Coaching w pracy menedżera
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- udoskonalą umiejętności planowania i podejmowania działań ukierunkowanych na rozwój pracowników i zwiększenie ich efektywności
- nabędą umiejętności tworzenia ścieżek kariery oraz umiejętności korzystania z narzędzi planowania karier i rozwoju
- zapoznają się z metodami coachingu i mentoringu skierowanymi na zarządzanie wiedzą i podniesienie efektywności pracowników
- rozwiną umiejętności niezbędne w pełnieniu roli coacha
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Plany rozwoju osobistego tworzone dla i przy udziale coachowanych
2. Coaching i mentoring – wprowadzenie:
Rozumienie coachingu i mentoringu
Coaching i mentoring w porównaniu do innych metod rozwoju pracowników
Praca zespołowa i projektowa – wprowadzenie do coachingu i mentoringu
3. System ocen pracowniczych a kształtowanie ścieżek kariery
Planowanie karier:
- budowanie planów indywidualnej kariery pracownika
- awanse pionowe a awanse poziome
- tworzenie ścieżek awansów stanowiskowych – metodologia
- wykorzystanie wyników oceny pracowniczej do tworzenia księgi awansów (księgi sukcesji)
- otwarte systemy awansowania (metoda zintegrowanej oceny, metoda konkursowa i komisyjna)
System mentoringu elementem kształtowania ścieżek kariery zawodowej w firmie:
- czym się różni mentoring od coachingu
- dobór grupy uczestniczącej w procesie mentoringu – kto może być mentorem, jak przygotowywać mentorów do pełnionej funkcji,
- których pracowników objąć mentoringiem
- przygotowanie mentorowanych i mentorów do uczestniczenia w procesie
- etapy wdrażania mentoringu – zadania w poszczególnych etapach procesu
- budowanie i utrzymywanie relacji mistrz-uczeń (mentor-mentorowany)
- zintegrowanie działań mentora z przełożonym mentorowanego i innymi działaniami mentorowanego
4. Rola przełożonego w rozwoju pracowników i budowaniu organizacji uczącej się
Budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej (organizacja ucząca się)
Obserwacja i bieżąca ocena podwładnych
Udzielanie spontanicznych informacji zwrotnych – wzmacnianie pozytywnych zachowań, korygowanie negatywnych
5. Coaching jako styl zarządzania i metoda zwiększenia efektywności pracowników
Czym jest coaching – założenia i definicje
Dlaczego warto stosować coaching – korzyści i wpływ na pracowników
Style coachingowe dostosowane do pracownika – od coachingu „prowadzenia za rękę do coachingu obserwacyjnego
Rodzaje coachingu: rozwojowy i kryzysowy
6. Przygotowanie do coachingu – analiza wyników oceny pracownika systemowej i bieżącej
Jak coachować – struktura rozmowy coachingowej, umiejętności komunikacyjne i społeczne coacha.
Coaching jako proces globalny w firmie – przykłady sposobów i metod stosowanych we wdrażaniu coachingu
Coaching na wybranych stanowiskach – sposoby doboru coachów i coachowanych
Etap pierwszy: Określenie potrzeb i celów coachingu
Etap drugi: Kontrakt – uzgodnienie potrzeb rozwojowych i planu pracy
Etap trzeci: Realizacja – problemy, przeformułowania celów
Etap czwarty: Zakończenie i ewaluacja
Budowanie atmosfery zaufania
Podstawowe techniki i narzędzia coacha
Diagnozowanie problemów w trakcie sesji
Wykorzystywanie teorii uczenia się w coachingu
Zadania domowe – wzmacnianie efektu nauczania
PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin szkolenia: Według harmonogramu (w godzinach od 9.00 do 15.00)
Cena szkolenia: 1700 zł. netto + 23%VAT (od osoby za 2 dni szkoleniowe)
Cena szkolenia obejmuje:
- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
- udostępnienie sali szkoleniowej
- bogate materiały szkoleniowe
- przerwy kawowe
- obiad
- certyfikaty
Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (Wrocław, ul. Kilińskiego 24)
Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym
Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy
Akademia Rozwoju Umiejętności jako członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych działa w oparciu o KODEKS DOBRYCH PRAKTYK i nie łączy w jednym szkoleniu procesu uczenia się z ocenianiem czy selekcją uczestników bez ich wiedzy.
Oceny czy selekcje mogą odbyć się na drodze indywidualnej lub grupowych badań kompetencji i potencjału pracowników.
Powyższe programy szkoleń są utworem w rozumieniu art. 1 ustawy Prawa Autorskiego i prawa pokrewnego. Wszelkie zmiany oraz rozporządzanie i korzystanie niezgodne z przeznaczeniem z niniejszego utworu wymaga uprzedniej zgody osób, do których należą prawa autorskie, tj. firmy Akademia Rozwoju Umiejetności. W przypadku nieuprawnionego wykorzystania niniejszych programów szkoleń, osoby uprawnione skorzystają z drogi prawnej dochodzenia swoich praw.