Szkolenie otwarte: Prowadzenie rozmów oceniających – termin wg sugestii klienta!
AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
PROWADZENIE ROZMÓW OCENIAJĄCYCH
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Terminy:
termin otwarty, w godzinach od 9.00 do 15.00
Inwestycja
1500 zł netto od osoby
Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
Szkolenie jest kierowane do kadry menadżerskiej i kierowniczej firm produkcyjnych.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Otrzymacie Państwo skuteczne narzędzia do przeprowadzania rozmów oceniających z pracownikami
- Dowiecie się, jak zbierać informacje o pracy podwładnych aby ocena była rzetelna i skuteczna
- Dowiecie się, jak rozmawiać z pracownikiem, który spełnia oczekiwania oraz z osobą, która nie spełnia oczekiwań zwierzchników
- Poznacie skuteczne sposoby określania celów rozwojowych dla ocenianego pracownika
- Dowiecie się Państwo, jak zwiększyć efektywność i motywację do pracy u pracowników
- Rozwiążecie wiele problemów dotyczących kierowania zespołem, oceny i oceniania
- Poznacie lepiej swój zespół i odkryjecie, co motywuje do pracy Waszych podwładnych
- Państwa zespół będzie pracować wydajniej, wzrośnie jakość pracy, zadowolenie oraz integracja z Firmą
PROGRAM SZKOLENIA
1. Dlaczego ważne jest ocenianie pracownika?
- Ocena formalna a ocena nieformalna
- Wady i zalety oceny okresowej
- Korzyści wynikające z systemu ocen
- Korzyści wynikające z rozmowy oceniającej
2. Czyja rola najważniejsza?
Rola LIDERA/MENEDŻERA i jego postawy we wdrożeniu systemu ocen
Nauka przez modelowanie, czyli podwładny obserwuje Twoje zachowanie i je naśladuje
Błędy po stronie zwierzchnika skutkujące obniżaniem wartości ocen okresowych
Działania zwierzchnika wspierające wdrożenie systemu ocen pracowniczych
3. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
- Obszary jawne i obszary poufne oceny
- Własne przygotowanie przez kierownika
- Przygotowanie pracownika do procesu oceny
- Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
- Obszar i kryteria oceny
- Prawa ocenianego i oceniającego
- Przyjmowanie oceny przez pracownika
- Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy
- Wybór miejsca spotkania
4. Rozmowa oceniająca z pracownikiem
- Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
- Etapy rozmowy oceniającej
- Przekazanie celu spotkania
- Ustalenie przebiegu spotkania
- Ustalenie zasad komunikacji
- Okoliczności łagodzące
- Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji
- Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań
5. Samoocena pracownika
Jak przygotowad pracownika do samooceny?
6. Przekazywanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych
- Przepis na wzorcową pochwałę
- Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
- Wzmacnianie zachowań pożądanych
- Pochwała jako narzędzie motywacji
- Cel krytyki
- Techniki przekazywania negatywnych informacji
- Rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy
- Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
- Błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
- Konstruktywna krytyka
- Specjalne techniki
- Wsparcie pracownika w sytuacji negatywnej / niskiej oceny
7. Trudne sytuacje. Ciemna strona oceniania
- Pułapki w procesie oceniania
- Najczęstsze błędy w procesie oceniania (brak klarownych kryteriów oceny, efekt ostatniej chwili, efekt czynników ekstremalnych, efekt faworyzowania, efekt zawyżonej oceny, efekt twardej ręki, efekt złotego środka, efekt potrzeby firmy)
- Zwierzchnik czy kolega? Ocena osoby lubianej
- Trudne zachowania podwładnego (Lęk przed oceną Brak zgody z oceną zwierzchnika Niedojrzałość emocjonalna Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje )
- Trudne zachowania oceniającego
- Motywy jawne i ukryte procesu oceny (szczery zamiar pomocy, ukaranie pracownika, utrzymanie w ryzach, poniżanie, podkopywanie kariery). Próby przeciwdziałania
8. Po rozmowie… Wprowadzanie zmian
- Ustalanie dalszego planu rozwoju pracownika
- Definiowanie celu oraz metod jego osiągnięcia
- Techniki motywowania pracowników do zmian
- Doskonalenie wyników podwładnych
- Wsparcie podczas pokonywania przeszkód
- Ustalenie ścieżek rozwoju pracownika
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy
Zapisz się na szkolenie
Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 699 955 055
email: doradca@kreator-premium.pl