Twarde negocjacje handlowo – zakupowe
OPCJE NEGOCJACYJNE, PRZYGOTOWANIE, STRATEGIE, SCENARIUSZE NEGOCJACJI
NIEPRZYGOTOWANIE W NEGOCJACJACH, TO PRZYGOTOWANIE NIEPOWODZENIA
Najważniejszym działaniem pracownika działu handlowego i działu zakupów jest umiejętność zamykania sprzedaży i doprowadzenia do korzystnej finalizacji transakcji.
Jak to zrobić, gdy po drugiej stronie zasiada ktoś, kto jest przekonany o swojej silnej pozycji? Jak negocjować z silniejszym „partnerem”, który stosuje różne gry i manipulacje? Czy bycie partnerskim negocjatorem jest wtedy odpowiednie?
Znamy zachowania negocjacyjne handlowców i kupców – możemy przygotować Twoich pracowników do skutecznych negocjacji.
W jaki sposób rozpoznać gierki stosowane świadomie bądź nieświadomie przez państwa kontrahentów? Jak budować swoją silną pozycję podczas negocjacji i reagować na różne zachowania Państwa silnych partnerów biznesowych? Odpowiedź na te ważne pytania znajdziecie Państwo na szkoleniu.
Uczestnicy się bronić swojej oferty, i swoich interesów, będą śmiało przedstawiać swoje warunki współpracy i jednocześnie będą pozostawać w dobrych partnerskich relacjach z kontrahentem.
Zapraszamy do uczestnictwa w naszych szkoleniach z negocjacji. Jest to oferta skierowana do tych, którzy po prostu chcą być najlepsi…
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:
- Zwiększą swoje umiejętności negocjacyjne, nabędą przekonania o swojej sile negocjacyjnej pomimo spadku obrotów z niektórymi dostawcami;
- Nauczą się docierać i negocjować z człowiekiem typu VIP;
- Dowiedzą się, czym jest postawa agresywności w negocjacjach i jak realizować cele negocjacyjne w sposób bardziej bezwzględny;
- Wzrośnie ich skuteczność negocjacyjna.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Przygotowanie do negocjacji jako środek do osiągnięcia celu, Czyli „Niepowodzenie w przygotowaniu to przygotowanie niepowodzenia”
Podejście do negocjacji jako do procesu, negocjacje rozłożone w czasie.
Ustalanie swoich celów negocjacyjnych, cel MAKSYMALNY, cel MINIMALNY.
Mój plan taktyczny – określenie BATNY własnej i drugiej strony, celów i ustępstw.
Harmonogram ustępstw
Dobre przygotowanie jako środek do pilnowania realizacji celu.
2. Przygotowanie do negocjacji złożonych
Opcje negocjacyjne – technika pozwalająca na generowanie wielu opcji w złożonych obszarach negocjacji
Przykłady dobrych praktyk stosowanych w firmach prowadzących złożone negocjacje, konkretne wzory przygotowań
Technika „salami” czyli każdy obszar negocjowany jest po kolei
Technika „wszystko na raz” czyli zazębiające się obszary negocjacyjne
3. Sztuka targowania się – nie tylko o pieniądze
Dlaczego zawsze należy się targować o interesy?
Filozofia ustępstw – kiedy i jak ustępować
Negocjacje cenowe
Negocjacje terminów dostaw
Negocjowanie warunków transportu
Negocjowanie problemów jakościowych
4. Autoprezentacja, manipulacje autoprezentacją
Efekt aureoli
Autoprezentacja – budowanie autorytetu, wizerunku swojego oraz Firmy.
Autoprezentacja jako technika wpływu, manipulacje autoprezentacją.
Techniki eleganckiego obniżania wartości partnera negocjacyjnego o wyższej pozycji negocjacyjnej.
Wzmacnianie siły negocjacyjnej metodami lingwistycznymi, językiem perswazji
5. Rozkład sił w negocjacjach
Zależności pomiędzy naszą pozycją, a pozycją partnera negocjacyjnego
Gdy nasza pozycja jest subiektywnie słabsza, gdy dostawca jest jedynym dostawcą. Techniki podnoszenia własnej pozycji
Gdy dostawca obniża naszą wartość – gdy jesteśmy dla niego jednym z wielu kontrahentów.
Techniki psychologicznego obniżania wartości dostawcy
Negocjowanie i utrzymywanie wysokiej pozycji w warunkach wahnięć w poziomie obrotów z danym dostawcą.
6. Twoje strategie negocjacyjne
Strategia pozycyjna
Strategia problemowa
Analiza strategii negocjacyjnych
Budowanie partnerstwa
Dobór odpowiedniej strategii do partnera negocjacyjnego
Konkretne przykłady prowadzenia negocjacji pozycyjnych i problemowych – analiza przebiegu negocjacji
Kiedy jaka strategia jest wskazana?
Jak nie pozwolić obniżyć własnej wartości. Techniki budowania przygotowania i nastawienia w budowaniu relacji z kontrahentem.
7. Procesy psychologiczne w procesie negocjacji
Występowanie oporu w negocjacjach, czyli dlaczego dostawca nie chce przyjąć naszego stanowiska i jak sobie z tym poradzić?
Interesy w negocjacjach – ukryte i jawne
Stanowisko negocjacyjne jako interes jawny a realizacja celów negocjacyjnych ukrytych – jak je odkryć i jak doprowadzić do realizacji ukrytego interesu dostawcy?
Analiza całego procesu negocjacji pod katem psychologii tego procesu. Momenty oporu i momenty największych ustępstw w negocjacjach.
8. Sesje negocjacji
Na podstawie wcześniej zebranych informacji od uczestników dotyczących specyfiki prowadzonych przez nich negocjacji (konkretne, szczegółowe dane na temat tych negocjacji ) przygotowane zostaną instrukcje negocjacyjne. Uczestnicy, najpierw zgodnie ze sztuką przygotowania przygotują cele negocjacyjne, ustalą strategie negocjacji, ich scenariusz, taktykę ustępstw, a potem przeprowadzimy symulacje negocjacji.