AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:
PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA.
TRUDNY KLIENT I TRUDNE SYTUACJE.
Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych
Terminy:
29-30 Sierpnia 2013 (czwartek – piątek)
Inwestycja
990 zł netto od osoby za dwa dni szkoleniowe
Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa w Akademii Rozwoju, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław
Zapisz się na szkolenie
Formularz zgłoszeniowy
PROGRAM SZKOLENIA
Zobacz program szkolenia
1. Klient w procesie sprzedaży i obsługi
- Oczekiwania klienta względem firmy
- Potrzeby psychologiczne klienta
- Potrzeby merytoryczne
- Warunki satysfakcji klienta
- Co to znaczy „mistrz obsługi klienta?”
2. Trudne sytuacje w obsłudze klienta
- Gdy towar nie dojechał
- Gdy klient dostał nie to, co zamawiał
- Gdy towaru jest za mało
- Gdy towaru jest za dużo
- Gdy towar nie dojedzie w ogóle
- Błędy magazynu/ działu logistyki/ handlowców
- Gdy zawini spedytor lub firma zewnętrzna
3. Kim jest trudny klient?
- Dlaczego klient się denerwuje? Potrzeba rozwiązania trudnej sytuacji, zaspokojenie potrzeb psychologicznych klienta.
- Typ charakteru klienta a jego reakcje
- Sprzężenie zwrotne – nieświadome i celowe zachowania pracownika wywołujące i wzmagające gniew klienta.
- Słowa, których nie wolno używać…
- Słowa – Twoi pomocnicy
4. Proces skargi
- Skarga z perspektywy klienta
- Skarga z perspektywy handlowca
5. Samoocena pracownika
Jak przygotować pracownika do samooceny?
6. Fascynujący paradoks. Czy telefon od niezadowolonego klienta może nam przynieść korzyści?
- Powody rezygnacji klientów ze współpracy z firmą
- Powody, dla których klient nie wyraża swojego niezadowolenia.
- Brak wiedzy o niezadowoleniu – brakiem możliwości działania i naprawy.
- Zachęcanie klientów do wyrażania swoich opinii i ocen.
- Skarga jako dowód lojalności klienta.
- Korzyści dla firmy wynikające z faktu, że klient się skarży.
- Jak przekuć niezadowolenie klienta w motywację do współpracy?
7. Przekazywanie klientowi negatywnych informacji
- Inicjowanie telefonu do klienta w trudnych sprawach (pomyłki w dostawach, zmiana ceny, opóźnienie realizacji projektu, niemożność zrealizowania wszystkich życzeń klienta).
- Pomocne techniki ułatwiające rozmowę z klientem.
8. Przyjmowanie skarg i reklamacji – techniki reakcji
- Odbieranie telefonów od niezadowolonych klientów.
- Przyjmowanie informacji osobiście.
- Gdy wiemy, jak rozwiązać problem klienta…
- Gdy nie wiemy, jak rozwiązać problem klienta…
- Jak poradzić sobie z gniewem rozmówcy?
- Techniki reakcji na zarzuty
9. Przewidywanie i przeciwdziałanie niezadowoleniu klienta
- Wczesne symptomy niezadowolenia klienta
- Co może wywołać niezadowolenie i konflikt?
- Zmiana jako sytuacja wywołująca niezadowolenie
10. Reklamacja
- Analiza przyczyn powstawania reklamacji
- Sposoby przyjmowania reklamacji
- Procedura reklamacyjna
- Zbieranie informacji i proponowanie rozwiązań
11. Trudny klient i trudne sytuacje. Ustalenie typu indywidualnie dla każdego uczestnika szkolenia
- Radzenie sobie z krytyką i agresją słowną klienta
- Asertywna obrona swoich praw, techniki odmawiania
- Jak zadowolić klienta (m.in.): krytykującego, niezdecydowanego, ogólnego, szczegółowego, chaotycznego, schematycznego, zgodnego?
- Rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacją ze strony klienta.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- nauczą się, jak zmieścić się z realizacją wyznaczonych zadań w czasie, jaki mają do dyspozycji
- dowiedzą się, jak efektywnie pracować pod presją czasu
- będą potrafili określić kolejność wykonywania zadań w zależności od ich priorytetu, pilności i ważności
- dowiedzą się, co zrobić z zadaniami, których pomimo wysiłków, nie udało się zrealizować
- zyskają większy spokój i komfort w codziennej pracy
- określą swoje cele zawodowe i prywatne oraz ich wpływ na sposób realizowanych zadań
- dowiedzą się, jak przeciwdziałać syndromowi samo utrudniania obniżającemu efektywność oraz zaangażowanie
- uporządkują stojące przed nimi zadania
Forma szkolenia
Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.
Materiały szkoleniowe
Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy