Szkolenie otwarte: Twarde negocjacje dla działu zakupów – 14-15 Lutego 2012
AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
“TWARDE NEGOCJACJE DLA DZIAŁU ZAKUPÓW”
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin
14-15 Lutego 2012, w godzinach od 9.00 do 15.00
Inwestycja
970 zł netto od osoby
Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
UWAGA!
Szkolenie jest dostosowane do specyfiki pracy w dziale zakupów. Jest zwieńczeniem naszej 15 letniej pracy z pracownikami działu zakupów, zawiera wskazówki i konkretne rozwiązania sytuacji trudnych i konfliktowych – nie teorię.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:
- Zwiększą swoje umiejętności negocjacyjne, nabędą przekonania o swojej sile negocjacyjnej pomimo spadku obrotów z niektórymi dostawcami
- Nauczą się docierać i negocjować z człowiekiem typu VIP
- Dowiedzą się, czym jest postawa agresywności w negocjacjach i jak realizować cele negocjacyjne w sposób bardziej bezwzględny
- Wzrośnie ich skuteczność negocjacyjna
Program Szkolenia:
1. Pozycja dostawcy i nasza
Gdy nasza pozycja jest subiektywnie słabsza.
Jeden z wielu kontrahentów.
Techniki psychologicznego obniżania wartości dostawcy
Negocjowanie i utrzymywanie wysokiej pozycji w warunkach znaczącego spadku obrotów z danym dostawcą.
Jak nie pozwolić obniżyć własnej wartości. Techniki budowania przygotowania i nastawienia w budowaniu relacji z dostawcą.
Gdy nasza pozycja jest subiektywnie silna.
Wycisnąć ile się da – w jakich okolicznościach dobra jest ta strategia.
Jak dużo zyskać w negocjacjach i dać poczucie zadowolenia drugiej stronie?
2. BIAŁY WYWIAD – Osoba dostawcy – analiza indywidualnych motywatorów i preferencji
Przetarg w zaspokajaniu motywatorów dostawcy – jeśli chcesz kogoś do czegoś zmotywować, musisz wiedzieć, co kogo motywuje. Jeśli chcesz kogoś pokonać, musisz znać jego słabe punkty.
Zbieranie informacji o oczekiwaniach dostawcy:
- jak umówić się na spotkanie z dostawcą i z którym z nich jest to możliwe
- zasady zbierania informacji o indywidualnych oczekiwaniach i ich źródła
- zasady dążenia do prywatnej rozmowy z dostawcą
- większa pozycja przetargowa dzięki lepszym informacjom
- zainteresowania dostawcy
- rodzina dostawcy
- zaciekawianie dostawcy propozycjami
Ćwiczenia w prowadzeniu nieformalnych rozmów z dostawcami.
3. Osoba dostawcy – analiza osobowości
Sprzedawcą nikt się nie rodzi, ale nie wszyscy się do tego zawodu nadają.
Ukierunkowanie na korzyści swojej organizacji, brak sentymentów, znajomość psychologii, chłodna kalkulacja, cechy analityczne – podstawowe cechy dobrego negocjatora.
Z drugiej strony dostawca to też człowiek – coś go motywuje. Umiejętność odkrywania indywidualnych czynników motywacyjnych i ważnych dla klienta wartości – metoda analizy lingwistycznej
Hobby dostawcy – czyli co nieprzyjemnego może nas spotkać ze strony dostawcy:
- Czynienie czynnika destrukcyjnego ze stresu
- Kupiec jako wróg nr 1
- Zakaz okazywania sympatii partnerowi
- Granie znaczonymi kartami
- Dopuszczanie fałszywych argumentów
4. Ochrona poczucia własnej wartości przedstawiciela firmy. Pilnowanie negatywnych przekonań
Doskonalenie samokontroli w myśleniu i zachowaniu przez reprezentanta firmy.Uczenie się dystansu do zachowań rywalizacyjnych.
Zdolność zamiany negocjacji opartych na współpracy do negocjacji bardziej agresywnych.Gruntowna analiza własnego stylu negocjowania i reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
5. Renegocjacje i negocjacje z „partnerem” typu VIP
Nastawienie zadaniowe, agresywność czyli maksymalne ukierunkowanie na realizację celu negocjacyjnego.
Pomijanie standardowego partnera negocjacyjnego i docieranie do jego bezpośredniego lub pośredniego zwierzchnika – manipulacje własną autoprezentacją jako technika doprowadzenia do sytuacji, gdy VIP chce negocjować, prowadzić rozmowy z kupcem z pominięciem drogi służbowej.
Pokonanie bariery sekretariatu i innych nieprzychylnych osób.
Reakcje na typowe wymówki VIPa i próby zbycia kupca.
Niwelowanie oporu psychologicznego budzącego się w sytuacji nacisku na VIPa.
6. Analiza transakcyjna w budowaniu relacji.
Kontakty międzyludzkie jako transakcje „W co ludzie grają?” – gry, pułapki i manipulacje.
Czym różni się gra od manipulacji?
W co grają ludzie? W co grają negocjatorzy?
Klient j Psychologiczny PRZEŚLADOWCA szukający OFIARY. Automatyczne wchodzenie w role – jak się przed tym ustrzec?
Kontrahent jako psychologiczna OFIARA szukająca WYBAWCY? Jak nie wybawiać kontrahenta – agensa I NIE BYĆ ZBYT ULEGŁYM?
7. Gry handlowe – katalog gier
Gry kupców i typowe reakcje dostawców
Gry dostawców i typowe reakcje kupców
Gry inicjowane w sytuacji negocjacji
Celowe inicjowanie gier w sytuacjach trudnych
8. Twoje techniki wobec gier
Jak rozpoznawać gry?
Techniki przerywania gier
9. Osobowość reprezentanta firmy – podatność na gry, role i styl sprzedaży
Diagnoza struktury własnej osobowości (testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne)
Czy w każdym z nas żyje jeszcze troje ludzi? O Dziecku, Rodzicu, Dorosłym.
Wpływ struktury osobowości na komunikację i relacje z innymi ludźmi.
Wpływ „gier” i wzorców komunikacji na style pracy i osiągnięcia zawodowe.
O pozytywnych i negatywnych aspektach nieświadomie inicjowanych gier
Postawy i kompetencje Działu Zakupów (temat realizowany w przypadku szkolenia zamkniętego)
1. Zespół działu zakupów
Specyfika zespołu zakupowego. Budowanie poczucia przynależności do zespołu.
Konflikt kompetencji wynikajmy ze specyfiki pracy – silne zastawienie na samodzielną realizację zadań kontra oczekiwanie współpracy.
Ustalenie ważnych zasad współpracy, dbałości o przepływ informacji w zespole, o przestrzeganie zasad zdrowej współpracy.
Koła jakości w zespole zakupowym. Odpowiedzialność indywidualna i zespołowa za osiągane wyniki.
2. Linia zadań, własna efektywność (temat realizowany opcjonalnie)
Zadania wynikające z zajmowanego stanowiska na linii czasu i zaangażowania.
Aktywność pracownika w realizacji zadań początkowych (odnalezienie produktów, wynegocjowanie warunków zakupu). Zadania menedżera branży oscylujące wokół zarządzania branżą, produktami. Obszary odpowiedzialności za wprowadzenie i wyprowadzenie grup produktowych.
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy
Zapisz się na szkolenie
Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 609 444 996
email: doradca@akademiaru.pl