Sprzedaż i współpraca z Klientem VIP
KLIENT TYPU VIP MOŻE WSZYSTKO?
Klient typu VIP to prezes, właściciel firmy, dyrektor, projektant, architekt. W kontaktach biznesowych z tymi właśnie osobami handlowcy nie zawsze czują się pewnie, odczuwają raczej „nierówność” pozycji.
Podczas spotkania z ważnym kontrahentem, tzw. klientem typu VIP, przedstawiciel handlowy powinien wykazać się zaawansowanymi umiejętnościami, które pozwolą mu zbudować autorytet i tym sposobem zwiększyć poczucie pewności siebie w oczach ważnego klienta. Odpowiednia autoprezentacja, Savoir Vivre to tylko podstawowa wiedza, którą muszą podsiadać doświadczeni handlowcy. Przygotowanie do rozmowy, negocjacji i zamknięcia sprzedaży to klucz do sukcesu. Podczas tego szkolenia nauczymy Handlowców, w jaki sposób budować partnerskie relacje z ważnymi kontrahentami, jak pokonać barierę sekretariatu, jak prowadzić rozmowę handlową, jak powinno przebiegać spotkanie biznesowe, jak budować swój autorytet i wpływać na decyzje klienta.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- naucza się jak współpracować z klientem typu VIP
- nauczą się jak budować partnerstwo z ważnymi klientami
- pozyskają nowe umiejętności interpersonalne
- pozyskają szybkie i konkretne techniki ułatwiające pracę z różnymi typami klientów
- nauczą się elastyczności- jedynej skutecznej techniki warunkującej dobry kontakt z klientem i efektywną sprzedaż
- dowiedzą się, jak rozwiązać trudne sytuacje i jak prowadzić trudne rozmowy, dbając o interes klienta i swój
- zwiększą poczucie pewności siebie i własnej wartości w kontakcie z klientami typu VIP
PROGRAM SZKOLENIA:
DORADCA KLIENTA – CZY MOŻLIWE JEST PARNERSTWO?
1. Klient nasz pan czy klient nasz partner?
- Na czym polega partnerstwo w relacji z klientem?
- Partner a petent
- Czy klient szanuje i ceni uległość?
2. O psychologii klienta typu VIP
- Co każdy doradca klienta powinien wiedzieć o kliencie typu VIP?
- Grupy klientów typu VIP
- Potrzeby psychologiczne i techniki ich zaspakajania
- Jakich technik nie stosować?
- Źródła informacji o VIP-ach
3. Prezes, dyrektor, osoba zamożna, i doradca klienta ….W obliczu spotkania
- Unikanie, rywalizacja, uległość… Typowe lęki doradców klienta / handlowców w kontakcie z klientem wyższym rangą
- Najczęstsze błędy doradców klienta / handlowców popełniane w kontaktach z klientami VIP
4. Jak być partnerem klienta typu VIP?
- Wywoływanie pozytywnego pierwszego wrażenia
- Okazywanie rozmówcy poczucia ważności
- Opór psychologiczny klienta – jak go pokonać?
- Asertywność jako metoda budowania partnerstwa
5. Jak być bardziej pewnym siebie w kontakcie z klientem VIP?
- Trudne sytuacje – walka czy ucieczka?
PROWADZENIE SPOTKAŃ
6. Savoir vivre w rozmowa handlowych
- Powitanie i zakończenie spotkania
- Przedstawianie się swojemu rozmówcy
- Wręczanie wizytówek
- Rola ubioru i wyglądu zewnętrznego
- Etykieta rozmów telefonicznych, mailingu i podczas spotkań
7. Rozmowa z klientem
- Przebieg i plan profesjonalnego spotkania prowadzonego przez doradcę klienta
- Efekt aureoli
- Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
- Co doradca klienta / handlowiec powinien powiedzieć o sobie klientowi typu VIP?
- Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia
- Prezentacja firmy
- Prezentacja oferty
- Kiedy i jak przedstawić ofertę?
- Prezentacja oferty z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej o specyfice klienta
8. Zasady pracy z klientem
- Rozmowa – źródło wiedzy o kliencie.
- Analiza psychologiczna, „niewinne” pytania diagnostyczne, interpretacja odpowiedzi.
- Sposoby zbierania informacji o specyfice klienta.
- Strategie kupowania klienta – praktyczne wnioski dla pracy doradcy klienta / handlowca.
- Potrzeby i wartości klienta – sposoby rozpoznawania i wykorzystania wiedzy.
9. Techniki wpływu na decyzje klienta
- Techniki psychologicznego nacisku na klienta
- Zachęcanie klienta do współpracy
- Nakłanianie klientów do rozszerzania współpracy
- Przekonywanie klienta w sytuacji, kiedy produkt nie spełnia wszystkich jego oczekiwań
10. Zamknięcie rozmowy handlowej
- Jak rozpoznać właściwy moment zakończenia sprzedaży?
- Techniki niepozwalające klientowi odejść bez zobowiązania
- Rozpoznawanie przekonań handlowca ograniczających sprzedaż, a dotyczących momentu zamknięcia sprzedaży