JAKOŚĆ, KOSZT, DOSTAWA
TWARDE NEGOCJACJE HANDLOWE, ZAKUPOWE, JAKOŚCIOWE
Opcje negocjacyjne, przygotowanie, strategie, różne scenariusze negocjacji…
NIEPRZYGOTOWANIE W NEGOCJACJACH, TO PRZYGOTOWANIE NIEPOWODZENIA
Najważniejszym działaniem każdego pracownika firmy jest doprowadzenie do korzystnej finalizacji transakcji, bez względu na to, jaki on sam reprezentuje Dział.
Jak to zrobić, gdy po drugiej stronie zasiada ktoś, kto jest przekonany o swojej silnej pozycji? Jak negocjować z silniejszym „partnerem”, który stosuje różne gry i manipulacje?
Czy bycie partnerskim negocjatorem jest wtedy odpowiednie?
Znamy zachowania negocjacyjne handlowców i kupców – możemy przygotować Państwa pracowników do skutecznych negocjacji, różnego rodzaju.
W jaki sposób rozpoznać gierki stosowane świadomie bądź nieświadomie przez państwa kontrahentów? Jak budować swoją silną pozycję podczas negocjacji i reagować na różne zachowania Państwa silnych partnerów biznesowych? Odpowiedź na te ważne pytania znajdziecie Państwo na szkoleniu.
Uczestnicy nauczą się bronić swoich interesów, będą śmiało przedstawiać swoje warunki współpracy i jednocześnie będą pozostawać w dobrych partnerskich relacjach z kontrahentem.
Zapraszamy do uczestnictwa w naszych szkoleniach z negocjacji. Jest to oferta skierowana do tych, którzy po prostu chcą być najlepsi…
SZKOLENIE DEDYKOWANE JEST DLA:
- Kadry technicznej i specjalistycznej;
- Inżynierów;
- Doradców technicznych, przedstawicieli handlowych;
- Pracowników działów sprzedaży, marketingu, zakupów;
- Pracowników działów jakości, którzy prowadzą negocjacje w sprawie ustaleń z klientem, w obszarze realizowanych projektów;
- Kadry menadżerskiej.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Przygotowanie do negocjacji jako środek do osiągnięcia celu, Czyli „Niepowodzenie w przygotowaniu to przygotowanie niepowodzenia”
Podejście do negocjacji jako do procesu, negocjacje rozłożone w czasie.
Ustalanie swoich celów negocjacyjnych, cel MAKSYMALNY, cel MINIMALNY.
Mój plan taktyczny – określenie BATNY własnej i drugiej strony, celów i ustępstw.
Harmonogram ustępstw
Dobre przygotowanie jako środek do pilnowania realizacji celu.
2. Przygotowanie do negocjacji złożonych
Opcje negocjacyjne – technika pozwalająca na generowanie wielu opcji w złożonych obszarach negocjacji
Przykłady dobrych praktyk stosowanych w firmach prowadzących złożone negocjacje, konkretne wzory przygotowań
Technika „salami” czyli każdy obszar negocjowany jest po kolei
Technika „wszystko na raz” czyli zazębiające się obszary negocjacyjne
3. Sztuka targowania się – nie tylko o pieniądze
Dlaczego zawsze należy się targować o interesy?
Filozofia ustępstw – kiedy i jak ustępować
Negocjacje cenowe
Negocjacje terminów dostaw
Negocjowanie warunków transportu
Negocjowanie problemów jakościowych
4. Autoprezentacja, manipulacje autoprezentacją
Efekt aureoli
Autoprezentacja – budowanie autorytetu, wizerunku swojego oraz Firmy.
Autoprezentacja jako technika wpływu, manipulacje autoprezentacją.
Techniki eleganckiego obniżania wartości partnera negocjacyjnego o wyższej pozycji negocjacyjnej.
Wzmacnianie siły negocjacyjnej metodami lingwistycznymi, językiem perswazji
5. Rozkład sił w negocjacjach
Zależności pomiędzy naszą pozycją, a pozycją partnera negocjacyjnego
Gdy nasza pozycja jest subiektywnie słabsza, gdy dostawca jest jedynym dostawcą. Techniki podnoszenia własnej pozycji
Gdy dostawca obniża naszą wartość – gdy jesteśmy dla niego jednym z wielu kontrahentów.
Techniki psychologicznego obniżania wartości dostawcy
Negocjowanie i utrzymywanie wysokiej pozycji w warunkach wahnięć w poziomie obrotów z danym dostawcą.
6. Twoje strategie negocjacyjne
Strategia pozycyjna
Strategia problemowa
Analiza strategii negocjacyjnych
Budowanie partnerstwa
Dobór odpowiedniej strategii do partnera negocjacyjnego
Konkretne przykłady prowadzenia negocjacji pozycyjnych i problemowych – analiza przebiegu negocjacji
Kiedy jaka strategia jest wskazana?
Jak nie pozwolić obniżyć własnej wartości. Techniki budowania przygotowania i nastawienia w budowaniu relacji z kontrahentem.
7. Procesy psychologiczne w procesie negocjacji
Występowanie oporu w negocjacjach, czyli dlaczego dostawca nie chce przyjąć naszego stanowiska i jak sobie z tym poradzić?
Interesy w negocjacjach – ukryte i jawne
Stanowisko negocjacyjne jako interes jawny a realizacja celów negocjacyjnych ukrytych – jak je odkryć i jak doprowadzić do realizacji ukrytego interesu dostawcy?
Analiza całego procesu negocjacji pod katem psychologii tego procesu. Momenty oporu i momenty największych ustępstw w negocjacjach.
8. Sesje negocjacji
Na podstawie wcześniej zebranych informacji od uczestników dotyczących specyfiki prowadzonych przez nich negocjacji (konkretne, szczegółowe dane na temat tych negocjacji ) przygotowane zostaną instrukcje negocjacyjne. Uczestnicy, najpierw zgodnie ze sztuką przygotowania przygotują cele negocjacyjne, ustalą strategie negocjacji, ich scenariusz, taktykę ustępstw, a potem przeprowadzimy symulacje negocjacji.
PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin szkolenia: Według harmonogramu (w godzinach od 9.00 do 15.00)
Cena szkolenia: 1100 zł. netto + 23%VAT (od osoby za 2 dni szkoleniowe)
Cena szkolenia obejmuje:
- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia przez trenera z praktycznym doświadczeniem biznesowym i menadżerskim;
- udostępnienie sali szkoleniowej;
- bogate materiały szkoleniowe;
- przerwy kawowe, słodki poczęstunek;
- obiad;
- certyfikaty.
Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (ul. Wrocławska 18/27, 55-095 Długołęka)
Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym
Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy