Zespół jakości – zespół przyszłości
BUDOWANIE SAMOSTERUJĄCEGO I ODPOWIEDZIALNEGO ZESPOŁU PRACOWNIKÓW PRODUKCJI, KTÓRY REALIZUJE CELE NA DRODZE WSPÓŁPRACY
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU MENADŻEROWIE LINIOWI:
- wypracują wspólne zasady kierowania zespołami;
- nauczą się wspólnie zarządzać dostępnymi zasobami;
- udoskonalą przepływ informacji między zmianami, zespołami;
- zrezygnują z zachować rywalizacyjnych;
- dowiedzą się, dlaczego ważne jest, aby mieli poczucie bycia Zespołem;
- nauczą się partnerskich sposobów zachowania się w sytuacjach trudnych;
- uświadomią sobie, że pracują na wspólny cel;
- odnajdą swoje mocne strony i nauczą się z nich korzystać;
- poznają efektywne techniki wzbudzania rozwoju osobistego i motywacji u siebie nawzajem;
- zyskają wzajemne zaufanie niezbędne do kierowanie zespołami produkcyjnymi.
PROGRAM SZKOLENIA:
MOTYWACJA
1. Poznaj siebie i swoich kolegów
2. Między mocą a zniechęceniem
- Konkurs na najgroźniejszy supermotywator i demotywator firmy
– Analiza demotywatorów
– Co nas motywuje najbardziej?
– W czym tkwi siła zespołu Brygadzistów, Mistrzów i Kierowników firmy?
3. Moja motywacja
- Co jest dla mnie nagrodą za pracę?
– Czego oczekuję? Czego mi brakuje?
– Określenie stopnia zaspokojenia potrzeb pracownika.
PRACA ZESPOŁOWA BRYGADZISTÓW, MISTRZÓW I KIEROWNIKÓW PRODUKCJI
1. Współpraca Brygadzistów, Mistrzów i Kierowników jako gwarancja osiągania wielkich celów
- Współpraca czy rywalizacja?
– Dbałość o przepływ informacji między Brygadzistami, Mistrzami i Kierownikami
– Cele indywidualne a cele zespołu. Motywowanie przez cele
– Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel
2. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
- Rywalizacja vs praca zespołowa
– Przyczyny postaw rywalizacyjnych
– Jak zastąpić rywalizację współpracą?
3. Wspieranie zmian w firmie przez zespół zwierzchników
Postrzeganie sytuacji zmiany z perspektywy interesu firmy i bezpieczeństwa zatrudnienia
4. Potrzebujemy siebie nawzajem
- Budowanie wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa
– Kształtowanie pozytywnych interakcji w zespole zwierzchników
– Opracowanie standardów współpracy
– Rozwijanie umiejętności współdziałania
– Zwiększanie zaufania i bliskości między członkami zespołu
KONFLIKTY I SYTUACJE TRUDNE W ZESPOLE TO RZECZ NORMALNA
1. Dlaczego się nie rozumiemy?
Podstawowe prawa psychologiczne odnośnie relacji międzyludzkich. Analiza przyczyn powstawania konfliktów.
2. Przewidywanie sytuacji konfliktowych i przeciwdziałanie im
- Wczesne symptomy sytuacji konfliktowej
– Co może wywołać konflikt?
– Zmiana jako sytuacja wywołująca konflikty międzyludzkie
3. Rodzaje konfliktów. Czynniki determinujące ich rozwój i przebieg
Określenie konfliktów występujących na linii Brygadzista – Mistrz – Kierownik:
– konflikt danych
– konflikt wartości
– konflikt interesów
– konflikt strukturalny
– konflikt relacji
Analiza przyczyn konfliktów. Opracowanie działań zaradczych.
Uczestnicy pracują w zespołach: Kierownik – „jego” Mistrzowie – „jego” Brygadziści
4. Mur Siły zespołu Mistrzów i Kierowników Produkcji