AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
SYSTEM OKRESOWEJ OCENY PRACOWNIKÓW (SOOP).
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 14 godzin zegarowych
Termin:
24-25 września 2013 (wtorek-środa)
Inwestycja
1700 zł netto od osoby za dwa dni szkoleniowe
Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w Akademii Rozwoju, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy
PROGRAM SZKOLENIA
Zobacz program szkolenia
1. Dlaczego ważne jest ocenianie pracowników?
- Ocena formalna a ocena nieformalna
- Wady i zalety oceny okresowej
- Korzyści wynikające z systemu ocen
- Korzyści wynikające z rozmowy oceniające
2. Cele oceny pracowników
- Poprawa jakości pracy poprzez otrzymane informacje zwrotne
- Poznanie swoich silnych i słabych stron
- Ustalenie własnej ścieżki rozwoju zawodowego
- Możliwość sprecyzowania własnych potrzeb szkoleniowych
- Wyznaczenie możliwego poziomu własnej wydajności
- Poprawa komunikacji na linii pracownik – zwierzchnik
- Szansa zastąpienia subiektywnych opinii obiektywnymi kryteriami
3. Wybór osób oceniających- kto powinien oceniać kogo?
Analiza struktury firmy w celu wyboru grup pracowniczych podlegających ocenie Wybór osób podlegających ocenie pracowniczej Kto dokonuje oceny?
- Ocena tradycyjna
- Ocena 360
Zadania i przygotowanie oceniającego Zadania i przygotowanie osoby ocenianej
4. Metody oceniania
Rodzaje i zalety metod relatywnych Metody absolutne
5. Częstotliwość dokonywania ocen pracowniczych
6. Kryteria oceny
Analiza kart opisu stanowisk pracy jako podstawa opracowania kryteriów ocen poszczególnych grup pracowniczych Wachlarz kryteriów. Cecha a zachowanie. Co można zmienić? Jak to robią inni? Przykłady kryteriów na kluczowych stanowiskach Sposoby opisu kryteriów Jasność i jednoznaczność kryteriów oceny Wartościowanie kryteriów
7. Skale oceny
Zasady opisu kryteriów w poszczególnych skalach
8. Stworzenie próbnego arkusza oceny
- Analiza kliku przykładowych arkuszy
- Stworzenie arkusza przez każdego z uczestników
- Stworzenie w arkuszu części rozwojowej
9. Przyjmowanie skarg i reklamacji – techniki reakcji
- Odbieranie telefonów od niezadowolonych klientów.
- Przyjmowanie informacji osobiście.
- Gdy wiemy, jak rozwiązać problem klienta…
- Gdy nie wiemy, jak rozwiązać problem klienta…
- Jak poradzić sobie z gniewem rozmówcy?
- Techniki reakcji na zarzuty
10. Regulamin oceniania
- Dokument zawierający informacje organizacyjne oraz prawne SOOP w firmie Zakres informacji w regulaminie
11. Konsekwencje systemu ocen
- Powiązanie systemu ocen z pozostałymi elementami zarządzania kadrami:
- o wynagrodzenie. Czy system ocen powinien być związany z wynagrodzeniem pracownika?
- o kierunki rozwoju i planowanie ścieżek kariery
- o awansowanie/ zmiana stanowisk/ zastępstwo
- o zwolnienie
- Konsekwencje pozytywnej i negatywnej oceny pracownika.
- Analiza postępów i regresji w rozwoju pracownika. Powody i rozwiązania.
Korzyści z udziału w szkoleniu:Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- nauczą się, jak zmieścić się z realizacją wyznaczonych zadań w czasie, jaki mają do dyspozycji
- dowiedzą się, jak efektywnie pracować pod presją czasu
- będą potrafili określić kolejność wykonywania zadań w zależności od ich priorytetu, pilności i ważności
- dowiedzą się, co zrobić z zadaniami, których pomimo wysiłków, nie udało się zrealizować
- zyskają większy spokój i komfort w codziennej pracy
- określą swoje cele zawodowe i prywatne oraz ich wpływ na sposób realizowanych zadań
- dowiedzą się, jak przeciwdziałać syndromowi samo utrudniania obniżającemu efektywność oraz zaangażowanie
- uporządkują stojące przed nimi zadania
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy