Twarde negocjacje handlowe

NIEPRZYGOTOWANIE W NEGOCJACJACH, TO PRZYGOTOWANIE NIEPOWODZENIA

checkmate-1511866__480Najważniejszym działaniem pracownika działu handlowego jest umiejętność zamykania sprzedaży i doprowadzenia do korzystnej finalizacji transakcji.

Jak to zrobić, gdy po drugiej stronie zasiada ktoś, kto jest przekonany o swojej silnej pozycji? Jak negocjować z silniejszym „partnerem”, który stosuje różne gry i manipulacje? Czy bycie partnerskim negocjatorem jest wtedy odpowiednie?

Znamy zachowania negocjacyjne kupców i możemy przygotować Twoich pracowników do skutecznych z nimi negocjacji.

W jaki sposób rozpoznać gierki stosowane świadomie bądź nieświadomie przez państwa kontrahentów? Jak budować swoją silną pozycję podczas negocjacji i reagować na różne zachowania Państwa silnych partnerów biznesowych? Odpowiedź na te ważne pytania znajdziecie Państwo na szkoleniu.

Naucz się bronić swojej oferty, przedstawiać swoje warunki współpracy i jednocześnie pozostać w dobrych partnerskich relacjach z kontrahentem.

Zapraszamy na szkolenie z Twardych Negocjacji Handlowych. Jest to oferta skierowana do tych, którzy chcą być najlepsi…

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNICY:

  • zwiększą swoje umiejętności negocjacyjne
  • dowiedzą się, jak wprawnie użyte techniki podejścia wpływają na budowanie relacji z kontrahentem
  • poznają skuteczne techniki nawiązywania relacji z silniejszymi i słabszymi
  • nauczą się prowadzić trudne rozmowy z kupcami
  • dowiedzą się, jakie standardy zachowań powinni jako reprezentanci firmy  prezentować podczas rozmów z kupcami
  • poznają swoje mocne i słabsze strony w zakresie negocjacji i otrzymają narzędzia doskonalenia
  • zwiększą poczucie pewności siebie w kontaktach z innymi negocjatorami

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Pozycja kupca i nasza

  • Gdy nasza pozycja jest subiektywnie słaba
  • Jeden z wielu dostawców
  • Techniki psychologicznego obniżania wartości dostawcy
  • Jak nie pozwolić obniżyć własnej wartości. Techniki budowania przygotowania i nastawienia w budowaniu relacji z klientami.
  • Gdy nasza pozycja jest subiektywnie silna.
  • Wycisnąć ile się da – w jakich okolicznościach dobra jest ta strategia.
  • Jak dużo zyskać w negocjacjach i dać poczucie zadowolenia drugiej stronie?

2. Osoba kupca – analiza indywidualnych motywatorów i preferencji

Przetarg w zaspokajaniu motywatorów kupca – jeśli chcesz kogoś do czegoś zmotywować, musisz wiedzieć, co kogo motywuje.

Zbieranie informacji o oczekiwaniach kupca:

  • jak umówić się na spotkanie z kupcem i z którym z nich jest to możliwe
  • zasady zbierania informacji o indywidualnych oczekiwaniach i ich źródła
  • zasady dążenia do prywatnej rozmowy z kupcem
  • większa pozycja przetargowa dzięki lepszym informacjom
  • zainteresowania kupca
  • rodzina kupca
  • zaciekawianie kupca propozycjami

Ćwiczenia w prowadzeniu nieformalnych rozmów z kupcami

3. Osoba kupca – analiza osobowości kupieckiej

Kupcem nikt się nie rodzi, ale nie wszyscy się do tego zawodu nadają.

Ukierunkowanie na korzyści swojej organizacji, brak sentymentów, znajomość psychologii, chłodna kalkulacja, cechy analityczne – podstawowe cechy kupca

Z drugiej strony kupiec to też człowiek – coś go motywuje. Umiejętność odkrywania indywidualnych czynników motywacyjnych i ważnych dla kupca wartości – metoda analizy lingwistycznej

  • Hobby kupca – czyli co nieprzyjemnego może nas spotkać ze strony kupca:
  • Czynienie czynnika destrukcyjnego ze stresu
  •  Handlowiec jako wróg nr 1
  • Zakaz okazywania sympatii handlowcowi
  • Granie znaczonymi kartami
  • Dopuszczanie fałszywych argumentów

4. Ochrona poczucia własnej wartości przedstawiciela firmy. Pilnowanie negatywnych przekonań.

  • Doskonalenie samokontroli w myśleniu i zachowaniu przez przedstawiciela firmy.
  • Uczenie się dystansu do zachowań rywalizacyjnych.
  • Zdolność zamiany walki we współpracę.
  • Gruntowna analiza własnego stylu negocjowania i reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
  • Budowanie poczucia własnej wartości i silnej pozycji poprzez profesjonalizm zachowania:
  • Zachowanie
  • Wygląd
  • Mowa ciała
  • Dążenie do efektywności sprzedaży:
  • Maksymalne wykorzystanie wyjazdu do klienta w celu spotkania się ze wszystkimi dostępnymi osobami. Zbieranie informacji o dostępności pożądanych kupców.

5. Kupiec i handlowiec – katalogi zachowań w grze. Pojmowanie relacji jako gry handlowej

Role i atrybuty kupca:

  • Presja czasu i straszenie.
  • Rutynowe „nie”.
  • Frontalny atak – napiętnowanie błędu handlowca, jego firmy
  • Zdarta płyta – stanowcze powtarzanie stwierdzenia o zabarwieniu negatywnym
  • Próbny balon – technika testująca zamiary i możliwości handlowca.
  • Szokująca oferta.
  • Podkreślanie własnej siły.
  • Półka nie jest z gumy.
  • Szyderstwo.
  • Obwinianie – wzbudzanie negatywnej samooceny handlowca.
  • Szalupa ratunkowa – gwarancja renegocjowania ustaleń.
  • Sankcje – taktyka dyscyplinująca.

Role i atrybuty handlowca:

  • pozytywny nastrój
  • propozycja – ujawnienie zakresu rozwiązań
  • plan spotkania – eliminowanie niepożądanych wątków
  • efekt „wow” – zaskakujące zachowanie
  • pytanie „dlaczego?” o motywy decyzji, jako najważniejsze pytanie w negocjacjach
  • wejście w czyjeś buty – przyjęcie perspektywy drugiej strony
  • zmiana tematu – ochrona przed niekorzystnym rozwojem danego wątku
  • coś za coś – ustępstwa realizujące interesy obu stron
  • komplementowanie, techniki ingracjacji – podnoszenie wartości kupca
  • dwuznaczność – odmienny sposób interpretacji poruszanej kwestii
  • konkretyzacja – sprowadzanie dyskusji do konkretnych wskaźników
  • podsumowanie – technika kontrolowanie przebiegu rozmowy

Zrozumienie istoty relacji kupiec – handlowiec i przyzwolenie na odgrywanie ról jako zwiększenie szansy powodzenia w zbudowaniu pożądanej relacji.

6. Analiza Transakcyjna w budowaniu relacji. Kontakty międzyludzkie jako transakcje. „W co ludzie grają?” – gry, pułapki i manipulacje.

  • Czym różni się gra od manipulacji?
  • Najpopularniejsze gry:
  • W co grają klienci – kupcy?
  • Kupiec jako psychologiczny PRZEŚLADOWCA szukający OFIARY.
  • Automatyczne wchodzenie w role – jak się przed tym ustrzec?
  • Kupiec jako psychologiczna OFIARA szukająca WYBAWCY? Jak nie wybawiać kupca – agensa I NIE BYĆ ZBYT ULEGŁYM

7. Gry handlowe- katalog gier

  • Gry kupców i typowe reakcje handlowców
  • Gry handlowców i typowe reakcje kupców
  • Gry inicjowane w sytuacji rozmów handlowych
  • Celowe inicjowanie gier w sytuacjach trudnych

8. Twoje techniki wobec gier

  • Jak rozpoznawać gry?
  • Techniki przerywania gier

9. Osobowość handlowca – podatność na gry, role i styl sprzedaży

  • Diagnoza struktury własnej osobowości (testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne)
  • Czy w każdym z nas żyje jeszcze troje ludzi? O Dziecku, Rodzicu, Dorosłym.
  • Wpływ struktury osobowości na komunikację i relacje z innymi ludźmi.
  • Wpływ „gier” i wzorców komunikacji na style pracy i osiągnięcia zawodowe.
  • O pozytywnych i negatywnych aspektach nieświadomie inicjowanych gier

10. Zestaw trudnych tematów. Negocjowanie korzystnych warunków współpracy z kupcami i zawieranie ich w umowie

Zestaw tematów jest ustalany podczas rozmów przed szkoleniem z uczestnikami

11. Zamykanie sprzedaży

  • Czym jest zamknięcie sprzedaży.
  • Zamknięcie jako czynności wykonywane od pierwszego kontaktu z kupcem.
  • Zamykanie sprzedaży jako podejście procesowe.
  • Badanie indywidualnych predyspozycji uczestników do zamknięcia – nastawienie na cel, nastawienie zadaniowe.