MÓW I ZWYCIĘŻAJ KONKURENCJĘ
WYSTĄPIENIA I PREZENTACJE TECHNICZNE W DUCHU ZEN
JAK W SWOIM WYSTĄPIENIU POKAZUJESZ SWOJĄ FIRMĘ?
CZY SPECYFIKACJA TECHNICZNA I DANE POWINNY GRAĆ GŁÓWNĄ ROLĘ W WYSTĄPIENIU?
Każdego dnia na całym świecie wygłaszanych jest prawie 30 milionów wystąpień i prezentacji! Odgrywają one bardzo ważną rolę w naszej pracy.
Dlaczego jednak dzieje się tak, że wystąpienia czy prezentacje są dla nas tylko przykrym obowiązkiem? 80% prelegentów traktuje swoje wystąpienie jako „zło konieczne”. W wyniku tego, większość wystąpień jest nieskuteczna i nudna, a to oznacza setki niewykorzystanych szans.
Jeżeli chcesz to zmienić to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!
Szkolenie ma charakter warsztatów, na których prowadzący zwraca uwagę na jasność celu prezentacji, ciekawy sposób prezentowania danych, rezultat, jaki osiąga prezentujący.
Umiejętności zdobyte podczas szkolenia są świetną bazą zarówno do wystąpień przed klientami, jak i do wypowiadania się w kontaktach na co dzień.
Szkolenie kierowane jest do:
- Kadry technicznej, specjalistycznej;
- Inżynierów;
- Doradców technicznych i przedstawicieli handlowych;
- Kadry zarządzającej.
Podczas szkolenia odbywają się nagrania video, dzięki któremu uczestnicy spojrzą na siebie w nowy sposób.
Atutem naszego szkolenia jest przemyślany program i doświadczony trener. Osoba prowadząca szkolenie ma wieloletnie doświadczenie jako mówca. Jest zdobywczynią certyfikatu Advanced Communicator Bronze w strukturach Toastmasters International. Istotą wystąpień w ramach Toastmasters są KRÓTKIE wystąpienia.
JAK MOŻEMY SIĘ ZAREKOMENDOWAĆ?
Zacytujemy słowa uczestnika szkolenia, który był PRELEGENTEM na konferencji TOOL SHOP 2016
Wystąpienie tej osoby było porywające, ciekawe, INNE niż wszystkie pozostałe nudne wystąpienia. Inni prelegenci przepraszali, że w porównaniu z tą osobą są po prostu nieprzygotowani.
Chcę podziękować i pogratulować Akademii Rozwoju Umiejętności” za szkolenia przeprowadzone dla nas. Szkolenia zostały idealnie przygotowane i dostosowane do potrzeb pracowników, a ogromne doświadczenie i wiedza osób prowadzących i znajomość branży przemysłowej pomogły zrozumieć wiele nurtujących nas zagadnień. Wyjątkowo ciekawa formuła prowadzonych przez Akademię szkoleń pokazała zastosowanie zawartych w nim treści w codziennej pracy. Od czasu szkolenia, nawet stresujące sytuacje, okazują się być wyzwaniem, a nie, jak dotąd to było, murem nie do przejścia.
Zdecydowanie polecam Akademię, ponieważ indywidualne podejście do problemów, ogromna wiedza i doświadczenie, pomogą w rozwoju każdej firmy i sprawią, że każdy dzień w pracy będzie udany!
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Profesjonalne przygotowanie do wystąpienia
Ustalenie stylu wystąpienia w zależności od okoliczności
Jak wygląda i zachowuje się profesjonalista?
Znaczenie Twojego głosu podczas wystąpienia
Techniki radzenia sobie z tremą, stresem, negatywnymi emocjami
2. Struktura wystąpienia
Jak zostać mistrzem pierwszego, pozytywnego wrażenia?
O roli początku i końca wystąpienia
Czy warto przygotować konspekt wystąpienia, czy raczej „tak po prostu” wyjść i zacząć?
Budowanie bloków tematycznych
Prawidła prezentacji partii materiału
3. Jak jeszcze zrobić „dobre wrażenie” czyli o dobrej i dostosowanej komunikacji
O jakości komunikacji świadczy jej efekt:
- Różnica między tym, co chcieliśmy powiedzieć, a co zostało usłyszane
- Style komunikacji i różnice między ludźmi
W jaki sposób mówić i przemawiać interesująco
Jak mówić prosto i po polsku? O roli dostosowania języka wypowiedzi do odbiorcy
Jak mówić celowo w sposób skomplikowany i niezrozumiały – używanie słownictwa fachowego, merytorycznego w celu wzbudzenia pożądanego efektu aureoli
Sposoby przewidywania i zapobiegania zakłóceniom
Mówca pod ostrzałem – techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami
4. Główne założenia wystąpienia w duchu ZEN
Status quo w wypowiedzi czy nowa, śmiała innowacja?
Koncepcja high touch (empatia i zrozumienie niuansów kontaktów międzyludzkich) oraz high concept (zdolność tworzenia artystycznego i emocjonalnego piękna) czyli linia między osobami idącymi naprzód, a stojącymi w miejscu. Założenia koncepcji:
design – nie tylko funkcjonalność
historia – nie tylko argumenty
symfonia – nie tylko skupienie
empatia – nie tylko logika
zabawa – nie tylko powaga
znaczenie – nie tylko akumulacja
Przykłady konkretnego zastosowania koncepcji high touch i high concept w przekonywaniu, w wystąpieniach.
Zastosowanie powyższych metod w wystąpieniach przed pracownikami, przez zarządzającymi.
5. Główny przekaz wystąpienia
Czy dobrze wiesz, co chcesz powiedzieć?
Wiara we własną koncepcję a umiejętność sprzedania jej.
Jeśli mamy wierzyć w koncepcję, musimy ją najpierw mieć.
Jaką zatem masz koncepcję do przekazania? Czy to rzeczywiście wiesz?
Zasady przygotowywania głównych przekazów, które wzmacniają przekaz, a nie go powtarzają.
6. Świetna prezentacja to również dyscyplina dyskusji
- Zadawanie pytań, aby uzyskać konkretną informację (a nie po to , by popisać się własną wiedzą)
- Zadawanie pytań krótkich w formie i dotyczących najistotniejszych poruszanych kwestii
- Odpowiadanie krótkie i precyzyjne
7. Przygotowanie wystąpienia, zupełnie innego wystąpienia
Sztuka pracy z narzuconymi ograniczeniami (głównie czasowymi)
Technika 20×20 6:40 = 20 sekcji informacji, wypowiadanych w 20 sekund każda, co daje 6 minut i 40 sekund. Czy potraficie to zrobić? Jak w tym stylu wystąpienia przekazać własną koncepcję?
Podejście ZEN – studiowanie, ćwiczenie, stosowanie ściśle wyznaczonych reguł czyli wyzwalanie siły kreatywnej jednostki.
Planowanie analogowe wystąpienia:
- główne przesłanie wystąpienia czyli co zostanie w pamięci słuchaczy, gdy wystąpienie się skończy?
- pytania, które należy sobie zadać zanim przystąpimy do przygotowania wystąpienia
- dakara nani czyli “co z tego wynika?”
Test windy – CZY WYSTĄPIENIE JEST KRÓTKIE I PRECYZYJNE?
Proces przygotowania wystąpienia:
etap 1 – burza mózgów
etap 2 – grupowanie i określenie sedna wystąpienia
etap 3 – tworzenie scenorysu
8. 3 części wystąpienia
Wstęp, rozwinięcie i zakończenie? NIE!
3 części wystąpienia to pomysł, notatki i arkusze dla uczestników
9. Podczas wystąpienia
Sztuka bycia w pełni obecnym
Uczenie się ze sztuki judo
Nawiązywanie więzi z słuchaczem, odbiorcą
NAGRANIA WYSTĄPIEŃ UCZESTNIKÓW
Uczestnicy przygotowują wystąpienia w zgodzie z nowo poznaną wiedzą, a potem je prezentują. Są nagrywani, a nagrania analizowane.