Szkolenie otwarte: Prowadzenie rozmów oceniających – termin wg sugestii klienta!

Posted in: Aktualne szkolenia, Aktualności- Nov 03, 2011 No Comments

AKADEMIA ROZWOJU zaprasza Szanownych Państwa na szkolenie otwarte:

PROWADZENIE ROZMÓW OCENIAJĄCYCH

Czas trwania szkolenia:
2 dni szkoleniowe, 12 godzin zegarowych

Terminy:
termin otwarty, w godzinach od 9.00 do 15.00

Inwestycja
1500 zł netto od osoby

Miejsce szkolenia
Sala szkoleniowa AKADEMII ROZWOJU, ul. J. Kilińskiego 24, Wrocław

Szkolenie jest kierowane do kadry menadżerskiej i kierowniczej firm produkcyjnych.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Otrzymacie Państwo skuteczne narzędzia do przeprowadzania rozmów oceniających z pracownikami
  • Dowiecie się, jak zbierać informacje o pracy podwładnych aby ocena była rzetelna i skuteczna
  • Dowiecie się, jak rozmawiać z pracownikiem, który spełnia oczekiwania oraz z osobą, która nie spełnia oczekiwań zwierzchników
  • Poznacie skuteczne sposoby określania celów rozwojowych dla ocenianego pracownika
  • Dowiecie się Państwo, jak zwiększyć efektywność i motywację do pracy u pracowników
  • Rozwiążecie wiele problemów dotyczących kierowania zespołem, oceny i oceniania
  • Poznacie lepiej swój zespół i odkryjecie, co motywuje do pracy Waszych podwładnych
  • Państwa zespół będzie pracować wydajniej, wzrośnie jakość pracy, zadowolenie oraz integracja z Firmą

PROGRAM SZKOLENIA

1. Dlaczego ważne jest ocenianie pracownika?

  • Ocena formalna a ocena nieformalna
  • Wady i zalety oceny okresowej
  • Korzyści wynikające z systemu ocen
  • Korzyści wynikające z rozmowy oceniającej

2. Czyja rola najważniejsza?

Rola LIDERA/MENEDŻERA i jego postawy we wdrożeniu systemu ocen

Nauka przez modelowanie, czyli podwładny obserwuje Twoje zachowanie i je naśladuje

Błędy po stronie zwierzchnika skutkujące obniżaniem wartości ocen okresowych

Działania zwierzchnika wspierające wdrożenie systemu ocen pracowniczych

3. Przygotowanie do rozmowy oceniającej

  • Obszary jawne i obszary poufne oceny
  • Własne przygotowanie przez kierownika
  • Przygotowanie pracownika do procesu oceny
  • Ustalenie i przekazanie celu oceny pracownika
  • Obszar i kryteria oceny
  • Prawa ocenianego i oceniającego
  • Przyjmowanie oceny przez pracownika
  • Wcześniejsze ustalenie terminu rozmowy
  • Wybór miejsca spotkania

4. Rozmowa oceniająca z pracownikiem

  • Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
  • Etapy rozmowy oceniającej
  • Przekazanie celu spotkania
  • Ustalenie przebiegu spotkania
  • Ustalenie zasad komunikacji
  • Okoliczności łagodzące
  • Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji
  • Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań

5. Samoocena pracownika

Jak przygotowad pracownika do samooceny?

6. Przekazywanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych

  • Przepis na wzorcową pochwałę
  • Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
  • Wzmacnianie zachowań pożądanych
  • Pochwała jako narzędzie motywacji
  • Cel krytyki
  • Techniki przekazywania negatywnych informacji
  • Rozmowa z pracownikiem nierealizującym celów pracy
  • Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
  • Błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
  • Konstruktywna krytyka
  • Specjalne techniki
  • Wsparcie pracownika w sytuacji negatywnej / niskiej oceny

7. Trudne sytuacje. Ciemna strona oceniania

  • Pułapki w procesie oceniania
  • Najczęstsze błędy w procesie oceniania (brak klarownych kryteriów oceny, efekt ostatniej chwili, efekt czynników ekstremalnych, efekt faworyzowania, efekt zawyżonej oceny, efekt twardej ręki, efekt złotego środka, efekt potrzeby firmy)
  • Zwierzchnik czy kolega? Ocena osoby lubianej
  • Trudne zachowania podwładnego (Lęk przed oceną Brak zgody z oceną zwierzchnika Niedojrzałość emocjonalna Szantaż emocjonalny, gry i manipulacje )
  • Trudne zachowania oceniającego
  • Motywy jawne i ukryte procesu oceny (szczery zamiar pomocy, ukaranie pracownika, utrzymanie w ryzach, poniżanie, podkopywanie kariery). Próby przeciwdziałania

8. Po rozmowie… Wprowadzanie zmian

  • Ustalanie dalszego planu rozwoju pracownika
  • Definiowanie celu oraz metod jego osiągnięcia
  • Techniki motywowania pracowników do zmian
  • Doskonalenie wyników podwładnych
  • Wsparcie podczas pokonywania przeszkód
  • Ustalenie ścieżek rozwoju pracownika

Forma szkolenia

Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym.

Materiały szkoleniowe

Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy

Zapisz się na szkolenie

Karolina Binek
tel.: 71/ 785 10 08
kom.: 699 955 055
email: doradca@kreator-premium.pl

No Responses to “Szkolenie otwarte: Prowadzenie rozmów oceniających – termin wg sugestii klienta!”

Leave a Reply