MODERATOR SPOTKAŃ I ZEBRAŃ
MENADŻER MODERATOREM, INSPIRATOREM
EFEKTYWNY ZNACZY WDROŻONY - CZYLI JAK PROWADZIĆ INSPIRUJĄCE ZEBRANIA I SPOTKANIA I NIE TRACIĆ CENNEGO CZASU NA BRAK EFEKTYWNOŚCI
Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
- Efektywnie pracować z uczestnikami zebrania;
- Właściwie przygotować siebie i osoby zaproszone do zebrania;
- Właściwie planować spotkanie, aby było ono efektywne;
- Pełnić rolę moderatora zebrania;
- Radzić radzić sobie z oporem i polaryzacją grupy oraz rozwiązywać trudne sytuacja związane z prowadzeniem spotkań;
- Korzystać z technik moderowania pracy grupy;
- Wykorzystać sposoby wspomagania w trakcie prowadzenie spotkań;
- Stworzyć klimat sprzyjający otwartości, współpracy oraz kreatywności podczas spotkań;
- Dobrać modele spotkań, aby wpasowały się w realia panujące w firmie;
- Zwiększyć swoją skuteczność w roli prowadzącego zebranie lub w roli moderatora.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Planowanie spotkania
- Wybór miejsca spotkania
- Termin zebrania
- Lista uczestników
- Precyzowanie celu spotkania
- Ustalenie agendy i programu spotkania
2. Czym jest moderacja?
Moderowanie spotkania
- Koordynowanie zachowań uczestników
- Rundy rozmów
- Łączenie części i faz spotkania
- Eliminowanie niepotrzebnych przerw
- Udzielanie głosu
- Dbanie o przestrzeganie zasad uczestnictwa w spotkaniu
- Aktywizowanie mniej aktywnych uczestników
Moderowanie dyskusji grupowej
- Metodologia moderacji
- Dążenie do zwalczenia określonego problemu, do wykonania danego zadania
- Techniki sprawnego kierowania dyskusją
- Efektywność dyskusji i koncentracja na treści, tematach i problemach, które należy rozwiązać
- Cele moderacji – jak je osiągnąć?
Wydobycie i wykorzystanie umiejętności, wiedzy i kreatywności uczestników
Budowanie atmosfery wolnej od hierarchii, wykorzystanie prawideł procesu grupowego do aktywności, zadowolenia, wywołania poczucia, że wszyscy są równoważni i równoprawni
Odkrywanie konfliktów i przeszkód, doprowadzanie do wymiany poglądów
Rosnące szanse wdrożenia wypracowanych rozwiązań dzięki zaktywizowaniu uczestników w proces decyzyjny