Zarządzanie talentami i przygotowywanie ścieżek rozwoju zawodowego

TALENT MANAGEMENT – ZARZĄDZANIE TALENTAMI I PRZYGOTOWYWANIE ŚCIEŻEK ROZWOJU ZAWODOWEGO

Zarządzanie talentami to proces selekcji i rozwoju najbardziej wartościowych z punktu widzenia organizacji pracowników. To  właśnie osoby utalentowane stanowią prawdziwą wartość organizacji i są odpowiedzialne za innowacyjne rozwiązania. Zarządzanie talentami pozwala przygotować taki program rozwoju najbardziej utalentowanych jednostek, aby ich potencjał został w pełni wykorzystany, a przez to organizacja osiągała jeszcze lepsze rezultaty.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

  • Zdefiniują pojęcie talentu, co dla nich on oznacza
  • Dowiedzą się, jakie są skuteczne metody wyszukiwania talentów w firmie
  • Poznają metody rozwoju talentów w organizacji
  • Dowiedzą się, jak budować skuteczny system komunikacji w firmie, związany z zarządzaniem talentami
  • Poznają metody budowania ścieżek kariery dla pracowników utalentowanych

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Czym jest talent dla organizacji ?

  • ustalenie definicji talentu w firmie
  • przejawy talentu w działaniu pracowników
  • mity dotyczące talentów
  • dlaczego talent jest ważniejszy od doświadczenia
  • kompetencje a talent

2. Zarządzanie strategiczne a talenty

Analiza strategii firmy

3. Kultura otwartej komunikacji sprzyjającej rozwijaniu talentów

  • komunikowanie przez dział  HR planów i sposobów wdrożenia systemu zarządzania talentami
  • jak połączyć system ocen okresowych z zarządzaniem talentami
  • udzielanie informacji pracownikom o ich mocnych stronach
  • rozmowy z pracownikami na temat postrzegania własnego rozwoju w firmie
  • przygotowanie szkoleń dla kadry menedżerskiej z zakresu zbierania informacji o talentach
  • budowanie bazy informacji o pracownikach i ich talentach
  • tworzenie ścieżek komunikacji w procesie zarządzania talentami

4. Metodologia diagnozy talentów

  • analiza stanowiska pracy
  • analiza dokumentacji systemu ocen pracowniczych
  • obserwacja
  • wywiad
  • Development Center
  • testy psychologiczne i kwestionariusze
  • niestandardowe metody diagnozy talentów

5. Sposoby rozwijania talentów w organizacji

  • szkolenie
  • coaching
  • nowe zadania
  • udział w zespołach projektowych
  • itp.

6. Tworzenie ścieżek rozwoju

  • analiza struktury organizacyjnej
  • dopasowywanie struktury organizacyjnej do strategii firmy
  • 5 etapów tworzenia ścieżek kariery
  • stworzenie planu rozwoju poszczególnych stanowisk pracy
  • ścieżki kariery jako element systemu motywacyjnego w organizacji

7. Jeśli nie awans to co?

8. Rola działu HR w monitorowaniu systemu zarządzania talentami i ścieżek rozwoju

  • dbanie o prawidłowy przebieg procesów
  • monitorowanie przepływu informacji i dbanie o ich prawidłowe wykorzystanie
  • organizowanie cyklicznych spotkań kadry zarządzającej i osób biorących udział w akademii talentów