie i argumentacja wyboru
  • Sposoby okazywania klientowi poczucia ważności

4. Techniki wpływu na decyzje klienta

  • Techniki psychologicznego nacisku na klienta
  • Zachęcanie klienta do współpracy
  • Nakłanianie klientów do rozszerzania współpracy
  • Zachęta do kupna droższych produktów
  • Przekonywanie klienta w sytuacji, kiedy produkt nie spełnia wszystkich jego oczekiwań

5. Sposoby zamknięcia sprzedaży

  • Jak rozpoznać właściwy moment zakończenia sprzedaży
  • Techniki nie pozwalające klientowi odejść bez zobowiązania
  • Rozpoznawanie przekonań handlowca ograniczających sprzedaż, a dotyczących momentu zamknięcia sprzedaży

6. Podtrzymywanie kontaktu z pozyskanym klientem

TRUDNE SYTUACJE W SPRZEDAŻY

1. Komunikacja partnerska w trudnych sytuacjach

  • Jak być partnerem w rozmowie a nie petentem?
  • Radzenie sobie z krytyką i agresją słowną klienta
  • Asertywna obrona swoich praw
  • Asertywne wyrażanie opinii
  • Zasady asertywnej odmowy

2. Sposoby pozyskiwania i współpracy z klientem konkurencji

  • Jak przekonać klienta do rozmów/ współpracy z nową firmą?
  • Sposoby pozyskiwania klienta zadowolonego ze współpracy z konkurencją

3. Obiekcje i wątpliwości klienta – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami