MENADŻER NA 5+ Kierowanie zespołem

MENADŻER NA 5+ KIEROWANIE ZESPOŁEM, MOTYWOWANIE I BUDOWANIE AUTORYTETU ZWIERZCHNIKA W ZESPOLE

 

Dzięki udziałowi w szkoleniu zwierzchnicy:

  • Poznają ważne pytania, jakie powinie zadać sobie każdy szef. „Czy Ty takie pytania zadałeś i czy powiedziałeś pracownikom, czego od nich oczekujesz?”
  • Poznają najnowsze style kierowania, siatki kierownicze stosowane przez zwierzchników. Dowiedzą się, jak je zastosować w praktyce, jak je dobrać w zależności od tego, jaki posiadają zespół.
  • Dowiedzą się, czym jest kierowanie sytuacyjne.
  • Znajdą odpowiedź na pytanie, czy postawa partnerska wobec zespołu i pracowników jest zawsze najlepszą postawą.
  • Poznają znaczenie odpowiednio dobranej komunikacji i jej wpływ na realizowanie celów oraz budowanie efektywności zespołu
  • Odpowiedzą sobie na pytania czy jesteś zwierzchnikiem i kolegą, oraz dowiedzą się, jak te dwie role połączyć.
  • Poznają trudności w kierowaniu grupą wcześniejszych kolegów i nauczą się je rozwiązywać.
  • Rozwiążą trudności w kierowaniu osobami starszymi, bardziej doświadczonymi.
  • Dowiedzą się kiedy i do czego motywować podwładnych oraz kiedy i do czego dyscyplinować podwładnych.
  • Nauczą się prowadzić rozmowę dyscyplinującą.
  • Dowiedzą się, jak zbudować swój autorytet oraz jak przejąć odpowiedzialność za zespół i jego efekty.
  • Dowiedzą się, jak sterować rozwojem kompetencji podwładnych.

1. Expose szefa – Ważne pytania zadawane sobie przez szefa zespołu czyli od czego każdy szef powinien zacząć

  • Wiedza pozwalająca zaakceptować siebie w pełni w roli szefa, określić swoje wymagania, umiejscowić w kierowanym zespole
  •  Ważne założenie szefa zespołu – „ludzie chcą pracować dobrze i spełniać oczekiwania zwierzchnika, o ile tylko mają możliwość poznać te oczekiwania”
  • Dokąd zmierzam jako szef zespołu?
  • Po co chcę tam dojść?
  • Jak zamierzam dotrzeć do celu?
  • Jakie zasoby będą mi potrzebne?
  • Jakie są słabości i atuty zespołu?
  • Jakich pułapek należy omijać?
  • Jaki jest mój wzorzec przywództwa?
  • Czego oczekują ode mnie moi zwierzchnicy?

2. Doskonalenie umiejętności kierowniczych. Style kierowania.

  • Określenie własnego stylu kierowania ludźmi.

- Styl jako działanie spontaniczne (ograniczające pracę menedżera i rozwój zespołu)

- Styl jako działanie celowe – dążenie do dojrzałości zespołu

3. Kierowanie sytuacyjne.

  • Dojrzałość psychologiczna zespołu jako wyznacznik zastosowania konkretnego stylu.
  • Stopnie dojrzałości psychologicznej pracowników i dobór adekwatnego stylu.
  • Ćwiczenia praktyczne w stosowaniu konkretnych stylów – symulacje kierownicze.
  • Czym jest kierowanie sytuacyjne? Jak je stosować konkretnie i kiedy?
  • Ocena własnego stylu kierowania i jego wpływ na efekty pracy.

- Sprawdź, czy kierujesz grupą, czy zespołem?

4. Kierownik – kolega i zwierzchnik. Konflikty ról.

Trudności w kierowaniu grupą wcześniejszych kolegów.

 Trudności w kierowaniu osobami starszymi, osobami młodszymi

  • Typowe konflikty ról i trudności.
  • Postawy uległe, koleżeńskie i postawy autokratyczne, autorytarne jako najczęstsze błędy w przyjmowaniu postaw kierowniczych.
  • Konflikt roli, czyli zachowanie kierownika, gdy nie wie, w jaki sposób zbudować swój autorytet.

- Niechęć do delegowania zadań

- Brak kontroli własnych emocji

- Ograniczone zaufanie do innych ludzi, przeciążenie zadaniami

- Nieumiejętność udzielania feedbacku

  • Ustalenie nowych relacji i celów pracy.
  • Fazy rozwoju grupy i ich konsekwencje dla efektywności zespołu.

5. Rozmowa dyscyplinująca

  • Techniki rozmowy z pracownikiem nierealizującym odpowiednio celów pracy.
  • Techniki motywowania pracowników do zmian.
  • Przekazywanie negatywnych informacji.

- Ostrzeżenia, gradacja zaplecza (przewidywanych konsekwencji) w przypadku powtarzających się błędów

- Poinformowanie pracownika o możliwości zastosowania sankcji

- Kultura dyscyplinowania jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku firmy

6. Postawa partnerska wobec zespołu i pracowników – budowanie zespołu

  • Czy postawa partnerska powinna być celem, do którego dąży menedżer?
  • Sytuacje i ludzie, wobec których postawa partnerska jest odbierana jako słabość i nie prowadzi do rozwoju zespołu – wykorzystywanie menedżera przez pracowników.
  • Ewolucja postaw – menedżer na tle procesu grupowego.
  • Zespół – prawidła psychologiczne sterujące pracą zespołu.

7. Zasady interweniowania i udzielania informacji zwrotnych o pracy jako atrybut i obowiązek zwierzchnika

Obszary interwencji w pracy zespołu i w zadaniach indywidualnych

Wydawanie poleceń, rozdzielanie zadań i kontrola ich wykonania

  • Feedback – jak, kiedy, komu i co powiedzieć
  • Udzielanie pochwał
  • Jak konstruktywnie krytykować?
  • Asertywna komunikacja w udzielaniu informacji zwrotnych o pracy.

8. Zarządzanie efektywnością i rozwojem pracownika – budzenie motywacji i postawy zaangażowania

  • Wykorzystanie dysonansu poznawczego do zmiany postaw, do budzenia zaangażowania i motywowania członków zespołu
  • Ustalanie celów pracy

PLAN DZIAŁANIA – INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe, 16 godzin dydaktycznych

Termin szkolenia: według harmonogramu szkoleń otwartych

Trenerzy: Trenerzy Akademii Rozwoju Umiejętności lubią i potrafią uczyć. Mają doświadczenie w szkolonej dziedzinie. Umieją pracować z grupą i zmotywować jej członków do zmian.

Cena szkolenia: 1100 zł netto od osoby + 23% vat

Cena szkolenia obejmuje:

  • zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia
  • udostępnienie sali szkoleniowej
  • bogate materiały szkoleniowe
  • przerwy kawowe oraz przerwę śniadaniową
  • obiad
  • certyfikaty

Miejsce szkolenia: Siedziba firmy AKADEMIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI (Wrocław, ul. Kilińskiego 24)

Forma szkolenia: Aktywny trening, ćwiczenia praktyczne, case study, eksperymenty, prezentacje, testy i kwestionariusze, zadania i zabawy o charakterze diagnostycznym

Materiały szkoleniowe: Bardzo bogate, obfitujące w konkretne przykłady do zastosowania po szkoleniu w rzeczywistej pracy