Rozmowy oceniające z pracownikami

 

ROZMOWY OCENIAJĄCE Z PRACOWNIKAMI

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

  • zwiększą swoje umiejętności interpersonalne
  • dowiedzą się, jak komunikacja z podwładnymi wpływa na osiągane wyniki
  • poznają skuteczne techniki komunikacji wewnętrznej i techniki wpływu psychologicznego
  • nauczą się prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
  • dowiedzą się, jakie standardy zachowań powinni, jako zwierzchnicy prezentować podczas rozmów oceniających i innych trudnych rozmów z pracownikami
  • poznają swoje mocne i słabsze strony w zakresie komunikacji i otrzymają narzędzia doskonalenia
  • zwiększą poczucie pewności siebie z kontaktach z podwładnymi oraz w sytuacjach trudnych, niestandardowych, nieprzewidzianych

Dla uczestników szkolenia film instruktażowy dotyczący przeprowadzenia wzorowej rozmowy oceniającej – GRATIS!!!

PROGRAM SZKOLENIA:

OCENA I ROZMOWA OCENIAJĄCA

1. Dlaczego ważne jest ocenianie pracownika?
  • Ocena formalna a ocena nieformalna
  • Wady i zalety oceny okresowej
  • Korzyści wynikające z systemu ocen
  • Korzyści wynikające z rozmowy oceniającej

2. Czyja rola najważniejsza?

  • Rola Kierownika i jego postawy we wdrożeniu systemu ocen
  • Nauka przez modelowanie, czyli podwładny obserwuje Twoje zachowanie i je naśladuje
  • Błędy po stronie Kierownika skutkujące obniżaniem wartości ocen okresowych
  • Działania Kierownika  wspierające wdrożenie systemu ocen pracowniczych

3Przygotowanie do rozmowy oceniającej

  • Obszary jawne i obszary poufne oceny
  • Własne przygotowanie przez Kierownika
  • Przygotowanie pracownika do procesu oceny
  • Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
  • Obszar i kryteria oceny
  • Prawa ocenianego i oceniającego
  • Przyjmowanie oceny przez pracownika
  • Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy
  • Wybór miejsca spotkania

4. Rozmowa oceniająca z pracownikiem

  • Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
  • Etapy rozmowy oceniającej
  • Przekazanie celu spotkania
  • Ustalenie przebiegu spotkania
  • Ustalenie zasad komunikacji
  • Okoliczności łagodzące
  • Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji
  • Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań
5. Samoocena pracownika
  • Jak przygotować pracownika do samooceny

6. Przekazywanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych

  • Przepis na wzorcową pochwałę
  • Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
  • Wzmacnianie zachowań pożądanych
  • Pochwała, jako narzędzie motywacji
  • Cel krytyki
  • Techniki przekazywania negatywnych informacji
  • Rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy
  • Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
  • Błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
  • Konstruktywna krytyka. Specjalne techniki
  • Wsparcie pracownika w sytuacji negatywnej / niskiej oceny

7. Trudne sytuacje. Ciemna strona oceniania

  • Pułapki w procesie oceniania
  • Najczęstsze błędy w procesie oceniania (brak klarownych kryteriów oceny, efekt ostatniej chwili, efekt czynników ekstremalnych, efekt faworyzowania, efekt zawyżonej oceny, efekt twardej ręki, efekt złotego środka, efekt potrzeby firmy)
  • Zwierzchnik czy kolega? Ocena osoby lubianej
  • Trudne zachowania podwładnegoTrudne zachowania oceniającego
    • Lęk przed oceną
    • Brak zgody z oceną zwierzchnika
    • Niedojrzałość emocjonalna
    • Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje
  • Motywy jawne i ukryte procesu oceny (szczery zamiar pomocy, ukaranie pracownika, utrzymanie w ryzach, poniżanie, podkopywanie kariery). Próby przeciwdziałania

8. Po rozmowie… Wprowadzenie zmian

  • Ustalanie dalszego planu rozwoju pracownika
  • Definiowanie celu oraz metod jego osiągnięcia
  • Techniki motywowania pracowników do zmian
  • Doskonalenie wyników podwładnych
  • Wsparcie podczas pokonywania przeszkód
  • Ustalenie ścieżek rozwoju pracownika

PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych

Termin szkolenia: Według harmonogramu (w godzinach od 9.00 do 15.00)

Trenerzy: Trenerzy Akademii Rozwoju Umiejętności lubią i potrafią uczyć. Mają doświadczenie w szkolonej dziedzinie. Umieją pracować z grupą i zmotywować jej członków do zmian.

Cena szkolenia: 1100 zł. netto + 23%VAT (od osoby za 2 dni szkoleniowe)

Cena szkolenia obejmuje:

  • zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
  • udostępnienie sali szkoleniowej
  • bogate materiały szkoleniowe
  • przerwy kawowe oraz przerwę śniadaniową
  • obiad
  • certyfikaty

Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (Wrocław, ul. Kilińskiego 24)

Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym

Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy

Akademia Rozwoju Umiejętności jako członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych działa w oparciu o KODEKS DOBRYCH PRAKTYK i nie łączy w jednym szkoleniu procesu uczenia się z ocenianiem czy selekcją uczestników bez ich wiedzy.

Oceny czy selekcje mogą odbyć się na drodze indywidualnej lub grupowych badań kompetencji i potencjału pracowników.

Powyższe programy szkoleń są utworem w rozumieniu art. 1 ustawy Prawa Autorskiego i prawa pokrewnego. Wszelkie zmiany oraz rozporządzanie i korzystanie niezgodne z przeznaczeniem z niniejszego utworu wymaga uprzedniej zgody osób, do których należą prawa autorskie, tj. firmy Akademia Rozwoju Umiejetności. W przypadku nieuprawnionego wykorzystania niniejszych programów szkoleń, osoby uprawnione skorzystają z drogi prawnej dochodzenia swoich praw.