Sprzedawca uprzejmy i stanowczy, czyli asertywny

Posted in: Aktualności, Artykuły Dla Grupy Żywiec- Feb 24, 2011 No Comments

Ściągnij artykuł, dowiedź się czym jest asertywność w sprzedaży i czy jesteś sprzedawcą asertywnym.

Załóżmy, że stały klient, który często kupuje w Twoim sklepie, czasami nie ma pieniędzy i dostaje towar na kredyt.  Nie są to duże kwoty, kilkanaście złotych miesięcznie.  Zwykle oddaje je terminowo,  jednak  w  tym  miesiącu minął już termin rozliczenia, a on nie wspomina o długu. Właściciel sklepu kazał Ci upomnieć się o te pieniądze. Jak w tej sytuacji postępować?

Oczywiście należy być uprzejmym, bo jest to przecież nasz stały klient i powinniśmy traktować go z należnym szacunkiem.  Jednak z drugiej strony, starajmy się w jasny i stanowczy sposób zakomunikować, że nadszedł czas zwrotu długu.  Możesz powiedzieć: „Proszę Pana, w zeszłym miesiącu kupił Pan na kredyt za 20 zło-tych. Choć minął termin zapłaty, nie dostałem od Pana pieniędzy. Proszę o rozliczenie się z nami jak najszybciej.  Niestety, warunkiem dalszych Pana zakupów w naszym sklepie jest uregulowanie długu. Przykro mi, ale takie obowiązują zasady…”.

Takie zachowanie nazywamy asertywnym.

No Responses to “Sprzedawca uprzejmy i stanowczy, czyli asertywny”

Leave a Reply