Motywowanie zespołu pracowników produkcji – termin otwarty
AKADEMIA ROZWOJU TO Szkolenia pełne sukcesów zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
” MOTYWOWANIE ZESPOŁU PRACOWNIKÓW PRODUKCJI DO LEPSZEJ PRACY, ZAANGAŻOWANIA I PRZESTRZEGANIA ZASAD WYZNACZONYCH PRZEZ KIEROWNIKA, LIDERA”
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin
do uzgodnienia, w godzinach od 9.00 do 15.00
Inwestycja
970 zł netto od osoby
Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
UWAGA!
Szkolenie jest dostosowane do specyfiki pracy w zespole produkcyjnych. Jest oparte o symulacje kierownicze symulacje pracy na liniach produkcyjnych. Jest zwieńczeniem naszej 15 letniej pracy z zespołami produkcyjnymi, zawiera wskazówki i konkretne rozwiązania problemów i konfliktów – nie teorię.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Dzięki udziałowi w szkoleniu Menedżerowie Liniowi:
- dowiedzą się, jak zwiększyć motywację własną i podwładnych do pracy
- otrzymają skuteczne narzędzia zarządzania i budowania motywacji pracowników do realizacji postawionych im celów
- zrozumieją, jak wielką wartością jest zespół stabilny, czujący się bezpiecznie a przez to zaangażowany
- nauczą się rozpoznawać ukryte sygnały spadku motywacji do pracy u swoich podwładnych
- poznają lepiej swoich podwładnych i odkryją, co jest dla nich ważne
- nauczą się konkretnych technik budowania w zespole zaangażowania oraz identyfikacji z firmą
- dowiedzą się, czym motywować, jeśli nie pieniędzmi, czyli o motywacji pozafinansowej
Program Szkolenia:
1. Motywacja – klucz do efektywności
Wpływ motywacji na wykonywanie zadań
Co zrobić, aby pracownikom chciało się chcieć?
Modele motywacji a wyniki pracownika (motywacja osiągnięć, hubrystyczna, wewnętrzna, zewnętrzna, nakierowana na cel, na unikanie porażek.)
Sytuacje wymagające motywowania
2. Zaangażowanie Menedżera Liniowego w rozwój pracowników
Rożne sposoby rozumienia rozwoju.
Jak dać pracownikowi odczuć, że nie tylko firma, ale i Menedżer Liniowy dba o rozwój pracownika.
3. Rola pracownika w firmie
Zaspokajanie potrzeby ważności każdego pracownika
Wsparcie firmy i kadry kierującej w osiąganiu celów
Budowanie identyfikacji pracownika z firmą
Cele osobiste pracownika a cele zawodowe
Praca – narzędzie osiągania celów osobistych i samorealizacji
4. Motywowanie do przestrzegania wartości fabryki w codziennej pracy
Określenie wartości, jako celów działań motywacyjnych
Przejawy respektowania wartości w codziennej pracy
Oparcie informacji zwrotnych o wartości firmy
Wartości, jako narzędzie budowania stabilnego i zaangażowanego zespołu
5. Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników:
- przyczyny spadku motywacji do pracy
- sytuacje i czynniki „niemotywujące”
- objawy jawne i „niepozorne” obniżonej motywacji; najczęstsze przyczyny oraz trafne ich diagnozowanie
- rozpoznawanie i przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom
6. Co motywuje mój zespół?
Sposoby odkrywania czynników motywujących do pracy indywidualnie dla każdego pracownika
Techniki specjalne i standardowe. Kwestionariusz diagnostyczny
7. Budowanie zaangażowania pracownika:
- rozpoznawanie indywidualnej strategii samomotywowania pracownika
- konkretne sposoby zdobywania informacji o potrzebach i wartościach pracownika
- jak dobrać skuteczne środki motywowania?
- związek pomiędzy zaspokajaniem potrzeb pracownika a jego motywacją do pracy
- wykorzystanie dysonansu poznawczego w motywowaniu pracowników
8. Czy pieniądze są skutecznym sposobem motywowania?
Rola wynagrodzenia i jego wpływ na wyniki pracownika
Satysfakcja a motywacja, – czyli dlaczego po podwyżce nie wzrasta, jakość pracy?
Gdy pracownik zarabia za mało… Gdy pracownik zarabia dużo…
9. Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania i odpowiedzialności pracownika
Motywowanie poprzez (m.in.):
- nagrody i kary
- wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania
- odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
- twórcze wykorzystywanie błędów
- poprzez dobór rodzaju zadania
- jasny podział i zakres obowiązków
- informacje zwrotne o pracy
- pochwały i konstruktywną krytykę
- poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych
- odwoływanie się do współzawodnictwa
- przywoływanie sukcesów
- stymulowanie pracowników do współpracy i wytyczania celów firmy i do współodpowiedzialności
- jasność celów i misji
- inne
10. Kij czy marchewka? Techniki budowania motywacji do pracy
Nagrody:
- jak i kiedy je stosować?
- nagrody najbardziej motywujące
- czy pieniądze są najlepszym sposobem motywowania?
- indywidualne podejście do motywowania
- konkretne sposoby wpływania na wzrost chęci do pracy i budowania u pracownika odpowiedzialności
- formułowanie pochwał i odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
- o nagrodach, które stają się dla pracownika kary
Kary:
- czy należy je stosować i w jaki sposób?
- przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
- błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
- czy błędy można wykorzystać twórczo? Konstruktywna krytyka oraz informacje zwrotne o pracy. Specjalne techniki
11. Rozmowa motywująca
Kiedy warto przeprowadzić rozmowę motywującą z pracownikiem?
Schemat rozmowy motywującej
Symulacje rozmów z pracownikami
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy
Zapisz się na szkolenie
Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 609 444 996
email: doradca@akademiaru.pl