MODERATOR SPOTKAŃ I ZEBRAŃ

MENADŻER MODERATOREM, INSPIRATOREM

EFEKTYWNY ZNACZY WDROŻONY  - CZYLI JAK PROWADZIĆ INSPIRUJĄCE ZEBRANIA I SPOTKANIA I NIE TRACIĆ CENNEGO CZASU NA BRAK EFEKTYWNOŚCI

 

Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

  • Efektywnie pracować z uczestnikami zebrania;
  • Właściwie przygotować siebie i osoby zaproszone do zebrania;
  • Właściwie planować spotkanie, aby było ono efektywne;
  • Pełnić rolę moderatora zebrania;
  • Radzić  radzić sobie z oporem i polaryzacją grupy oraz rozwiązywać trudne sytuacja związane z prowadzeniem spotkań;
  • Korzystać z technik moderowania pracy grupy;
  • Wykorzystać sposoby wspomagania w trakcie prowadzenie spotkań;
  • Stworzyć klimat sprzyjający otwartości, współpracy oraz kreatywności podczas spotkań;
  • Dobrać modele spotkań, aby wpasowały się w realia panujące w firmie;
  • Zwiększyć swoją skuteczność w roli prowadzącego zebranie lub w roli moderatora.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Planowanie spotkania

  • Wybór miejsca spotkania
  • Termin zebrania
  • Lista uczestników
  • Precyzowanie celu spotkania
  • Ustalenie agendy i programu spotkania

2. Czym jest moderacja?

Moderowanie spotkania

  • Koordynowanie zachowań uczestników
  • Rundy rozmów
  • Łączenie części i faz spotkania
  • Eliminowanie niepotrzebnych przerw
  • Udzielanie głosu
  • Dbanie o przestrzeganie zasad uczestnictwa w spotkaniu
  • Aktywizowanie mniej aktywnych uczestników

 Moderowanie dyskusji grupowej

  • Metodologia moderacji
  • Dążenie do zwalczenia określonego problemu, do wykonania danego zadania
  • Techniki sprawnego kierowania dyskusją
  • Efektywność dyskusji i koncentracja na treści, tematach i problemach, które należy rozwiązać
  • Cele moderacji – jak je osiągnąć?

Wydobycie i wykorzystanie umiejętności, wiedzy i kreatywności uczestników

Budowanie atmosfery wolnej od hierarchii, wykorzystanie prawideł procesu grupowego do aktywności, zadowolenia, wywołania poczucia, że wszyscy są równoważni i równoprawni

Odkrywanie konfliktów i przeszkód, doprowadzanie do wymiany poglądów

Rosnące szanse wdrożenia wypracowanych rozwiązań dzięki zaktywizowaniu uczestników w proces decyzyjny