MÓW I ZWYCIĘŻAJ!
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE, PREZENTACJE, AUTOPREZENTACJE, CZYLI PREZENTACJA KRÓTKO I ZWIĘŹLE W DUCHU ZEN
Szkolenie ma charakter warsztatów, na których prowadzący zwraca uwagę na jasność celu prezentacji, ciekawy sposób prezentowania danych, rezultat, jaki osiąga prezentujący.
Umiejętności zdobyte podczas szkolenia są świetną bazą zarówno do wystąpień przed klientami, jak i do wypowiadania się w kontaktach na co dzień.
Podczas szkolenia odbywają się nagrania video, dzięki któremu uczestnicy spojrzą na siebie w nowy sposób.
Atutem naszego szkolenia jest przemyślany program i doświadczony trener. Osoba prowadząca szkolenie ma wieloletnie doświadczenie jako mówca. Jest zdobywczynią certyfikatu Advanced Communicator Bronze w strukturach Toastmasters International. Istotą wystąpień w ramach Toastmasters są KRÓTKIE wystąpienia.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Profesjonalne przygotowanie do wystąpienia
Ustalenie stylu wystąpienia w zależności od okoliczności
Jak wygląda i zachowuje się profesjonalista?
Znaczenie Twojego głosu podczas wystąpienia
Techniki radzenia sobie z tremą, stresem, negatywnymi emocjami
2. Struktura wystąpienia
Jak zostać mistrzem pierwszego, pozytywnego wrażenia?
O roli początku i końca wystąpienia
Czy warto przygotować konspekt wystąpienia, czy raczej „tak po prostu” wyjść i zacząć?
Budowanie bloków tematycznych
Prawidła prezentacji partii materiału
3. Jak jeszcze zrobić „dobre wrażenie” czyli o dobrej i dostosowanej komunikacji
O jakości komunikacji świadczy jej efekt:
- Różnica między tym, co chcieliśmy powiedzieć, a co zostało usłyszane
- Style komunikacji i różnice między ludźmi
W jaki sposób mówić i przemawiać interesująco
Jak mówić prosto i po polsku? O roli dostosowania języka wypowiedzi do odbiorcy
Jak mówić celowo w sposób skomplikowany i niezrozumiały – używanie słownictwa fachowego, merytorycznego w celu wzbudzenia pożądanego efektu aureoli
Sposoby przewidywania i zapobiegania zakłóceniom
Mówca pod ostrzałem – techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami
4. Główne założenia wystąpienia w duchu ZEN
Status quo w wypowiedzi czy nowa, śmiała innowacja?
Koncepcja high touch (empatia i zrozumienie niuansów kontaktów międzyludzkich) oraz high concept (zdolność tworzenia artystycznego i emocjonalnego piękna) czyli linia między osobami idącymi naprzód, a stojącymi w miejscu. Założenia koncepcji:
design – nie tylko funkcjonalność
historia – nie tylko argumenty
symfonia – nie tylko skupienie
empatia – nie tylko logika
zabawa – nie tylko powaga
znaczenie – nie tylko akumulacja
Przykłady konkretnego zastosowania koncepcji high touch i high concept w przekonywaniu, w wystąpieniach.
Zastosowanie powyższych metod w wystąpieniach przed pracownikami, przez zarządzającymi.
5. Główny przekaz wystąpienia
Czy dobrze wiesz, co chcesz powiedzieć?
Wiara we własną koncepcję a umiejętność sprzedania jej.
Jeśli mamy wierzyć w koncepcję, musimy ją najpierw mieć.
Jaką zatem masz koncepcję do przekazania? Czy to rzeczywiście wiesz?
Zasady przygotowywania głównych przekazów, które wzmacniają przekaz, a nie go powtarzają.
6. Świetna prezentacja to również dyscyplina dyskusji
- Zadawanie pytań, aby uzyskać konkretną informację (a nie po to , by popisać się własną wiedzą)
- Zadawanie pytań krótkich w formie i dotyczących najistotniejszych poruszanych kwestii
- Odpowiadanie krótkie i precyzyjne
7. Przygotowanie wystąpienia, zupełnie innego wystąpienia
Sztuka pracy z narzuconymi ograniczeniami (głównie czasowymi)
Technika 20×20 6:40 = 20 sekcji informacji, wypowiadanych w 20 sekund każda, co daje 6 minut i 40 sekund. Czy potraficie to zrobić? Jak w tym stylu wystąpienia przekazać własną koncepcję?
Podejście ZEN – studiowanie, ćwiczenie, stosowanie ściśle wyznaczonych reguł czyli wyzwalanie siły kreatywnej jednostki.
Planowanie analogowe wystąpienia:
- główne przesłanie wystąpienia czyli co zostanie w pamięci słuchaczy, gdy wystąpienie się skończy?
- pytania, które należy sobie zadać zanim przystąpimy do przygotowania wystąpienia
- dakaranani czyli “co z tego wynika?”
Test windy – CZY WYSTĄPIENIE JEST KRÓTKIE I PRECYZYJNE?
Proces przygotowania wystąpienia:
etap 1 – burza mózgów
etap 2 – grupowanie i określenie sedna wystąpienia
etap 3 – tworzenie scenorysu
8. 3 części wystąpienia
Wstęp, rozwinięcie i zakończenie? NIE!
3 części wystąpienia to pomysł, notatki i arkusze dla uczestników
9. Podczas wystąpienia
Sztuka bycia w pełni obecnym
Uczenie się ze sztuki judo
Nawiązywanie więzi z słuchaczem, odbiorcą
NAGRANIA WYSTĄPIEŃ UCZESTNIKÓW
Uczestnicy przygotowują wystąpienia w zgodzie z nowo poznaną wiedzą, a potem je prezentują. Są nagrywani, a nagrania analizowane.