Techniki sprzedaży i obsługi klienta
W SPRZEDAŻY CHODZI O DOBRY KONTAKT
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- Dowiedzą się, jak podwyższyć jakość oferowanych usług
- Nauczą się sposobów skutecznego pozyskiwania większej liczby klientów nawet przy niesprzyjających warunkach rynkowych
- Otrzymają narzędzia, które sprawią, że klienci będą wybierać właśnie Waszą firmę
- Poznają i rozwiną zdolności niezbędne do nawiązywania długofalowych kontaktów z klientami
- Pozyskają nowe umiejętności interpersonalne oraz szybkie i konkretne techniki ułatwiające pracę z różnymi typami klientów
- Nauczą się, jak podtrzymywać kontakty ze stałymi klientami i jak ponownie pozyskiwać klientów straconych
- Nauczą się elastyczności, czyli jedynej skutecznej techniki warunkującej dobry kontakt z klientem i efektywną sprzedaż
- Zdobędą praktyczne sposoby na zwiększenie własnej motywacji do pracy i sprzedaży
PROGRAM SZKOLENIA:
1. KLIENT – dlaczego ludzie kupują?
Co klient kupuje: produkty i usługi czy ważne dla siebie wartości?
Jak to ustalić, za co klient będzie chciał zapłacić?
Jaki jest klient – jego specyfika psychologiczna czyli METAPROGRAMY. Sprzedaż i obsługa klienta:
- nastawionego na innych, na ja, na dane
- nastawionego na tradycję vs na nowoczesność
- nastawionego na relację vs na kontakt rzeczowy
- zgodnego vs negującego
- kupującego dla realizacji własnych celów albo dla unikania problemów
Ważne prawo sprzedaży: jeśli chcesz sprzedać, musisz słuchać klienta i słyszeć, co mówi, a także dostosować swój język do jego oczekiwań.
2. SPRZEDAWCA - kto sprzedaje?
Sprzedawca i jego styl sprzedaży:
- bierny
- agresywny
- uległy
- partnerski
Jak sprzedawcy mogą budować kontakt z klientem i który typ kontaktu jest najlepszy?
Co to znaczy “być w kontakcie” z klientem?
3. Rozmowa z klientem
Przebieg i plan profesjonalnego spotkania prowadzonego przez handlowca (spotkanie w realu albo przez telefon; spotkanie u nas, spotkanie u klienta)
Autoprezentacja
- Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
- Efekt aureoli
Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia.
- Prezentacja firmy
- Prezentacja oferty
Kiedy i jak przedstawiać ofertę?
Prezentacja oferty z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej o specyfice klienta.
4. Zasady pracy z klientem
Rozmowa – źródło wiedzy o kliencie, analiza psychologiczna klienta, niewinne pytania diagnostyczne, interpretacja odpowiedzi.
Sposoby zbierania informacji o specyfice klienta.
Strategie kupowania klienta – praktyczne wnioski dla pracy handlowca
Potrzeby i wartości klienta – sposoby rozpoznawania i wykorzystania wiedzy.
5. Narzędzia sprzedaży
- Indywidualne wzorce przekonywania – nauka twórczych i typowych sposobów prezentacji oferty.
- Aktywne słuchanie
- Podświadome kodowanie – narzędzie wpływu
- Analiza języka – czytanie między wierszami
- Polaryzowanie klienta
- Uzasadnianie i argumentacja wyboru
- Sposoby okazywania klientowi poczucia ważności
6. Techniki wpływu na decyzję klienta
- Techniki psychologicznego nacisku na klienta
- Zachęcanie klienta do współpracy
- Nakłanianie klientów do poszerzenia pola współpracy
- Zachęta do kupna droższych produktów
- Przekonywanie klienta w sytuacji, kiedy produkt nie spełnia wszystkich jego oczekiwań
7. Sposoby zamykania sprzedaży
Jak rozpoznać właściwy moment zakończenia sprzedaży
Techniki, które nie pozwalają klientowi odejść bez zobowiązania
Rozpoznawanie przekonań handlowca ograniczających sprzedaż, a dotyczących momentu zamknięcia sprzedaży
8. Trudny klient. Ustalenie typu indywidualnie dla każdego uczestnika szkolenia
Przekazywanie klientowi niepomyślnych dla niego informacji (np. zmiana ceny, błędy w dostawie, nieterminowa dostawa, niemożność zwrotu, nieuznanie reklamacji i inne)
Radzenie sobie z krytyką i agresją klienta
Asertywna obrona swoich praw
Jak zadowolić klienta, m.in: krytykującego, niezdecydowanego, ogólnego, szczegółowego, chaotycznego, schematycznego, zgodnego, itp.
Analiza typowych błędów popełnianych przez handlowców
Rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacją ze strony klienta
9. Obiekcje i wątpliwości klienta – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami
Obiekcje natury merytorycznej a obiekcje natury psychologicznej
10. Negocjacje cenowe
Przygotowanie się do rozmowy o cenie
Lęki i negatywne przekonania handlowców związane z możliwością utrzymania ceny
Skuteczny przepis na podanie ceny
Techniki obrony ceny
Techniki odmawiania rabatu
Przygotowanie strategii ustępstw
Cena a inne warunki handlowe
PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Termin szkolenia: Według harmonogramu (w godzinach od 9.00 do 15.00)
Cena szkolenia: 1100 zł. netto + 23%VAT (od osoby za 2 dni szkoleniowe)
Cena szkolenia obejmuje:
- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
- udostępnienie sali szkoleniowej
- bogate materiały szkoleniowe
- przerwy kawowe
- obiad
- certyfikaty
Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (Długołęka, ul. Wrocławska 18/27)
Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym
Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy