Szkolenie otwarte: Coaching i Mentoring – termin do ustalenia
AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
COACHING I MENTORING
UWAGA!
Szkolenie oparte jest o aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym!
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Terminy:
termin według sugestii klienta, w godzinach od 9.00 do 15.00
Inwestycja:
tylko 1700 zł netto od osoby
Miejsce szkolenia:
Sala szkoleniowa w Firmie AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- udoskonalisz umiejętności planowania i podejmowania działań ukierunkowanych na rozwój pracowników i zwiększenie ich efektywności
- nabędziesz umiejętności tworzenia ścieżek kariery oraz umiejętności korzystania z narzędzi planowania karier i rozwoju
- zapoznasz się z metodami coachingu i mentoringu skierowanymi na zarządzanie wiedzą i podniesienie efektywności pracowników
- rozwiniesz umiejętności niezbędne w pełnieniu roli coacha
- udoskonalisz umiejętności planowania i podejmowania działań ukierunkowanych na rozwój pracowników i zwiększenie ich efektywności
- nabędziesz umiejętności tworzenia ścieżek kariery oraz umiejętności korzystania z narzędzi planowania karier i rozwoju zapoznasz się z metodami coachingu i mentoringu skierowanymi na zarządzanie wiedzą i podniesienie efektywności pracowników
- rozwiniesz umiejętności niezbędne w pełnieniu roli coacha
Program Szkolenia:
1. Plany rozwoju osobistego tworzone dla i przy udziale coachowanych
2. Coaching i Mentoring – wprowadzenie
- Rozumienie coachingu i mentoringu
- Coaching i mentoring w porównaniu do innych metod rozwoju pracowników
- Praca zespołowa i projektowa – wprowadzenie do coachingu i mentoringu
3. System ocen pracowniczych a kształtowanie ścieżek kariery
Planowanie karier:
- Budowanie planów indywidualnej kariery pracownika
- Awanse pionowe a awanse poziome
- Tworzenie ścieżek awansów stanowiskowych
- Metodologia – wykorzystanie wyników oceny pracowniczej do tworzenia księgi awansów (księgi sukcesji)
- Otwarte systemy awansowania (metoda zintegrowanej oceny, metoda konkursowa i komisyjna)
System mentoringu elementem kształtowania ścieżek kariery zawodowej w firmie:
- Czym się różni mentoring od coachingu
- Dobór grupy uczestniczącej w procesie mentoringu
- Kto może być mentorem, jak przygotowywać mentorów do pełnionej funkcji
- Których pracowników objąć mentoringiem
- Przygotowanie mentorowanych i mentorów do uczestniczenia w procesie
- Etapy wdrażania mentoringu
- Zadania w poszczególnych etapach procesu
- Budowanie i utrzymywanie relacji mistrz-uczeń (mentor-mentorowany)
- Zintegrowanie działań mentora z przełożonym mentorowanego innymi działami mentorowanego
4. Rola przełożonego w rozwoju pracowników i budowaniu organizacji uczącej się
Budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej (organizacja ucząca się)
Obserwacja i bieżąca ocena podwładnych
Udzielanie spontanicznych informacji zwrotnych – wzmacnianie pozytywnych zachowań, korygowanie negatywnych
5. Coaching jako styl zarządzania i metoda zwiększania efektywności pracowników
Czym jest coaching – założenia i definicje
Dlaczego warto stosować coaching – korzyści i wpływ na pracowników
Style coachingowe dostosowane do pracownika – od coachingu „prowadzenia za rękę do coachingu obserwacyjnego
Rodzaje coachingu: rozwojowy i kryzysowy
6. Przygotowanie do coachingu – analiza wyników oceny pracownika systemowej i biezącej
Jak coachować – struktura rozmowy coachingowej, umiejętności komunikacyjne i społeczne coacha
Coaching jako proces globalny w firmie – przykłady sposobów i metod stosowanych we wdrażaniu coachingu
Coaching na wybranych stanowiskach – sposoby doboru coachów i coachowanych
7. Przebieg procesu coachingu
Etap pierwszy: Określenie potrzeb i celów coachingu
Etap drugi: Kontrakt – uzgodnienie potrzeb rozwojowych i planu pracy
Etap trzeci: Realizacja – problemy, przeformułowania celów
Etap czwarty: Zakończenie i ewaluacja
8. Sesja coachingowa
Budowanie atmosfery zaufania
Podstawowe techniki i narzędzia coacha
Diagnozowanie problemów w trakcie sesji
Wykorzystywanie teorii uczenia się w coachingu
Zadania domowe – wzmacnianie efektu nauczania
9. Case study, symulacje
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy
Zapisz się na szkolenie
Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 699 955 055
email: doradca@kreator-premium.pl