Zarządzanie Talentami w organizacji
TALENT MANAGEMENT – ZARZĄDZANIE TALENTAMI I TWORZENIE ŚCIEŻEK ROZWOJU ZAWODOWEGO
Zarządzanie Talentami i budowanie ścieżek rozwoju pracowników
Pracownik, który w obrębie danej organizacji nie widzi dla siebie żadnych możliwości rozwoju, z czasem skamienieje. Każdy człowiek musi mieć poczucie, że idzie do przodu, że nie stoi w miejscu. Jeśli firma da mu taką możliwość, ten na pewno odwdzięczy się firmie swoim czasem, zaangażowaniem, doświadczeniem, wiedzą. To już będzie inny poziom relacji – oparty na wyższych wartościach, takich, jak LOJALNOŚĆ.
Zarządzanie talentami to proces selekcji i rozwoju najbardziej wartościowych z punktu widzenia organizacji pracowników. To właśnie osoby utalentowane stanowią prawdziwą wartość organizacji i są odpowiedzialne za innowacyjne rozwiązania. Zarządzanie talentami pozwala przygotować taki program rozwoju najbardziej utalentowanych jednostek, aby ich potencjał został w pełni wykorzystany, a przez to by organizacja osiągała jeszcze lepsze rezultaty.
Program naszego szkolenia został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w obszarze badań kompetencji i wsparciu we wdrożeniu procesów personalnych realizowanych dla firm produkcyjnych.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY
- Zdefiniują pojęcie talentu, co dla nich on oznacza
- Dowiedzą się, jakie są skuteczne metody wyszukiwania talentów w firmie
- Poznają metody rozwoju talentów w organizacji
- Dowiedzą się, jak budować skuteczny system komunikacji w firmie, związany z zarządzaniem talentami
- Poznają metody budowania ścieżek kariery dla pracowników utalentowanych
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Czym jest talent dla organizacji ?
- ustalenie definicji talentu w firmie
- przejawy talentu w działaniu pracowników
- mity dotyczące talentów
- dlaczego talent jest ważniejszy od doświadczenia
- kompetencje a talent
2. Zarządzanie strategiczne a talenty
Analiza strategii firmy
3. Kultura otwartej komunikacji sprzyjającej rozwijaniu talentów
- komunikowanie przez dział HR planów i sposobów wdrożenia systemu zarządzania talentami
- jak połączyć system ocen okresowych z zarządzaniem talentami
- udzielanie informacji pracownikom o ich mocnych stronach
- rozmowy z pracownikami na temat postrzegania własnego rozwoju w firmie
- przygotowanie szkoleń dla kadry menedżerskiej z zakresu zbierania informacji o talentach
- budowanie bazy informacji o pracownikach i ich talentach
- tworzenie ścieżek komunikacji w procesie zarządzania talentami
4. Metodologia diagnozy talentów
- analiza stanowiska pracy
- analiza dokumentacji systemu ocen pracowniczych
- obserwacja
- wywiad
- Development Center
- testy psychologiczne i kwestionariusze
- niestandardowe metody diagnozy talentów
5. Sposoby rozwijania talentów w organizacji
- szkolenie
- coaching
- nowe zadania
- udział w zespołach projektowych
- itp.
6. Tworzenie ścieżek rozwoju
- analiza struktury organizacyjnej
- dopasowywanie struktury organizacyjnej do strategii firmy
- 5 etapów tworzenia ścieżek kariery
- stworzenie planu rozwoju poszczególnych stanowisk pracy
- ścieżki kariery jako element systemu motywacyjnego w organizacji
7. Jeśli nie awans to co?
8. Rola działu HR w monitorowaniu systemu zarządzania talentami i ścieżek rozwoju
- dbanie o prawidłowy przebieg procesów
- monitorowanie przepływu informacji i dbanie o ich prawidłowe wykorzystanie
- organizowanie cyklicznych spotkań kadry zarządzającej i osób biorących udział w akademii talentów
PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin szkolenia: Według harmonogramu (w godzinach od 9.00 do 15.00)
Cena szkolenia: 1300 zł. netto + 23%VAT (od osoby za 2 dni szkoleniowe)
Cena szkolenia obejmuje:
- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia przez trenera z praktycznym doświadczeniem zawodowym i trenerskim
- udostępnienie sali szkoleniowej
- bogate materiały szkoleniowe
- przerwy kawowe, słodki poczęstunek
- obiad
- certyfikaty
Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (ul. Wrocławska 18/27, 55-095 Długołęka)
Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, symulacje rozmów, próbki pracy, case study, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym
Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy