AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
ROZMOWY OCENIAJĄCE Z PRACOWNIKIEM
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Terminy:
6-7 Czerwca 2013 (wtorek – środa) , w godzinach od 9.00 do 15.00
Inwestycja
990 zł netto od osoby za dwa dni szkoleniowe
Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w Akademii Rozwoju, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy
PROGRAM SZKOLENIA
Zobacz program szkolenia
1. Dlaczego ważne jest ocenianie pracownika?
- Ocena formalna a ocena nieformalna
- Wady i zalety oceny okresowej
- Korzyści wynikające z systemu ocen
- Korzyści wynikające z rozmowy oceniającej
2. Czyja rola najważniejsza?
- Rola Kierownika i jego postawy we wdrożeniu systemu ocen
- Nauka przez modelowanie, czyli podwładny obserwuje Twoje zachowanie i je naśladuje
- Błędy po stronie Kierownika skutkujące obniżaniem wartości ocen okresowych
- Działania Kierownika wspierające wdrożenie systemu ocen pracowniczych
3. Przygotowanie do rozmowy oceniającej: Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
- Obszary jawne i obszary poufne oceny
- Własne przygotowanie przez Kierownika
- Przygotowanie pracownika do procesu oceny
- Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
- Obszar i kryteria oceny
- Prawa ocenianego i oceniającego
- Przyjmowanie oceny przez pracownika
- Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy
- Wybór miejsca spotkania
4. Rozmowa oceniająca z pracownikiem
- Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
- Etapy rozmowy oceniającej
- Przekazanie celu spotkania
- Ustalenie przebiegu spotkania
- Ustalenie zasad komunikacji
- Okoliczności łagodzące
- Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji
- Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań
5. Samoocena pracownika
Jak przygotować pracownika do samooceny?
6. Przekazywanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych
- Przepis na wzorcową pochwałę
- Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
- Wzmacnianie zachowań pożądanych
- Pochwała, jako narzędzie motywacji
- Cel krytyki
- Techniki przekazywania negatywnych informacji
- Rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy
- Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
- Błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
- Konstruktywna krytyka. Specjalne techniki
- Wsparcie pracownika w sytuacji negatywnej / niskiej oceny
7. Trudne sytuacje. Ciemna strona oceniania
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- nauczą się, jak zmieścić się z realizacją wyznaczonych zadań w czasie, jaki mają do dyspozycji
- dowiedzą się, jak efektywnie pracować pod presją czasu
- będą potrafili określić kolejność wykonywania zadań w zależności od ich priorytetu, pilności i ważności
- dowiedzą się, co zrobić z zadaniami, których pomimo wysiłków, nie udało się zrealizować
- zyskają większy spokój i komfort w codziennej pracy
- określą swoje cele zawodowe i prywatne oraz ich wpływ na sposób realizowanych zadań
- dowiedzą się, jak przeciwdziałać syndromowi samo utrudniania obniżającemu efektywność oraz zaangażowanie
- uporządkują stojące przed nimi zadania
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy