Szkolenie otwarte: Profesjonalna Sekretarka Doskonała Asystentka – termin: wg sugestii klienta

Posted in: Aktualne szkolenia, Aktualności- Apr 05, 2011 No Comments

Sekretariat to jedna z najważniejszych komórek w firmie. To w tym miejscu klienci, kontrahenci, partnerzy i goście dokonują pierwszej oceny Państwa firmy. Odpowiedni wizerunek  kreowany jest właśnie w pierwszej kolejności przez asystentki i sekretarki, które swoim zachowaniem budują profesjonalizm Państwa firmy  w oczach Państwa klientów.
Na tym stanowisku nie ma czasu na bałagan, stres i niezorganizowanie. Tu wszystkie działania   muszą przebiegać terminowo i bez pomyłek. Proponowane przez nas szkolenie to praktyczna baza wiedzy ,dzięki której Państwa asystentki/ sekretarki  będą stanowiły wizytówkę Państwa firmy.

Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:

  • nauczą się, jak sprawnie i profesjonalnie zarządzać sekretariatem firmy
  • poznają sposoby efektywnego wykorzystania czasu pracy
  • nauczą się planować swój dzień pracy w tle planu pracy szefa
  • dowiedzą się, w jaki sposób zyskać zadowolenie klienta / przełożonego
  • poznają sposoby radzenia sobie z trudnym klientem / szefem
  • nauczą się efektywnie wykorzystywać telefon
  • otrzymają konkretne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach nietypowych, przykrych i trudnych
  • poznają sprawdzone przez inne sekretarki i asystentki metody organizacji pracy w sekretariacie

PROGRAM SZKOLENIA:

PLANOWANIE PRACY

1. Zadania i predyspozycje osobowościowe asystentki – sekretarki

Zasady pracy pod presją czasu, wielu zadań, innej osoby.

2. Zarządzanie czasem pracy

Planowania pracy własnej
Prowadzenie terminarza spotkań i czynności szefa
Optymalne wykorzystanie czasu pracy
Planowanie własnych zadań w tle planu szefa

3. Analiza własnej efektywności pracy w kontekście zarządzania czasem:

Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy.
Przyjmowanie poleceń i nowych zadań od zwierzchnika – dlaczego przejawiam opór?
Jak polaryzacja i motywacja negatywna wpływają na planowanie i realizację zadań.
Dlaczego wiele odkładam na później? O syndromie samo utrudniania.
Określenie indywidualnych „złodziei” czasu, sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu.

4. Zasady planowania

Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
Korzyści wynikające z planowania
Kontrola realizacji planu
Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
Planowanie rezerwy czasowej
Ograniczanie wykonywania zadań do priorytetów

5. Kontrola i postępowanie ze sprawami niezałatwionymi

Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem

6. Praca papierkowa

Metoda zrób – wyrzuć – przekaż

7. Zasady ustalania priorytetów

Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
Analiza wartości nakładu czasu ABC
Ustalanie własnych priorytetów
Czas czerwony i czas zielony
Czas zarezerwowany i czas dostępny

8. Indywidualne preferencje organizowania pracy

Wpływ krzywej wydajności na efektywność pracy i codzienne planowanie

9. Twoi sprzymierzeńcy w zarządzaniu czasem pracy:

Delegowanie zadań na innych (co, kiedy, dlaczego, komu, jak).
Twoje techniki, sposoby i gry wobec technik, sposobów i gier innych.
Metoda odmawiania i mówienia NIE.
Techniki prowadzenia efektywnych i krótkich spotkań.

10. Plan a realizacja

Konsekwencja w realizacji priorytetów.
Co zrobić z zadaniami, których nie udało się zrealizować.

11. Wpływ stresu na realizację trudnych zadań

Techniki przeciwdziałania

12. Dokumentacja w sekretariacie

Kategorie archiwalne i zasady przechowywania dokumentów

13. Przekazywanie informacji

Sekretarka – autor informacji czy posłaniec
Zasady przekazywania informacji negatywnych i pozytywnych
Przekazywanie informacji ustne i pisemne

14. Korespondencja

Mailing, korespondencja mailowa, etykieta (savoir-vivre w posługiwaniu się pocztą elektroniczną)
Korespondencja handlowa i urzędowa
Pisma w sprawach urzędowych
Pisma w sprawie płatności, ponaglenia

15. Organizacja zebrań

Zebrania standardowe i twórcze
Koordynowanie czynności związanych z przygotowaniem zebrania
Sporządzanie dokumentacji, protokoły, rodzaje zebrań a metody protokołowania
Załączniki do protokołu, zasady rozsyłania protokołów
Obowiązki podczas przerwy w obradach

16. Wyjazdy służbowe

Organizacja podróży krajowych i zagranicznych
Wyjazd służbowy z szefem

17. Goście w firmie

Etykieta biurowa
Planowanie pobytu gości
Goście z odmiennych kultur
Rodzaje przyjęć biznesowych

18. Kontakt telefoniczny z klientem

Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
Dokumenty związane z rozmową telefoniczną
- notatka z rozmowy
- zapis rozmowy telefonicznej
Etykieta na różnych etapach rozmowy telefonicznej
Wykorzystanie efektu aureoli
Telefoniczne załatwianie spraw trudnych
Rozmowy telefoniczne podczas bezpośredniej obsługi innego klienta
Rozmowa z dwóch aparatów jednocześnie

OBSŁUGA KLIENTA WEWNĘTRZNEGO I ZEWNĘTRZNEGO W SEKRETARIACIE

1. Asertywność w obsłudze klienta

Radzenie sobie z krytyką i agresją słowną klienta
Obrona swoich praw
Asertywne wyrażanie swoich opinii oraz próśb
Zasady asertywnej odmowy
Asertywność w sytuacji nierealnych żądań klienta

2. Sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami i sytuacjami

Ustalenie trudnego klienta indywidualnie dla każdego uczestnika szkolenia
Radzenie sobie z wątpliwościami klienta
Rodzaje obiekcji klienta i sposoby reagowania na nie
Sposoby postępowania z klientem nastawionym negatywnie
Załatwianie trudnych spraw

3. Przekazywanie klientowi negatywnych wiadomości

Odmowa realizacji prośby klienta
Odwołanie, przełożenie spotkania
Odwołanie spotkanie pomimo przyjścia klienta
Inne sytuacje trudne zależne od specyfiki pracy

Forma szkolenia

Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.

Materiały szkoleniowe

Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy

Informacje organizacyjne

Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych

Termin
do ustalenia, w godzinach od 9.00 do 15.00

Inwestycja
1600 zł netto od osoby

Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław

Zapisz się na szkolenie

Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 699 955 055
email: doradca@kreator-premium.pl

Konflikty między Brygadzistami a Kierownikami w firmach produkcyjnych

Posted in: Aktualności, Zarządzanie Produkcją- Mar 02, 2011 No Comments

Pobierz cały artykuł i dowiedz się więcej!

Konflikty są rzeczą naturalną i nie da się ich uniknąć. Konsekwencje, do jakich prowadzą, mają wielki wpływ na to, jak kształtuje się i funkcjonuje kultura organizacyjna całego przedsiębiorstwa, jak jest ono postrzegane w środowisku zewnętrznym, jaką ma opinię na rynku pracy. Konflikty są również niezwykle potrzebne i niosą każdemu przedsiębiorstwu wiele niewymiernych korzyści. Sposób, w jaki przedsiębiorstwo komunikuje istnienie konfliktów wewnętrznych i jaką przyjmuje postawę podczas ich rozwiązywania, określa również wzajemne relacje między pracownikami i różnymi działami, a także daje fundamenty pod określenie atmosfery panującej w całym przedsiębiorstwie. W firmach produkcyjnych jednym z głównych mierników tego, jak postrzegana jest fabryka i tego czy ludzie chcą w niej pracować czy też nie, są relacje panujące między menadżerami liniowymi a ich zwierzchnikami. To, co jest głównym wyznacznikiem tych relacji, to podejście do rozwiązywania konfliktów pojawiających się między różnymi szczeblami kierowniczymi fabryki.

Aby można było mówić o konflikcie, coś musi jednocześnie ludzi łączyć jednocześnie tych samych ludzi dzielić. Brygadzistów i ich zwierzchników łączy wspólna praca, odpowiedzialność za efekt i za każdy zasób istniejący w zespole. Często dzieli ich różne (przeciwstawne) pojmowanie roli i funkcji zwierzchnika, odpowiedzialności kierowniczej i postrzeganie siebie w zespole.
Przyczyny konfliktów powstających pomiędzy tymi dwoma grupami zwierzchników można podzielić na pięć głównych kategorii…

Sprzedawco, czy jesteś SUPER?

Posted in: Aktualności, Artykuły Dla Grupy Żywiec- Feb 24, 2011 No Comments

Pobierz artykuł i sprawdź czy jesteś SUPER?

Twój  klient  organizuje  przyjęcie . Chce swoich gości odpowiednio przyjąć,  poczęstować  smakołykami, dobrymi potrawami, alkoholem. Wśród przepisów kulinarnych szuka odpowiedniego na tę okazję dania. Przygotowuje listę potrzebnych składników. Niestety, okazuje się, że w Twoim sklepie nie ma wszystkich potrzebnych produktów…

Jako sprzedawca możesz wykorzystać tęsytuację, by „związać” klienta ze swoim sklepem. Jak to zrobić? Klient ma mało czasu, wiele wymagań i dużo sklepów do wyboru.  Możesz sprawić, by chciał poświęcić swój czas i przyjść po zakupy właśnie do Ciebie. Czego więc oczekuje? Chce, byś jako sprzedawca był SUPER.

Sprzedawca uprzejmy i stanowczy, czyli asertywny

Posted in: Aktualności, Artykuły Dla Grupy Żywiec- Feb 24, 2011 No Comments

Ściągnij artykuł, dowiedź się czym jest asertywność w sprzedaży i czy jesteś sprzedawcą asertywnym.

Załóżmy, że stały klient, który często kupuje w Twoim sklepie, czasami nie ma pieniędzy i dostaje towar na kredyt.  Nie są to duże kwoty, kilkanaście złotych miesięcznie.  Zwykle oddaje je terminowo,  jednak  w  tym  miesiącu minął już termin rozliczenia, a on nie wspomina o długu. Właściciel sklepu kazał Ci upomnieć się o te pieniądze. Jak w tej sytuacji postępować?

Oczywiście należy być uprzejmym, bo jest to przecież nasz stały klient i powinniśmy traktować go z należnym szacunkiem.  Jednak z drugiej strony, starajmy się w jasny i stanowczy sposób zakomunikować, że nadszedł czas zwrotu długu.  Możesz powiedzieć: „Proszę Pana, w zeszłym miesiącu kupił Pan na kredyt za 20 zło-tych. Choć minął termin zapłaty, nie dostałem od Pana pieniędzy. Proszę o rozliczenie się z nami jak najszybciej.  Niestety, warunkiem dalszych Pana zakupów w naszym sklepie jest uregulowanie długu. Przykro mi, ale takie obowiązują zasady…”.

Takie zachowanie nazywamy asertywnym.

Magia słowa dziękuję

Posted in: Aktualności, Artykuły Dla Grupy Żywiec- Feb 24, 2011 No Comments

Ściągnij test i sprawdź co tak naprawdę myślisz o klientach.

Podczas szkoleń często proszę uczestników – sprzedawców, by zastanowili sięnad tym, kto im płaci pensję. Zwykle odpowiadają, że robi to szef. Skąd jednak szef ma pieniądze? Od klienta oczywiście. Gdyby nie klienci, sklep nie miałby po co istnieć. Tak więc osobą, która przynosi pieniądze do sklepu, jest klient. Szef jest tylko pośrednikiem w przekazywaniu ich pracownikom. Można zatem powiedzieć, że pracodawcą w tym przypadku jest klient.

W trakcie zakupów w osiedlowym sklepie usłyszałam, jak jednasprzedawczyni mówiła do drugiej: „Ta praca byłaby nawet fajna, gdy-by nie ci klienci”. No właśnie, klient nieraz jest źródłem zadowolenia,nieraz jednak stresu i nerwów. A co Ty myślisz na temat klientów?

Sprawdź swoje maniery

Posted in: Artykuły Dla Grupy Żywiec- Feb 24, 2011 No Comments

Pobierz test i sprawdź swoje maniery !

Lubimy te sklepy, w których czujemy się doceniani i szanowani. Dzięki dobrym manierom i odpowiedniemu postępowaniu możesz wygrać z konkurencją! Dobre maniery to nie tylko ogłada, ale i zasady ułatwiające funkcjonowanie z ludźmi. Człowiek dobrze wychowany nie obraża innych, okazuje im zainteresowanie, szacunek, troskę. Taki może być również sprzedawca.
Co powiedzieliby klienci, koledzy z pracy o Tobie?

Motywowanie zespołu pracowników produkcji – termin otwarty

Posted in: Aktualne szkolenia, Aktualności- Jan 10, 2011 No Comments

AKADEMIA ROZWOJU TO Szkolenia pełne sukcesów zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:

” MOTYWOWANIE ZESPOŁU PRACOWNIKÓW PRODUKCJI DO LEPSZEJ PRACY, ZAANGAŻOWANIA I PRZESTRZEGANIA ZASAD WYZNACZONYCH PRZEZ KIEROWNIKA, LIDERA”

Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych

Termin
do uzgodnienia, w godzinach od 9.00 do 15.00

Inwestycja
970 zł netto od osoby

Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław

UWAGA!
Szkolenie jest dostosowane do specyfiki pracy w zespole produkcyjnych. Jest oparte o symulacje kierownicze symulacje pracy na liniach produkcyjnych. Jest zwieńczeniem naszej 15 letniej pracy z zespołami produkcyjnymi, zawiera wskazówki i konkretne rozwiązania problemów i konfliktów – nie teorię.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Dzięki udziałowi w szkoleniu Menedżerowie Liniowi:

  • dowiedzą się, jak zwiększyć motywację własną i podwładnych do pracy
  • otrzymają skuteczne narzędzia zarządzania i budowania motywacji pracowników do realizacji postawionych im celów
  • zrozumieją, jak wielką wartością jest zespół stabilny, czujący się bezpiecznie a przez to zaangażowany
  • nauczą się rozpoznawać ukryte sygnały spadku motywacji do pracy u swoich podwładnych
  • poznają lepiej swoich podwładnych i odkryją, co jest dla nich ważne
  • nauczą się konkretnych technik budowania w zespole zaangażowania oraz identyfikacji z firmą
  • dowiedzą się, czym motywować, jeśli nie pieniędzmi, czyli o motywacji pozafinansowej

Program Szkolenia:

1. Motywacja – klucz do efektywności

Wpływ motywacji na wykonywanie zadań

Co zrobić, aby pracownikom chciało się chcieć?

Modele motywacji a wyniki pracownika (motywacja osiągnięć, hubrystyczna, wewnętrzna, zewnętrzna, nakierowana na cel, na unikanie porażek.)

Sytuacje wymagające motywowania

2. Zaangażowanie Menedżera Liniowego w rozwój pracowników

Rożne sposoby rozumienia rozwoju.

Jak dać pracownikowi odczuć, że nie tylko firma, ale i Menedżer Liniowy dba o rozwój pracownika.

3. Rola pracownika w firmie

Zaspokajanie potrzeby ważności każdego pracownika

Wsparcie firmy i kadry kierującej w osiąganiu celów

Budowanie identyfikacji pracownika z firmą

Cele osobiste pracownika a cele zawodowe

Praca – narzędzie osiągania celów osobistych i samorealizacji

4. Motywowanie do przestrzegania wartości fabryki w codziennej pracy

Określenie wartości, jako celów działań motywacyjnych

Przejawy respektowania wartości w codziennej pracy

Oparcie informacji zwrotnych o wartości firmy

Wartości, jako narzędzie budowania stabilnego i zaangażowanego zespołu

5. Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników:

  • przyczyny spadku motywacji do pracy
  • sytuacje i czynniki „niemotywujące”
  • objawy jawne i „niepozorne” obniżonej motywacji; najczęstsze przyczyny oraz trafne ich diagnozowanie
  • rozpoznawanie i przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom

6. Co motywuje mój zespół?

Sposoby odkrywania czynników motywujących do pracy indywidualnie dla każdego pracownika

Techniki specjalne i standardowe. Kwestionariusz diagnostyczny

7. Budowanie zaangażowania pracownika:

  • rozpoznawanie indywidualnej strategii samomotywowania pracownika
  • konkretne sposoby zdobywania informacji o potrzebach i wartościach pracownika
  • jak dobrać skuteczne środki motywowania?
  • związek pomiędzy zaspokajaniem potrzeb pracownika a jego motywacją do pracy
  • wykorzystanie dysonansu poznawczego w motywowaniu pracowników

8. Czy pieniądze są skutecznym sposobem motywowania?

Rola wynagrodzenia i jego wpływ na wyniki pracownika

Satysfakcja a motywacja, – czyli dlaczego po podwyżce nie wzrasta, jakość pracy?

Gdy pracownik zarabia za mało… Gdy pracownik zarabia dużo…

9. Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania i odpowiedzialności pracownika

Motywowanie poprzez (m.in.):

  • nagrody i kary
  • wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania
  • odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
  • twórcze wykorzystywanie błędów
  • poprzez dobór rodzaju zadania
  • jasny podział i zakres obowiązków
  • informacje zwrotne o pracy
  • pochwały i konstruktywną krytykę
  • poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych
  • odwoływanie się do współzawodnictwa
  • przywoływanie sukcesów
  • stymulowanie pracowników do współpracy i wytyczania celów firmy i do współodpowiedzialności
  • jasność celów i misji
  • inne

10. Kij czy marchewka? Techniki budowania motywacji do pracy

Nagrody:

  • jak i kiedy je stosować?
  • nagrody najbardziej motywujące
  • czy pieniądze są najlepszym sposobem motywowania?
  • indywidualne podejście do motywowania
  • konkretne sposoby wpływania na wzrost chęci do pracy i budowania u pracownika odpowiedzialności
  • formułowanie pochwał i odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
  • o nagrodach, które stają się dla pracownika kary

Kary:

  • czy należy je stosować i w jaki sposób?
  • przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
  • błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
  • czy błędy można wykorzystać twórczo? Konstruktywna krytyka oraz informacje zwrotne o pracy. Specjalne techniki

11. Rozmowa motywująca

Kiedy warto przeprowadzić rozmowę motywującą z pracownikiem?

Schemat rozmowy motywującej

Symulacje rozmów z pracownikami

Forma szkolenia

Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.

Materiały szkoleniowe

Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy

Zapisz się na szkolenie

Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 609 444 996
email: doradca@akademiaru.pl

Szkolenie otwarte: Twarde negocjacje dla działu zakupów – 14-15 Lutego 2012

Posted in: Aktualne szkolenia, Aktualności- Jan 05, 2011 No Comments

AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:

“TWARDE NEGOCJACJE DLA DZIAŁU ZAKUPÓW

Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych

Termin

14-15 Lutego 2012, w godzinach od 9.00 do 15.00

Inwestycja
970 zł netto od osoby

Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław

UWAGA!
Szkolenie jest dostosowane do specyfiki pracy w dziale zakupów.  Jest zwieńczeniem naszej 15 letniej pracy z pracownikami działu zakupów, zawiera wskazówki i konkretne rozwiązania sytuacji trudnych i konfliktowych – nie teorię.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

 

Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:

  • Zwiększą swoje umiejętności negocjacyjne, nabędą przekonania o swojej sile negocjacyjnej pomimo spadku obrotów z niektórymi dostawcami
  • Nauczą się docierać i negocjować z człowiekiem typu VIP
  • Dowiedzą się, czym jest postawa agresywności w negocjacjach i jak realizować cele negocjacyjne w sposób bardziej bezwzględny
  • Wzrośnie ich skuteczność negocjacyjna

Program Szkolenia:

1. Pozycja dostawcy i nasza

Gdy nasza pozycja jest subiektywnie słabsza.

Jeden z wielu kontrahentów.

Techniki psychologicznego obniżania wartości dostawcy

Negocjowanie i utrzymywanie wysokiej pozycji w warunkach znaczącego spadku obrotów z danym dostawcą.

Jak nie pozwolić obniżyć własnej wartości. Techniki budowania przygotowania i nastawienia w budowaniu relacji z dostawcą.

Gdy nasza pozycja jest subiektywnie silna.

Wycisnąć ile się da – w jakich okolicznościach dobra jest ta strategia.

Jak dużo zyskać w negocjacjach i dać poczucie zadowolenia drugiej stronie?

2. BIAŁY WYWIAD – Osoba dostawcy – analiza indywidualnych motywatorów i preferencji

Przetarg w zaspokajaniu motywatorów dostawcy – jeśli chcesz kogoś do czegoś zmotywować, musisz wiedzieć, co kogo motywuje. Jeśli chcesz kogoś pokonać, musisz znać jego słabe punkty.

Zbieranie informacji o oczekiwaniach dostawcy:

  • jak umówić się na spotkanie z dostawcą i z którym z nich jest to możliwe
  • zasady zbierania informacji o indywidualnych oczekiwaniach i ich źródła
  • zasady dążenia do prywatnej rozmowy z dostawcą
  • większa pozycja przetargowa dzięki lepszym informacjom
  • zainteresowania dostawcy
  • rodzina dostawcy
  • zaciekawianie dostawcy propozycjami

Ćwiczenia w prowadzeniu nieformalnych rozmów z dostawcami.

3. Osoba dostawcy – analiza osobowości

Sprzedawcą nikt się nie rodzi, ale nie wszyscy się do tego zawodu nadają.

Ukierunkowanie na korzyści swojej organizacji, brak sentymentów, znajomość psychologii, chłodna kalkulacja, cechy analityczne – podstawowe cechy dobrego negocjatora.

Z drugiej strony dostawca to też człowiek – coś go motywuje. Umiejętność odkrywania indywidualnych czynników motywacyjnych i ważnych dla klienta wartości – metoda analizy lingwistycznej

Hobby dostawcy – czyli co nieprzyjemnego może nas spotkać ze strony dostawcy:

  • Czynienie czynnika destrukcyjnego ze stresu
  • Kupiec jako wróg nr 1
  • Zakaz okazywania sympatii partnerowi
  • Granie znaczonymi kartami
  • Dopuszczanie fałszywych argumentów
4. Ochrona poczucia własnej wartości przedstawiciela firmy. Pilnowanie negatywnych przekonań

Doskonalenie samokontroli w myśleniu i zachowaniu przez reprezentanta firmy.Uczenie się dystansu do zachowań rywalizacyjnych.

Zdolność zamiany negocjacji opartych na współpracy do negocjacji bardziej agresywnych.Gruntowna analiza własnego stylu negocjowania i reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

5. Renegocjacje i negocjacje z „partnerem” typu VIP

Nastawienie zadaniowe, agresywność czyli maksymalne ukierunkowanie na realizację celu negocjacyjnego.

Pomijanie standardowego partnera negocjacyjnego i docieranie do jego bezpośredniego lub pośredniego zwierzchnika – manipulacje własną autoprezentacją jako technika doprowadzenia do sytuacji, gdy VIP chce negocjować, prowadzić rozmowy z kupcem z pominięciem drogi służbowej.

Pokonanie bariery sekretariatu i innych  nieprzychylnych osób.

Reakcje na typowe wymówki VIPa i próby zbycia kupca.

Niwelowanie oporu psychologicznego budzącego się w sytuacji nacisku na VIPa.

 

6. Analiza transakcyjna w budowaniu relacji.
Kontakty międzyludzkie jako transakcje „W co ludzie grają?”gry, pułapki i manipulacje.

Czym różni się gra od manipulacji?

W co grają ludzie? W co grają negocjatorzy?

Klient j  Psychologiczny PRZEŚLADOWCA szukający OFIARY. Automatyczne wchodzenie w role – jak się przed tym ustrzec?

Kontrahent jako psychologiczna OFIARA szukająca WYBAWCY? Jak nie wybawiać kontrahenta – agensa I NIE BYĆ ZBYT ULEGŁYM?

7. Gry handlowe – katalog gier

Gry kupców i typowe reakcje dostawców

Gry dostawców i typowe reakcje kupców

Gry inicjowane w sytuacji negocjacji

Celowe inicjowanie gier w sytuacjach trudnych

 

8. Twoje techniki wobec gier

Jak rozpoznawać gry?

Techniki przerywania gier

9. Osobowość reprezentanta firmy – podatność na gry, role i styl sprzedaży

Diagnoza struktury własnej osobowości (testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne)

Czy w każdym z nas żyje jeszcze troje ludzi? O Dziecku, Rodzicu, Dorosłym.

Wpływ struktury osobowości na komunikację i relacje z innymi ludźmi.

Wpływ „gier” i wzorców komunikacji na style pracy i osiągnięcia zawodowe.

O pozytywnych i negatywnych aspektach nieświadomie inicjowanych gier

Postawy i kompetencje Działu Zakupów (temat realizowany w przypadku szkolenia zamkniętego)

1. Zespół działu zakupów

Specyfika zespołu zakupowego. Budowanie poczucia przynależności do zespołu.

Konflikt kompetencji wynikajmy ze specyfiki pracy – silne zastawienie na samodzielną realizację zadań kontra oczekiwanie współpracy.

Ustalenie ważnych zasad współpracy, dbałości o przepływ informacji w zespole, o przestrzeganie zasad zdrowej współpracy.

Koła jakości w zespole zakupowym. Odpowiedzialność indywidualna i zespołowa za osiągane wyniki.

2. Linia zadań, własna efektywność (temat realizowany opcjonalnie)

Zadania wynikające z zajmowanego stanowiska na linii czasu i zaangażowania.

Aktywność pracownika w realizacji zadań początkowych (odnalezienie produktów, wynegocjowanie warunków zakupu). Zadania menedżera branży oscylujące wokół zarządzania branżą, produktami. Obszary odpowiedzialności za wprowadzenie i wyprowadzenie grup produktowych.

Forma szkolenia

Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.

Materiały szkoleniowe

Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy

Zapisz się na szkolenie

Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 609 444 996
email: doradca@akademiaru.pl

Szkolenie otwarte: Język filmu w prezentacji – termin: wg sugestii klienta

Posted in: Aktualne szkolenia, Aktualności- Oct 19, 2010 No Comments

AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na kolejne  szkolenie otwarte z Języka filmu w prezentacji.

Są filmy, które oglądamy i nie zostaje po nich żadne wspomnienie. Są takie filmy, o których pamięć zamyka się stwierdzeniem “bardzo fajny”. Są też takie, po zakończeniu których zapada cisza, a widzowie z kina wychodzą w milczeniu. Każdy może opowiedzieć poprzez film jakąś historię. Nie każdy jednak potrafi zrobić to jednakowo zręcznie.

Kiedy prowadzisz prezentację, jesteś jej scenarzystą, reżyserem i aktorem. Ale czy znasz język, w jakim porozumiewa się ta trójka?

Prezentacje multimedialne są chlebem powszednim w większości firm. Jeśli prowadzisz prezentacje lub w nich uczestniczysz, wiesz, co oznacza nudna prezentacja. Zwykle centrum prezentacji stanowią slajdy i tekst w nich zawarty. Jest wiele wskazówek, jak uatrakcyjnić prezentację.

My proponujemy coś innego: wzbogacenie prezentacji lub wystąpienia o prawidła, którymi rządzi się język filmu.

Prezentacja może mieć swój scenariusz, scenopis. Język filmu można porównać do języka literatury: kadr, ujęcie, scena, sekwencja to jak w książce słowo, wiersz, zdarzenie, rozdział, tom. Ludzi, zagadnienia, przedmioty możemy pokazywać z wielu perspektyw, z ptasiej, żabiej…

Możemy pokazywać ich w wielu planach: zbliżać, półzbliżać, pokazywać w planie średnim, amerykańskim, w planie pełnym, w detalu. Jak to zrobimy, zależy od naszej pomysłowości i fantazji. Aby to jednak było możliwe, musimy poznać fascynujący język filmu.

Uczestnicy naszego szkolenia poznają język filmu, nakręcą dla pozostałych pracowników film instruktażowy, zaprezentują, czego się nauczyli. A szanowne audytorium oceni, czy zrobili to rzeczywiście ciekawie.

Pytania, na które znajdziesz odpowiedź:

  • Kadr, ujęcie, scena, sekwencja, – czym są podstawowe terminy języka filmu?
  • Jakie są rodzaje planów, czym się różnią i kiedy jaki z nich stosować?
  • Jak z wykorzystaniem języka filmu rozpocząć narrację prezentacji?
  • Jak spowodować, aby ważny detal lub zbliżenie grały główną rolę?
  • Jak napisać scenariusz wystąpienia?
  • Jak przygotować scenopis?
  • Jak to wszystko połączyć w całość i uatrakcyjnić wystąpienie, prezentację?

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:

  • poznają profesjonalne sposoby na tworzenie wystąpień i przemówień;
  • poznają wiele użytecznych technik prezentacji i autoprezentacji;
  • nauczą się interesująco prezentować siebie i zagadnienie (style przekazywania informacji);
  • poznają tajniki skutecznego posługiwania się głosem:
  • nauczą się wzbudzać u swoich słuchaczy zainteresowanie;
  • usprawnią swoje sposoby na skuteczne porozumiewanie się z odbiorcami;
  • poznają techniki radzenia sobie z trudnymi osobami i pytaniami

Program szkolenia:

1. Profesjonalne przygotowanie do wystąpienia

- Ustalenie stylu wystąpienia w zależności od okoliczności.
- Jak wygląda i zachowuje się profesjonalista?
- Znaczenie Twojego głosu podczas wystąpienia.
- Techniki radzenia sobie z tremą, stresem, negatywnymi emocjami.
- Mowa ciała, maniery, profesjonalny i adekwatny do sytuacji ubiór

2. Struktura wystąpienia

- Jak zostać mistrzem pierwszego, pozytywnego wrażenia?
- O roli początku i końca wystąpienia.
- Czy warto przygotować konspekt wystąpienia, czy raczej „tak po prostu” wyjść i zacząć?
- Budowanie bloków tematycznych.
- Prawidła prezentacji partii materiału.

3. Jak jeszcze zrobić „dobre wrażenie”?

- W jaki sposób przemawiać interesująco.
- Jak mówić prosto i po polsku? O roli dostosowania języka wypowiedzi do odbiorcy?
- Jak mówić celowo w sposób skomplikowany i niezrozumiały – efekt aureoli.
- Sposoby przewidywania i zapobiegania zakłóceniom.
- Mówca pod ostrzałem – techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami.
- W jakich sytuacjach korzystnie jest przerwać prezentację, wystąpienie?

4. Opór psychologiczny słuchaczy – zasady pokonywania oporu

- Utrzymywanie zainteresowania grupy.
- Aktywizowanie szarych eminencji.
- Przekształcanie przeciwników w sojuszników.
- Budowanie poczucia pewności i techniki panowania nad uczestnikami dyskusji.
- Sposoby radzenia sobie z krytyką i agresją.

5. Autoprezentacja

- Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
- Efekt aureoli.
- Techniki autoprezentacyjne, manipulacje autoprezentacją.

6. Strategie przeprowadzania prezentacji

Przygotowanie warstwy lingwistycznej (słowo pisane i mówione):
-    język pozytywów, czyli, w jaki sposób mówić dobrze o Firmie
-    moda językowa;
-    inwazja angielszczyzny (nowe pojęcia);
-    język przemówień z czasów PRL-u;
-    sposoby przekonywania do własnych racji;
-    słowa – klucze budujące motywację wewnętrzną;
-    słowa działające na wyobraźnię;
-    słowa, których należy unikać;

7. Zarządzanie czasem w prezentacji / wystąpieniu

Prezentacja przed jedną osobą, a przed grupą osób

8. Psychologia grupy

-Gry psychologiczne i manipulacje stosowane nieświadomie i celowo przez grupę.
-Sposoby nawiązywania kontaktu, budowania dobrej atmosfery i przełamywania oporu w grupie.
-Dynamika grupy.
-Postępy i regresje; cykle rozwoju i pracy grupy.

9. Wystąpienia publiczne przed kamerą – sztuka prezentacji

- Ćwiczenia praktyczne
- Nagrywanie wystąpień uczestników

10. Język filmu w prezentacji

- Kadr, ujęcie, scena, sekwencja, – czym są podstawowe terminy języka filmu?
- Jakie są rodzaje planów, czym się różnią i kiedy jaki z nich stosować?
- Jak z wykorzystaniem języka filmu rozpocząć narrację prezentacji?
- Jak spowodować, aby ważny detal lub zbliżenie grały główną rolę?
- Jak napisać scenariusz wystąpienia?
- Jak przygotować scenopis?
- Jak to wszystko połączyć w całość i uatrakcyjnić wystąpienie, prezentację?

11. Nagrania prezentacji

Uczestnicy, podzieleni na mniejsze zespoły, przez całe szkolenie będą pracować nad zadaniem – przygotowaniem prezentacji w oparciu o język filmu.

Rezultatem ich pracy będzie ciekawa, przemyślana prezentacja – wystąpienie, które zachwyci nawet najbardziej doświadczonych i wymagających odbiorców.

Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12  godzin zegarowych (np. 9.00-15.00)

Termin szkolenia:
do ustalenia

Cena szkolenia: 1200 zł netto/osoba – CENA PROMOCYJNA

Trenerzy: Nasi trenerzy lubią i potrafią uczyć. Mają doświadczenie w szkolonej dziedzinie. Umieją pracować z grupą i zmotywować jej członków do zmian.

Miejsce szkolenia: Siedziba AKADEMII ROZWOJU, Wrocław ul. Kilińskiego 24

Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym, wystapienie z użyciem narzędzi audiowizualnych

Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy

Zapisz się na szkolenie

Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 609 444 996
email: doradca@akademiaru.pl

Sprawdź, jakim jesteś Sprzedawcą!

Posted in: Artykuły Dla Grupy Żywiec- Aug 31, 2010 No Comments

Poradnik dla Sprzedawcy

Drogi Czytelniku, witaj na łamach poradnika dla sprzedawcy. Zapraszam Cię do czytania kolejnych artykułów, które będą poświęcone sztuce sprzedaży, budowaniu własnego wizerunku profesjonalnego sprzedawcy, doskonaleniu własnych umiejętności, budowaniu dobrych relacji z Twoim zwierzchnikiem, obsłudze trudnych klientów.
Czytaj więcej »