Rozmowy oceniające z pracownikami
ROZMOWY OCENIAJĄCE Z PRACOWNIKAMI
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- zwiększą swoje umiejętności interpersonalne
- dowiedzą się, jak komunikacja z podwładnymi wpływa na osiągane wyniki
- poznają skuteczne techniki komunikacji wewnętrznej i techniki wpływu psychologicznego
- nauczą się prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
- dowiedzą się, jakie standardy zachowań powinni, jako zwierzchnicy prezentować podczas rozmów oceniających i innych trudnych rozmów z pracownikami
- poznają swoje mocne i słabsze strony w zakresie komunikacji i otrzymają narzędzia doskonalenia
- zwiększą poczucie pewności siebie z kontaktach z podwładnymi oraz w sytuacjach trudnych, niestandardowych, nieprzewidzianych
Dla uczestników szkolenia film instruktażowy dotyczący przeprowadzenia wzorowej rozmowy oceniającej – GRATIS!!!
PROGRAM SZKOLENIA:
OCENA I ROZMOWA OCENIAJĄCA
- Ocena formalna a ocena nieformalna
- Wady i zalety oceny okresowej
- Korzyści wynikające z systemu ocen
- Korzyści wynikające z rozmowy oceniającej
2. Czyja rola najważniejsza?
- Rola Kierownika i jego postawy we wdrożeniu systemu ocen
- Nauka przez modelowanie, czyli podwładny obserwuje Twoje zachowanie i je naśladuje
- Błędy po stronie Kierownika skutkujące obniżaniem wartości ocen okresowych
- Działania Kierownika wspierające wdrożenie systemu ocen pracowniczych
3. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
- Obszary jawne i obszary poufne oceny
- Własne przygotowanie przez Kierownika
- Przygotowanie pracownika do procesu oceny
- Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
- Obszar i kryteria oceny
- Prawa ocenianego i oceniającego
- Przyjmowanie oceny przez pracownika
- Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy
- Wybór miejsca spotkania
4. Rozmowa oceniająca z pracownikiem
- Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
- Etapy rozmowy oceniającej
- Przekazanie celu spotkania
- Ustalenie przebiegu spotkania
- Ustalenie zasad komunikacji
- Okoliczności łagodzące
- Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji
- Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań
- Jak przygotować pracownika do samooceny
6. Przekazywanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych
- Przepis na wzorcową pochwałę
- Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
- Wzmacnianie zachowań pożądanych
- Pochwała, jako narzędzie motywacji
- Cel krytyki
- Techniki przekazywania negatywnych informacji
- Rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy
- Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
- Błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
- Konstruktywna krytyka. Specjalne techniki
- Wsparcie pracownika w sytuacji negatywnej / niskiej oceny
7. Trudne sytuacje. Ciemna strona oceniania
- Pułapki w procesie oceniania
- Najczęstsze błędy w procesie oceniania (brak klarownych kryteriów oceny, efekt ostatniej chwili, efekt czynników ekstremalnych, efekt faworyzowania, efekt zawyżonej oceny, efekt twardej ręki, efekt złotego środka, efekt potrzeby firmy)
- Zwierzchnik czy kolega? Ocena osoby lubianej
- Trudne zachowania podwładnegoTrudne zachowania oceniającego
- Lęk przed oceną
- Brak zgody z oceną zwierzchnika
- Niedojrzałość emocjonalna
- Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje
- Motywy jawne i ukryte procesu oceny (szczery zamiar pomocy, ukaranie pracownika, utrzymanie w ryzach, poniżanie, podkopywanie kariery). Próby przeciwdziałania
8. Po rozmowie… Wprowadzenie zmian
- Ustalanie dalszego planu rozwoju pracownika
- Definiowanie celu oraz metod jego osiągnięcia
- Techniki motywowania pracowników do zmian
- Doskonalenie wyników podwładnych
- Wsparcie podczas pokonywania przeszkód
- Ustalenie ścieżek rozwoju pracownika
PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin szkolenia: Według harmonogramu (w godzinach od 9.00 do 15.00)
Trenerzy: Trenerzy Akademii Rozwoju Umiejętności lubią i potrafią uczyć. Mają doświadczenie w szkolonej dziedzinie. Umieją pracować z grupą i zmotywować jej członków do zmian.
Cena szkolenia: 1100 zł. netto + 23%VAT (od osoby za 2 dni szkoleniowe)
Cena szkolenia obejmuje:
- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
- udostępnienie sali szkoleniowej
- bogate materiały szkoleniowe
- przerwy kawowe oraz przerwę śniadaniową
- obiad
- certyfikaty
Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (Wrocław, ul. Kilińskiego 24)
Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym
Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy
Akademia Rozwoju Umiejętności jako członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych działa w oparciu o KODEKS DOBRYCH PRAKTYK i nie łączy w jednym szkoleniu procesu uczenia się z ocenianiem czy selekcją uczestników bez ich wiedzy.
Oceny czy selekcje mogą odbyć się na drodze indywidualnej lub grupowych badań kompetencji i potencjału pracowników.
Powyższe programy szkoleń są utworem w rozumieniu art. 1 ustawy Prawa Autorskiego i prawa pokrewnego. Wszelkie zmiany oraz rozporządzanie i korzystanie niezgodne z przeznaczeniem z niniejszego utworu wymaga uprzedniej zgody osób, do których należą prawa autorskie, tj. firmy Akademia Rozwoju Umiejetności. W przypadku nieuprawnionego wykorzystania niniejszych programów szkoleń, osoby uprawnione skorzystają z drogi prawnej dochodzenia swoich praw.